یک بوشهری نزدیک به کفش طلای لیگ برتر+عکس

شناسه خبر: 39050
تاریخ انتشار: 27 فروردین 1402

مهدی قایدی می‌توانست پشت ضربه پنالتی قرار بگیرد که خودش برای استقلال گرفته بود اما ترجیح داد این لحظه را به سیدحسین حسینی هدیه دهد.

یک اشتباه در خط دفاعی هوادار کافی بود تا مهدی قایدی توپ را برباید و به سرعت وارد محوطه جریمه شود و سپس با فریب دفاع و دروازه‌بان گل پنجم استقلال را به ثمر برساند. او در حالی دروازه هوادار را گشود که ۸۷ دقیقه پرتلاش را سپری کرده بود و دیگر نایی برای خوشحالی نداشت اما پذیرای آبی‌هایی شد که برای نهمین گل فصلش ذوق داشتند و او را روی سر و کول خود گرفتند. اما این پایان کار مهدی قایدی در مقابل هوادار نبود.

قایدی که یک پاس گل هم داده بود، سه دقیقه بعد با ورود به محوطه جریمه و در حالی که در آستانه گلزنی قرار داشت، توسط دیگر مدافع تیم ساکت الهامی متوقف شد تا یک پنالتی هم برای تیمش بگیرد و نقش خود به عنوان ستاره را با یک گل، یک پاس گل و یک پنالتی ایفا کند. همه منتظر این بودند که قایدی توپ را بردارد و شمار گلهای خود را دو رقمی کند اما…

اما این سیدحسین حسینی بود که پیش آمد و پشت ضربه ایستاد و ادامه ماجرا هم طوری پیش رفت که حالا همه می‌دانند. قایدی اما خوشحال بود و اعتراضی به دروازه‌بان استقلال نداشت. چه بسا با گشاده‌رویی زمین را ترک کرد و در میکسدزون هم هیچ اثری از ناراحتی در صورتش دیده نمی‌شد. شاید دقیقا نقطه عکس اتفاقی که در کیلومترها آنطرف‌تر، در نزدیکی سواحل دریای خزر و در محوطه جریمه تیم فوتبال ملوان بندانزلی رخ داد.

پنالتی برای تراکتور پس از آن به دست آمده بود که محمد عباس‌زاده با پاس طلایی حامد پاکدل را در موقعیت فرار قرار داد و او پنالتی را برای تیمش گرفت. عباس‌زاده خود را مستحق زدن این ضربه پنالتی و رسیدن به یازدهمین گل فصل می‌دانست. توپ را هم برداشت و در لحظاتی که مازیار زارع مشغول اعتراض به داور بود، او تلاش می‌کرد تا ذهن خود را آماده این ضربه پنالتی کند. اما یکی دیگر هم بود که خود را مدعی این پنالتی می‌دانست.

رضا اسدی، دیگر مهاجم ۱۰ گله تراکتور که از سوی پاکو خمس به عنوان پنالتی‌زن اول برگزیده شده، به سوی عباس‌زاده رفت و از او خواست تا توپ را بدهد. در تصاویر تلویزیونی هم واضح بود که این بازیکن از درخواست اسدی برآشفته شده اما شاید عمق ماجرا در ورزشگاه سن سیروس نمایان بود. جایی که حتی عباس‌زاده در مقابل درخواست اسدی مقاومت کرد و ریکاردو آلوز هم خواست تا پادرمیانی کند و اسدی را از تصمیمش منصرف کند اما او حتی یک ذره هم عقب‌نشینی نکرد.

در نهایت این رضا اسدی بود که توپ را گرفت و به عنوان پنالتی‌زن اول، جلوتر از دیگر مهاجم ۱۰ گله تراکتور توپ را تبدیل به گل کرد تا اولین بازیکن ۱۱ گله این فصل لقب بگیرد. این صحنه به وضوح نشان داد که آقای گلی برای اسدی و عباس‌زاده از چه میزان اهمیتی برخوردار است و آنها به هیچ وجه قصد ندارند از این رقابت آقای گلی کنار بکشند.

نقطه مقابل آنها مهدی قایدی است که حالا دو گل با صدر جدول گلزنان فاصله دارد و در کنار شهریار مغانلو ایستاده است. دربی پایتخت بهترین فرصت برای قایدی است تا خود را ده گله کند و به صدر جدول نزدیک شود. در سه بازی پایانی نیز درخشش او ممکن به آقای گلی منجر شود. هرچند که شاید او تنها مدعی کفش طلای این فصل لیگ برتر ایران باشد که اهمیت چندانی به این جایزه مهم نمی‌دهد.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.