تیمداری و حکایت فوتبال دولتی/ یادداشت از عبدالرسول حیدری

شناسه خبر: 10425
تاریخ انتشار: 04 تیر 1397

یادداشت :عبدالرسول حیدری

اتفاقاتی که امروز در تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر رخ داده و ما شاهد آن می باشیم، فقط در فوتبال دولتی ایران با پول بیت المال و مدیران تحمیلی و سفارشی می تواند به وقوع بپیوندد و نه در فوتبال حرفه ای.

می گویند سه افت در جامعه و به ویزه در ورزش است که فرد را بی ارزش،خوار و ذلیل و کار را زار می کند: «حب مال، حب جا و حب نام» که ما امروز می بینیم بعضی ها برای بدست آوردنش دارند از آفتاب پرست و بوقلمون هم سبقت می گیرند

فوتبالی ها زمین را هموار می کنند،شخم می زنند و تخم امید می کارند تا حاصل زحمات خود را در آینده شاهد باشند اما غیرفوتبالی ها بی رحمانه به دسترنجشان شییخون می زند و همه را شبانه به یغما می برند تا به نام خود مصادره و ثبت نمایند. معلمان و مربیان واقعی که عاشق کار خود می باشند جوانی و عمر خود را در مدارس فوتبال، ورزشگاه ها و باشگاه ها صرف اعتلای نام جوانان این مرز و بوم می کنند تا برای مردم و کشورشان افتخار آفرینی نمایند و غیرفوتبالی ها متحد و خاموش در گوشه ای کمین کرده اند تا از طریق دلال ها و واسطه گرها بتوانند شبانه به سرمایه این زحمتکشان واقعی فوتبال یورش ببرند تا در کوتاهترین زمان ممکن با دروغ پردازی که ضرورت رسیدن به ثروت بیشتر و قدرت می باشد برسند.

با همین فوتبال راه شورا و مجلس و… برای خود هموار می نمایند،خانواده و فامیل را به زور و قلدری به فوتبال و پست های حساس تحمیل می کنند. این فوتبال هم قرار است با هدایت شورا به گودالهای عمیق و اب های گندیده و پر از زباله و لجن شرق پاساز ملت و ازادی رهنمود نمایند! مکانی بسیار پر رفت و آمد که نزدیک به دوسال است متاسفانه شورا و شهرداری به مردم این شهر به ویزه مغازه داران تحمیل نموده اند.

گویند قیصریه را به خاطر کم عقلی و عاشقی یک جوان با یک دستمال به آتش کشیده شد و شهر بوشهر و آرزوهای فوتبالی مردمش شاید امروز به خاطر بدست آوردن یک پست و مقام و ثروت و حذف یک فرد در فوتبال برای بستگانشان در شورا به آتش بکشند.

در فوتبال دولتی، منافع مردمانش را خیلی ارزان به قیمت پست های حساس دولتی و امتیاز دادن به همدیگر واگذار می کنند و سایر مسولین هم سخت نظارت می کنند که مبادا این حضرات بر سر منصب و تروت با همدیگر خدای ناکرده درگیر شوند و رسوایی به بار آید، مثل همین شورای شهر که همه گونه تخلف در انتخاباتش رخ داد، اما آخرالامر همگی بسلامتی با کارت شارز،خودکار، عطر و ادکلن،ییتزا و برنج و…. از کانال امن هیات نظارت عبور کردند. شورای شهری آشفته، بدون هدف و با تجربه اندک که تحمل هیچ انتقادی را ندارند و در مقابل حل مشکلات مردم و شهر ناتوان و عاجزند. شورا و شهرداری که حاضر نیستند یک شهربازی که آرزوی تمام مردم این شهر است را بسازند و اکنون نزدیک به ۴۰ سال است که در مقابل این خواسته به حق مردم ایستادگی می کنند.

محروم نمودن مردم این شهر، پایتخت انرزی و یکی از ثروت مندترین استان های جهان تاکنون از یک پارکینگ استاندارد مرکزی که سال ها است مردم دارند فریاد می زنند اما تا این لحظه هیچ صدایی به گوش مسولین نرسیده است تا سرافکندگی آن برای شورا و شهرداری باقی بماند اما شورا برای حذف و یا ورود یک نفر به تیم فوتبال شهرداری، گوش فلک را کر می کنند.

کوس رسوایی دلالی و فساد در فوتبال بوشهر را همه شنید و با خبر شدند،اسناد و مدارکش، شکایت خانواده ها و بازیکنان، فیش بانکی و فایل صوتی دلالی و فساد در دست رییس هیات فوتبال می باشد، ولی عملا نزدیک به ۵ سال است که با وی همراهی می شود! و کسی مانع این مسئله نیست.

آیا یک نفر از اعضاءشورا به خاطر سلامت نسل جوان و بازیکنان و آبروی فوتبال این استان، به دلالی و فساد در فوتبال بوشهر اعتراضی به عملکرد نجفی رییس هیات فوتبال کردند؟ شهرداری با نظارت شورا پیاده روهای شهر به عنوان امانت مردم را آسان به این و آن واگذار می کنند و عریض نمودن و توسعه خیابان های این شهر را در آینده با مشکل بسیار جدی روبرو می نمایند،آیا در شورا کسی از حق و حقوق مردم و آینده این شهر تا کنون دفاع کرده اند؟ اما تا دلت بخواهد مجو ز غیرکارشناسی پاساز در یک نقطه شهر با خیابان های کم عرض و تنگ و تاریک و بدون پارکینگ و سایر خدمات صادر کرده اند.

حذف یک نفر از تیم فوتبال شاهین شهرداری و مسائل مالی را بهانه می کنند و آن را در بوق و کرنا می گذارند، اما سنگ فرش های خیابان انقلاب،صفوی و نادر که یک خیانت مالی برای مردم این شهر محسوب می شود و باید شورا پاسخگو باشند بی تفاوت از کنار آن می گذرند.

به اعتقاد ما شورای شهرسازی، شورای شهر و شهرداری موفقیت و آینده شهرسازی بوشهر را در پاساز سازی و مغازه های لوکس جستجو می کنند و نه خدمات و امکانات رفاهی،فرهنگی،ورزشی،آموزشی و بهداشتی و فضای سبز و سرویس های بهداشتی و…

هیچ یک از این کمبودها را نمی بینند و نمی خواهند ببینند،اما امروز می خواهند تمام این بی عدالتی ها در حق مردم این شهر را در پناه تصمیمات احساسی و تسویه حساب های شخصی و منفعت طلبانه خودشان از طریق فوتبال و بصورت دخالت در مسائل فنی تیم، برکناری مدیر و تعیین هیات مدیره سفارشی و بعضی از افراد کادر فنی برای خود و خانواده هایشان و نه مردم بدست آورند.

این از خصلت ها و خصوصیات بسیار مخرب و نگون بخت فوتبال دولتی با تفکرات مدیران تحمیلی و پول بیت المال می باشد، نزدیک به ۴۰ سال است که این فوتبال با این افراد فرصت طلب سر در گریبان می باشد و مردم دارند تاوان آن را پرداخت می کنند،کسانی که بر اساس کارنامه، شایستگی و لیاقت انتخاب نمی شوند ولی برای نامدار و ناندار شدن باور کنید خودشان را سینه خیز شبانه به درب با شگاهها می رسانند.

 

منبع: خلیج فارس


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.