گزارشی از هفته پنجم لیگ برتر جوانان استان

شناسه خبر: 30937
تاریخ انتشار: 08 اسفند 1399

 

مرتضی خضری: لیگ برتر جوانان استان بوشهر هفته پنجم خود را پشت سر گذاشت. فشردگی مسابقات و مصدومیت بازیکنان و صدای اعتراض مربیان همچنان حرف اول این بازی‌هاست. تغییر در بالای جدول لیگ هفته به هفته انجام می‌شود. این هفته صدر به پارس برازجان رسید. پارس برازجان با شکست ۳ بر ۱ ابوذر کنگان از کارگر گذشت و صدرنشین شد. پارس جنوبی جم به مرور بالای جدول را در تیرس خود قرار می‌دهد. این تیم با شکست ۲ بر ۱ امید گناوه ۱۰ امتیازی شد و در گروه بالای جدول قرار گرفت. کارگر بنه‌گز برای گذشتن از سد دفاعی فجر توانی نداشت و این بازی بدون گل به پایان رسید. میداف کنگان با شکست ۲ بر ۱ ملوان بوشهر جای خود را با ابوذر و ملوان در جدول رده بندی عوض کرد. شاهین اهرم در مقابل ایرانجوان بوشهر ایستادگی کرد و ۲ بر ۲ مساوی شد. شاهین ساحل مهرویان دیلم نیز با مساوی ۲ بر ۲ در مقابل خلیج فارس پنبه ریز بوشهر دومین امتیاز خود را به دست آورد.

  • حساس‌ترین بازی هفته را دو تیم پارس جنوبی جم و امید گناوه انجام دادند. پارس بعد از دو هفته بد، حالا سومین برد متوالی خود را جشن می‌گیرد. در این بازی امید در نیمه نخست بهتر از پارس بود و با گل سهیل طیبی از پارس پیش افتاد. در نیمه دوم پارس برای جبران به زمین آمد و امید هم در صدد حفظ نتیجه بود. با آغازنیمه دوم پارس به دروازه امید نزدیک شد و گل علی رضا صالحی تعادل را در بازی برقرار کرد. بعد از این گل سیدعلی حسینی خواه اخراج شد ولی باز هم پارس به گل رسید. در دقیقه ۸۵ محمد عزیزی که به دلیل همراهی رده سنی امید در نیمه نخست روی نیمکت بود پارس را به گل برتری رساند. در این بازی علی‌رضا صالحی هافبک دفاعی پارس بهترین بازیکن زمین بود.
  • امید بعد از مصدومیت سهیل طیبی، فرهان فرهادی و محمدرضا لیراوی تحت فشار قرار گرفت.
  • فضل اله صیادی سرمربی امید در پایان بازی گفت: داوری‌ها چنان بد است که نتایج را تغییر می‌دهد. در این بازی سه مصدوم دادیم که دلیل این مصدومیت‌ها ضعف داور در برخورد با بازیکنان خطاکار بود.
  • در کنگان، ابوذر حریف پارس برازجان نشد. در نیمه نخست دو تیم بدون گل راهی رختکن شدند اما در نیمه دوم پارس تحت تاثیر بازی خوب سیدمحمدرضا شهبازی به گل رسید. ابتدا رضا مهدی‌زاده برای پارس گلزنی کرد. دو گلزن خوب پارس که در بیشتر بازی‌ها پایشان به گل باز شده است در این دیدار هم گلزنی کردند. محمد کیهان‌پور و مبین رنجبری گل‌های دوم و سوم پارس را به ثمر رساندند. در دقایق پایانی یک پنالتی باعث شد تا دروازه پارس باز شود. ضربه پنالتی را مهدی هدایتی برای ابوذر به گل تبدیل کرد. در این باری مهدی ابراهیمی برای ابوذر بهترین بود.

سه تعویضی ابوذر به دلیل مصدومیت بود. نیما رضایی، امیررضا صداقت و مهدی ابراهیمی در این بازی مصدوم شدند.

داوری‌های پر اشتباه صدای ایمان‌نژاد را هم در آورد. سرمربی پارس برازجان گفت: داوری‌ها بسیار ضعیف است و این شکل قضاوت کار مربیان را سخت کرده است. داور یا قضاوت را نمی‌داند و یا عمدی در کار است.

محمد صداقت در پایان بازی اظهار داشت: انجام فوتبال به هر قیمتی صحیح نیست. بازی‌ها بسیار فشرده است و تا این هفته ۷ مصدوم دادیم. این برنامه ریزی آینده خیلی از بازیکنان را با خطر روبرو می‌کند.

  • در دیلم، شاهین و خلیج فارس پنبه ریز بوشهر ۲ بر ۲ مساوی شدند. ایمان جوی برای رسیدن به اولین سه امتیاز نماینده دیلم را روانه زمین کرد و با گل حسین جوی هم پیش افتاد اما گل به خودی شاهین نتیجه را در نیمه نخست مساوی کرد. با آغاز نیمه دوم ابوالفضل احمدی‌وند گل دوم خلیج فارس را هم به ثمر رساند. گل احمدی‌وند تا دقیقه ۹۰ پابرجا بود ولی شهریار موحد بهترین بازیکن شاهین در این دیدار گل مساوی میزبان را به ثمر رساند. احمدی‌وند بهترین عملکرد را در بین بازیکنان خلیج فارس داشت.
  • میداف کنگان در هفته پنجم و در بوشهر اولین پیروزی خود را به دست آورد. عبداله ادرایش و شاگردانش برای این پیروزی روز سختی را پشت سر گذاشتند. تمام حوادث بازی در نیمه دوم رقم خورد. ابتدا شاگردان حسن‌ابراهیمی به گل رسیدند. ملوان برای خلاصی از وضعیت بد جدول به دنبال گل بود و به گل هم رسید. این گل را محمدرضا عطایی به ثمر رساند اما در ادامه میداف با ضربه سر حسین صفدری بازی را مساوی کرد. در زمان باقی مانده ملوان حمله کرد و میداف در کمین بود. در دقایق پایانی ضد حمله میداف جواب داد و این تیم با گل سمیر بازدار به سه امتیاز حیاتی این بازی رسید. محمدصادق آشنا بعد از مصدومیت دو هفته‌ای به این بازی رسید و در درون دروازه میداف عالی بود.

احمد حسن‌ابراهیمی یکی از مربیان باتجربه لیگ است. حسن ابراهیمی در پایان بازی گفت: برنامه ریزی هیات فوتبال در راستای نابودی پایه‌های فوتبال است. فشردگی مسابقات همه را به هم ریخته. داوری‌ها بسیار ضعیف است. مصدومیت‌های زیاد به وجود آمده است. چه دلیلی دارد که مسابقات حتما باید قبل از سال به اتمام برسد. به نظر می‌رسد هدف فقط برگزاری‌ست.

  • فجر و کارگر حمله داشت ولی گل نداشت. فجر بعد از بازی با پارس جنوبی جم ساختار دفاعی خود را تقویت کرد و در مقابل دو تیم قدر امید گناوه و کارگر بنه‌گز گلی دریافت نکرد. قربانی با انجام بازی بسته در مقابل کارگر و امید گناوه نگذاشت حریفان به گل برسند. امین عبدالهی در جناح راست فجر یکی از بهترین‌های این بازی بود.
  • ایرانجوان بوشهر تا به خود آمد دو بر صفر از شاهین اهرم عقب بود. شاهین تا این هفته طعم پیروزی را نچشیده است و در جدول هم انتها را تجربه کرده است. این تیم با گل‌های امیررضا خوران و علی احمدی پیش افتاد. هنوز سوت پایان به صدا در نیامده بود که امیر رستخیز یکی از گل‌ها را جواب داد. در نیمه دوم حملات ایرانجوان یک بار ثمر گرفت. دانیال یزدان‌پرست زننده دومین گل ایرانجوان بود. در این بازی حسین شمسی تلاش بدون وقفه‌ای برای پیروزی ایرانجوان انجام داد اما نتیجه مساوی شد. علی احمدی در شاهین هم خوب بازی کرد و هم خوب گل زد.

نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.