هفته دوم لیگ برتر جوانان استان بوشهر/ گزارش :مرتضی خضری

شناسه خبر: 30497
تاریخ انتشار: 22 بهمن 1399

 

مرتضی خضری: هفته دوم لیگ برتر جوانان استان بوشهر با اعتراض‌های تند تعدادی از تیم‌دارها به اتمام رسید. ضعف در داوری و هزینه‌های سنگین دلیل اصلی این اعتراض‌ها بود. شنیدن صدای اعتراض تیم‌دارها آن هم در هفته دوم پیام خوبی برای هیات فوتبال استان ندارد.

در این هفته امید نوین فجر گناوه دومین پیروزی خود را هم به دست آورد و به تنهایی در صدر ایستاد. امید ۲ بر ۱ ابوذر کنگان را شکست داد. در ورزشگاه شهدای اهرم نبرد دو تیم تنگستانی دیدنی بود. کارگر بنه‌گز با شکست ۳ بر ۱ شاهین اهرم به بالای جدول نزدیک شد و شاهین را به انتهای جدول برد. ایرانجوان بوشهر و پارس جنوبی جم به مساوی رضایت داده بودند اما یک بهم ریختگی در پارس و یک موقعیت شناسی در ایرانجوان، برگ برنده را در دقیقه ۵+۹۰ به دست ایرانجوان داد. خلیج فارس پنبه ریز یک نیمه وا داد و یک نیمه نفس پارس برازجان را گرفت. این بازی ۳ بر ۳ شد. میداف کنگان و شاهین دیلم بدون گل مساوی شدند تا با نگرانی روزهای آینده را سر کنند. ملوان نه گل می‌زند و نه گل می‌خورد. شاگردان امراله رضایی سخت دفاع می‌کنند و بد حمله، این تیم در دومین هفته هم مساوی کرد. بدون گل حاصل بازی ملوان و فجر بوشهر بود.

امید گناوه و ابوذر کنگان یکی از بازی‌های خوب هفته دوم را انجام دادند. دو تیم در نیمه نخست هم خوب حمله و هم خوب دفاع کردند اما گل نزدند. در نیمه دوم برتری با امید بود. حرکت‌های خوب محمد پورسلیم بالاخره جواب داد و این بازیکن در دهانه دروازه توپ را به فرحان فرهادی رساند تا گل اول به ثمر برسد. امید در ادامه هم از حمله غافل نشد. نماینده گناوه در دقایق پایانی از اشتباه مدافع ابوذر استفاده کرد و به گل دوم هم رسید. صیدعالی زننده گل دوم امید بود. در وقت‌های تلف شده بازی ضربه امیررضا صداقت در گوشه دروازه امید جا گرفت تا یکی از گل‌ها جبران شود.

علی جاتوت هافبک دفاعی ابوذر یکی از بهترین‌های میدان بود و در امید هم محمد پورسلیم جناح چپ ابوذر را آزار داد.

هر چند ابوالفضل دولت جاوید داور این بازی قضاوت متعادلی داشت ولی فاجعه در پرچم‌های کمک داور نهفته بود. اگر قضاوت‌ها با چنین کارنامه‌ای ادامه پیدا کند باید منتظر روزهای بسیار بد بود.

فجر و ملوان بوشهر تمام راه‌ها را رفتند اما حاصلی به نام گل نداشت.

در کنگان، میداف و شاهین دیلم بدون گل مساوی شدند. شاهین با اتکا به سعید حامدی در آخرین نقطه خط دفاعی دروازه خود را بسته نگه داشت.

دیدار پارس برازجان و خلیج فارس پنبه ریز دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه نخست توپ و میدان در اختیار پارس بود و از چند موقعیت خود سه بار موفق به گلزنی شد. محمد کیهان‌پور دو بار دروازه میهمان را باز کرد و مبین رنجبری هم یک بار موفق به گلزنی شد. این دو بازیکن چهره‌های برتر تیم خود نیز بودند. با آغاز نیمه دوم و اخراج نیما شهبازی، حملات خلیج فارس هم شروع شد. این تیم با گل علی دشتی آغاز کرد و علی محرری هم دو بار دروازه میزبان را گشود تا تعادل برقرار شود. محمد بهادری در میانه زمین خلیج فارس بهترین عملکرد را داشت.

پارس جنوبی جم دیگر از جانب پارس حمایت نمی‌شود. این تیم با سلام و صلوات و خیلی دیر به بوشهر رسید. شاگردان مرتضی نورافکن دو نیمه را به سلامت طی کردند ولی یک غافلگیری در دفاع و هوشیاری امین بهادری باعث شد تا جمی‌ها بدون امتیاز به جم بروند. در ایرانجوان بازی موعود زنده‌بودی گیراست و مرتضی رئیسی هم بهترین عملکرد را در پارس جنوبی داشت.

میلاد میردخت سرمربی ایرانجوان بعد از بازی گفت: شرایط میزبانی چنان سخت است و هزینه‌ها چنان بالاست که تیم قبل از انجام بازی پر از استرس می‌شود. با این هزینه‌ها و این داوری‌ها کار در پایه سخت شده است. هیات فوتبال می‌گوید لگوهای مختلف را باید به پیراهن بزنید. جالب است شما هم بدانید، هزینه لگوها و لباس برابر است.

نبرد تنگستانی‌ها با پیروزی ۳ بر ۱ کارگر همراه بود. کارگر بنه‌گز و شاهین اهرم در این هفته رودرروی هم بودند. در این دیدار بازی خوب روح اله آسور و آرتین دهقانی صفت نگذاشت تا شاهین حکم برتری بگیرد. صادق کشاورز زننده اولین گل کارگر در این دیدار بود. این گل را امیر خوران پاسخ داد ولی دو گل از روح اله آسور و محمدامین مرادی پیروزی کارگر را رقم زد. در شاهین محمدرضا زنده بودی بهترین بود.

ابراهیمی مدیر شاهین اهرم در پایان بازی گفت: داوری‌ها بسیار ضعیف است و کسی هم به اعتراض‌ها و درخواست‌های ما توجه نمی‌کند. این تیم را با خون دل جمع و جور کردیم اما با این وضعیت باید در فکر انصراف باشیم.

 

 


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.