کامرانی فر در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه تخصصی فوتبال بوشهر:آموزش VAR به داوران به زودی آغاز می‎شود !

شناسه خبر: 35574
تاریخ انتشار: 30 آذر 1400

 

حسن کامرانی‌فر در جمع خبرنگاران گفت: آموزش VAR (سیستم کمک داور ویدئویی) به داوران بزودی آغاز می‎شود و فدراسیون فوتبال نیز برای ورود این تکنولوژی به عرصه داوری مسابقات تمام تلاش خود را بکار گرفته است.

وی ادامه داد: اینکه فدراسیون در مورد VAR سکوت کرده این رویکرد به منزله بی توجهی به تکنولوژی کمک داور ویدئویی نیست چراکه در یک شرایط آرامش و سکوت کارهای آن در حال انجام است. استفاده از این تکنولوژی یکی از اولویت‏‎های فدراسیون فوتبال است و در این راستا تمام تلاش‎ها برای ورودی تکنولوژی VAR در حال انجام است.
دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: لایسنس شرکت‏های نمایندگی طرف حساب فیفا برای ورود تجهیزات تکنولوژی VAR با تغییرهایی مواجه شده که در این راستا از طریق سایت فدارسیون فوتبال ایران اطلاع رسانی لازم صورت گرفته است.
دبیرکل فدراسیون فوتبال در ارتباط با وضعیت تیم ملی فوتبال ساحلی نیز اظهار کرد: میزبانی از تیم‎های ملی ایران و بلاروس در بوشهر بخوبی محقق شده که این مهم قابل قدردانی است چراکه هیات فوتبال این استان نشان داد که بوشهر می‏ تواند همچون گذشته تورنمنت‏‌های بین المللی را بخوبی میزبانی کند.
وی ادامه داد: تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در سه بازی خود برابر بلاروس در بوشهر تاکنون ۲ بازی را با موفقیت پشت سرگذاشته و این بازی‏ها می‏تواند فرصت خوبی برای میدان دادن به بازیکنان جوان و بهبود وضعیت تیم ملی فوتبال ساحلی باشد.
کامرانی‎فر اظهار کرد: فدراسیون فوتبال نیز در راستای نگاه توسعه‌‏ای خود به فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال در بخش آقایان و بانوان امیدوار است تا بتواند به فوتبال ساحلی کمک کند و همچنین زمینه را برای حضور تیم ملی در تورنمنت‏‎های بین المللی فراهم کند. وی یادآور شد: تیم ایران پس از سه سال دوری از رقابت‎های بین المللی در مسابقات بین قاره ای امارات نتیجه بسیار خوبی گرفت و با توجه به وجود بازیکنانی باکیفیت روند موفقیت‌های تیم ملی همچنان ادامه‎دار باشد.

کامرانی‌فر در ارتباط با اساسنامه فدراسیون فوتبال نیز اظهار کرد: فدراسیون سال گذشته به فیفا تعهد داده تا اساسنامه قبل از ارسال به تصویب مجلس برساند و بدون شک نمایندگان با نگاه خوب خود به فوتبال کمک می‏‌کنند اساسنامه فدراسیون در موعد مقرر به تصویب برسد و از این طریق از ایجاد چالش‎های جدید‏ برای فدراسیون جلوگیری شود.
کامرانی‏فر در ارتباط با احداث کمپ تیم ملی فوتبال ساحلی در بوشهر نیز گفت: در این راستا نشستی در بوشهر برگزار شد تا با توجه به اینکه استان بوشهر یکی از پایگاه‎های اصلی فوتبال ساحلی کشور است تلاش می‏ شود تا کمپ تیم ملی فوتبال ساحلی در بوشهر احداث شود.
وی عنوان کرد: در مرحله نخست باید زمین فوتبال ساحلی بوشهر توسعه داده شود و در کنار آن امکانات پزشکی، آمادگی جسمانی و سالن‏های موردنیاز آن اجرایی شود تا کمپ مدنظر فدراسیون فوتبال برای توسعه فوتبال ساحلی احداث شود.
دبیرکل فدراسیون فوتبال در ارتباط با محدودیت برخی از باشگاه‏‌های بوشهری برای فعالیت در عرصه نقل و انتقالات اظهار کرد: در ابتدای فصل برخی از تیم‎‌ها از جمله شماری از تیم ‏های بوشهری با این مشکل مواجه بودند که با همکاری صورت گرفته تلاش شد تا تیم‎ها بتوانند بازیکنان مدنظر خود را جذب کنند.
کامرانی‎فر ادامه داد: اکنون نیز تیم‎ها به دلیل بدهی به بازیکنان و مربیان قادر به فعالیت در نقل و انتقالات نیستند که باید بدهی‏های خود را تصفیه کنند. با این وجود فدراسیون به برخی از تیم‏ها که بخشی از بدهی‎های خود را پرداخت کردند به همین نسبت به تیم‏‎ها اجازه جذب بازیکنان داده می‌شود. انتظار می‎رود باشگاه‎ها نیز در قبال پرداخت بدهی‏های خود اقدام کنند و در مقابل فدراسیون فوتبال نیز در کنار باشگاه‌‎ها خواهد بود.
وی در ارتباط با وضعیت پیشرفت داوران بوشهری نیز گفت: این استان علاوه بر بازیکنان شایسته داوران خیلی خوبی نیز دارد که با کار و برنامه‏ریزی بیشتر در آینده از داوران بوشهری و قضاوت آنها در بازی‏های بین المللی بیشتر خواهیم شنید.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.