قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا/ طارمی و رفقا در جدال با لیورپول و میلان

شناسه خبر: 33995
تاریخ انتشار: 04 شهریور 1400

قرعه کشی مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و تیم های حاضر در این تورنمنت بزرگ باشگاهی، رقبای خود را شناختند. نکته مهمی که برای هواداران به فوتبال در ایران جالب توجه بود، همگروه شدن دو تیم پورتو پرتغال و زنیت سن پترزبورگ روسیه با بزرگان اروپا بود که این مسئله باعث می شود تا دو مهاجم اصلی تیم ملی ایران، با بهترین بازیکنان قاره سبز دیدار کنند.

مهدی طارمی با پورتو در گروه فوق العاده دشواری قرار گرفته است. آنها باید به مصاف اتلتیکو مادرید، لیورپول و میلان بروند. غول های بزرگ اروپا، رقبای آبی و سفیدهای بندرنشین هستند. پورتو فصل گذشته در گروه آسان تری و با حضور سیتی، المپیاکوس و مارسی توانست در رتبه دوم جدول ایستاده و راهی مرحله بعد شود اما امسال حتی کسب مقام سوم و راهیابی به لیگ اروپا نیز دشوار به نظر می رسد.
پورتو که به نظر می رسد شانس نخست کسب عنوان قهرمانی در لیگ پرتغال باشد، باید با قهرمان اسپانیا، قهرمان سال ۲۰۱۹ چمپیونزلیگ و میلانی قرار بگیرد که پس از سالها و با کوهی از انگیزه راهی لیگ قهرمانان اروپا شده است. پس مشخصا گروه B را می توان گروه مرگ این مسابقات قلمداد کرد.

با این وجود، نمایش درخشان پورتو در فصل گذشته و تقویت این تیم در تابستان امسال، نشان می دهد که آنها تیم دست و پابسته ای برای سایر رقبای خود نیستند. شاگردان کونسیسائو فصل قبل تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده و تنها شکست چلسی، مدافع عنوان قهرمانی دوره کنونی را به آنها تحمیل کردند. طارمی نیز که بارها قول درخشش در فصل جدید را داده، می تواند برابر بزرگان اروپا عرض اندام کند.

قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۰:۳۰ در شهر استانبول ترکیه برگزار شد و تیم های پورتو و زنیت که مهدی طارمی و سردار آزمون را در ترکیب خود دارند در گروه های سختی قرار گرفتند.

قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۲-۲۰۲۱ به شرح زیر است:

 

گروه A: منچسترسیتی، پاری سن ژرمن، لایپزیش، کلوپ بروژ

گروه B: اتلتیکومادرید، لیورپول، پورتو، میلان

گروه C: اسپورتینگ لیسبون، دورتموند، آژاکس، بشیکتاش

گروه D: اینتر، رئال مادرید، شاختار، شریف آذربایجان

گروه E: بایرن‌مونیخ، بارسلونا، بنفیکا، دیناموکیف

گروه F: ویارئال، منچستریونایتد، آتالانتا، یانگ بویز

گروه G: لیل، سویا، سالزبورگ، ولفسبورگ

گروه H: چلسی، یوونتوس، زنیت، مالمو


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.