گزارش ویژه:ماجرای جمعه شبی که مادر تا پای پلکان هوپیما به استقبال فرزند پر افتخارش رفت،بوسه طارمی بر دستان پدر

شناسه خبر: 10491
تاریخ انتشار: 09 تیر 1397

مهدی طارمی ستاره بوشهری تیم ملی ایران در جام جهانی فوتبال با استقبال پر شور مردم و مسئولان بوشهر وارد شهرش شد.

 

 

جمعه شب رویایی بوشهری های سراسر استان

به گزارش روزنامه پیام عسلویه پیام عسلویه فرودگاه کوچک اما بین المللی بوشهر جمعه شب میزبان اولین فوتبالیست تاریخ استان بود که در جام جهانی سه بازی برای تیم ملی فوتبال کشورمان انجام داده و در ۴ سال گذشته همواره یکی از تاثیرگذار ترین بازیکنان تیم ملی بوده است.

 

همه آمده بودند از مدیر تا مردم خونگرم

همه بودند از مسئولان استانداری تا برخی اعضای شورا شهر ،سرپرست شهرداری و مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان که هر کدام با دسته گلی به استقبال فرزند دیار خود آمده بودند.دوستان و رفقا در کنار خانواده مهدی نیز در فرودگاه حاضر شدند تا فرزند پر افتخارشان مورد تشویق قرار دهند.

 

مردم گرما و بی آبی را فراموش کرده بودند

عقربه های ساعت هنوز ساعت ۸ شب را نشان نداده که جمعیت بیرون از فرودگاه آرام آرام جمع می شوند.کوچک و بزرگ ،پیر و جوان ،زن و مرد آمده اند تا نشان دهند همیشه خوش استقبال هستند .اصلا انگار یادشان رفته بی آبی و قطعی برق و البته نداشتن شهردار که  دغدغه های تکراری این مردم شده اما اینجا برای استقبال مهدی کسی خم به ابرو نیاورد و در گرمای شدید بوشهر مردمانش باز هم کاری کردند کارستان!

 

ملی پوش پر افتخار در آغوش مادر

پای پلکان هوپیما مادر مهدی به استقبال پسر می رود و فرزند پر افتخارش را در آغوش می کشد و حتی اعضای کابین خلبان هم با دیدن این صحنه احساساتی می شوند و شاید اینجا خستگی سالها زحمت برای مهدی روی شانه های مادری مهربان برداشته شود و با افتخار پله های هواپیما را در کنار پسرش طی میکند.

 

شلوغ ترین پاویون تاریخ !

پاویون فرودگاه بوشهر هم لبریز از آدم مسئول و غیر مسئول شده تا شماره ۱۷ تیم ملی ایران خیلی زودتر از فرودگاه به سمت میدان رییس علی دلواری حرکت کند اما فریاد طارمی دوستت داریم یک لحظه قطع نمی شود و ازدحام جمعیت بیشتر و بیشتر….دخترک ۸ ساله ای که به همراه پدر و مادرش با لباس مخصوص عشایری استان ما آمده و فقط میگوید تو رو خدا طارمی کجاست من برای دیدنش آمدم.خبرنگار فوتبال بوشهر با پدر همکلام میشود:به عشق مهدی از روستا آمده ام بهترین لباس را تن دختر خردسالم کردم تا بگویم بوشهری ها قدر ستاره خود را میدانند.

 

هل هله و فریاد طارمی دوست داریم طنین انداز شد

فریاد ها به سمتی می رود که هل هله کنان به آسمان می رود:آوردیم آوردیمش دست خدا سپردیمش …از سمت بلوار خیابان چهار باندی پدری با پسرش دوان دوان و با پرش های بلند به سمت فرودگاه و منطقه ای پر از ترافیک می روند .یک لحظه او را نگه میدارم آقا خیر باشه: پسرم از ظهر تا حالا نخوابیده و می گوید برویم استقبال مهدی طارمی ، امیدوارم بتوانیم از نزدیک او را ببینیم.مرا رها می کند و می گوید آقا ببخش باید برم استقبال….

 

ترافیک شدید از فرودگاه تا میدان شهید رییس علی دلواری

مهدی طارمی بالاخره سوار بر ماشین می شود تا در میان استقبال پر شور مردمش راهی میدان رییس علی دلواری شود. ماشین سانتی متری حرکت می کند و مهدی دائم در حال دست تکان دادن و خم شدن بهسمت مردم است.موجی از موتور سواران در حال حرکت هستند.بنر و عکس طارمی با لباس تیم ملی در دست جوانان است و فریاد مهدی دوست داریم را کاملا لمس میکنی.

 

 

طارمی:من در جام جهانی نماینده شما بوشهری ها بودم،سوپرایز شدم از این همه محبت شما مردم!

با کلی زحمت می توانی خودت را به میدان رییس علی دلواری که گویا به آن تازگی به آن میدان تشریفات هم می گویند برسانی!.چه جمعیتی اینجا جمع شده اند.در این گرما و شلوغی که مثل همیشه تعدادی صندلی برای دوستان مسئول رزرو شده و متاسفانه مردم عزیز ولی نعمتان جامعه هم که ایستاده باید نظاره گر مراسم باشند.

اینجا از این جمعیت و استقبال خود مهدی هم شوکه شده و گوشه چشمانش اشک جمع شده اما سعی می کند خودش را نگه دارد.کلیپی از گلهای مهدی طارمی در تیم ملی پخش میشود و سپس شاهین بهرام نژاد با صحبتهای کوتاهی مراسم را آغاز میکند.شاهین از مهدی دعوت میکند و او هم شروع به صحبت میکند: من در جام جهانی نبودم،استان بوشهر در جام جهانی بود و من با افتخار نماینده شما در این رویداد بزرگ بودم.من همیشه بدون اطلاع خانواده ام و دوستانم از فرودگاه بوشهر وارد می شدم تا آنها را سوپرایز کنم اما الان من سوپرایز شدم.حضور پر شور شما من را شرمنده کرد و مانده ام چگونه این همه محبت را جبران کنم.

 

بوسه بر دستان پدر طارمی و تشویق شدید مردم

طارمی در ادامه گفت:من همیشه گفته ام مدیون پدر و مادرم هستم.هر چه دارم از صدقه سر این دو عزیز است و همین جا می گویم اگر پدر و مادرتان در قید حیات هستند قدر بدانید و دستانشان را ببوسید .کاری که من انجام ندادم اما اکنون جلو همه شما بوشهری ها دست پدرم را میبوسم{مهدی دست پدر را بوسید اشک خیلی ها را در آورد تا سپاس خود را بجا آورده باشد} از مسئولین شهرداری هم تشکر میکنم که چنین برنامه ای را بخاطر حضور من ترتیب دادند و شما مردم هم در این گرما من را شرمنده کردید.

 

 و اما نقدهای طارمی نسبت به مسئولین استان:چرا باید سه روز در میان آب به مردم برسد،راه آهن چه شد!

و اما نقدهای طارمی نسبت به کمبودهای شهرش از اینجا آغاز شد:چرا باید در بوشهر هر سه روز یکبار آب داشته باشیم؟ چرا نباید یک آب شیرین کن قوی در بوشهر نباشد؟ قول راه آهن بوشهر به کجا رفت! این مردم لایق بهتر از اینها هستند منم از جنس همین مردمم.

 

آقای بهروزیان مواظب ورزشکاران بوشهری باش،هر کاری در تهران بود من انجام می دهم

سپس رو به بهروزیان مدیر کل ورزش و جوانان بوشهر گفت:قدر این ورزشکاران را بدانید.هر کاری در هر نهادی در تهران باشد من برای شما انجام میدهم به شرطی که هوای ورزشکاران را داشته باشید.بوشهر در ورزشهای زیادی صاحب سبک شده و مدال آوران زیادی داریم و انتظار دارم شما هم مانند همیشه تمام قد از آنها دفاع کنید.انشالله تعداد بازیکنان لیگ برتری ما باز هم بیشتر شود و در جام جهانی بعدی تعداد بوشهری های تیم ملی بیشتر شود،این را از صمیم قلب می گویم.

 

تشکر از برادری بنام محمد و گله از تیمهای پر طرفدار بوشهری

در ادامه از محمد برادر بزرگترش هم تشکر کرد و تاکید کرد:حضور محمد و صحبتهای او همیشه برایم دلگرمی بوده است و یکی از بهترین بازیکنان استان بود که بخاطر بی مهری هایی که دید قید فوتبال را زد. من از مسئولان شاهین و ایرانجوان گله دارم اما انتقاداتم زیاد شد و شما را بیش از این معطل نخواهم کرد .

 

بوشهری ها در روسیه هم من را شرمنده کردند

وی در خاتمه صحبتهایش از بوشهری های حاضر در روسیه تشکر کرد و افزود:خیلی از همشهریایم را در روسیه دیدم که با بنر بوشهر حضورداشتند و واقعا انجا هم شرمنده محبت مردمم شدم که باز هم قدردانی این همه مهربانی هستم.امیدوارم با یک پیشنهاد خوب راهی اروپا شوم و دل شما مردم را شاد کنم.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.