گزارش روز:یک استان که برای فوتبالش هم پول ندارد! فریاد نداری های فوتبال بوشهر کی تمام می شود؟

شناسه خبر: 12869
تاریخ انتشار: 08 مهر 1397

استارت رقابتهای فوتبال در ایران پس از جام جهانی در حالی زده شد که مشکلات مالی کماکان در میان باشگاههای ایران حرف اول را میزد و فرقی نداشت مقابل پرتغال یا مراکش په نتایجی را کسب کرده ایم!

 

به گزارش فوتبال بوشهر این نوسانات مالی باشگاههای فوتبال بیش از هر استان دیگری گریبان بوشهری ها را گرفته و گویا هیچ وقت قرار نیست انها را رها کند.سالهاست  تیمهای بوشهری در سراسر نقاط فوتبال خیز استان برای بدست اوردن بودجه و هزینه های تیمداری صدایشان به آسمان رفته و می رود اما تغییر دولتها و افراد مختلف هم چاره ساز نشد!

 

پارس جنوبی جم که فصل گذشته پدیده لیگ برتر شد اکنون در بدترین شرایط ممکن پولی قرار دارد و رضاییان با چنگ و دندان تیم را نگه داشته تا پولی برسد و بتواند هزینه های میلیاردی فصل جاری را تامین کند این در حالی است که مبلغی حدود ۱۰ میلیارد تومان برای فصل در گذر لیگ برتر نیاز است تا جمی ها مانند فصل گذشته برای فوتبال استان آبروداری کنند اما مشکلات مالی تمرکز بازیکنان را گرفته و به راحتی میتواند در بازی انها مشاهده کرد!

 

جای دوری نرویم و در همین بوشهر مرکز استان تیمها تا دلتان بخواهد مشکل مالی دارند،از شاهین شهرداری که گفته می شود تا کنون تنها ۱۰درصد پرداختی به بازیکنانش داشته و البته هزینه هایی که به نظر می رسد مدیر عاملش از جیب شخصی تامین کرده ،تیمی که بودجه ای بالای ۹ میلیارد بسته شده و البته باید دعا کرد مجادله های شورا و شهرداری به جاهای باریک کشیده نشود تا این تیم یک فصل خوب را سپری کند !

 

کنار دریای خلیج همیشه فارس،باشگاهیست به نام ایرانجوان که در یک دهه اخیر کلی وعده داده شد که یک ارگان یا نهاد دولتی این تیم را به شکل مستقیم ساپورت کند اما هر سال دریغ از پارسال ! تیم بوشهری به دلیل انکه هر سال با انبوهی بدهی تیمداری میکرد و تنها کمکهای مالی اندک و مقطعی به انها رسید که دردی را دوا نکرد و حالا به جایی رسیده که برای کمک ۳۰۰ میلیوین تومانی باید چندین بار پله های شورای شهر طی شود تا شاید برای یک ماه هم که شده بازیکنانش طعم شیرین پرداخت پول سر وقت را بچشند البته شاید…

 

چند کیلومتر آنطرف تر از بوشهر به گناوه سری بزنید ،یک نفر عاشقانه تیمداری میکند تا پرسپولیس گناوه مقابل غول های عظیم نفتی خوزستان کم نیاورد! نادر جعفری از زندگی شخصی می زند تا در این وانفسای اقتصادی که هر کس برای خانواده اش تلاش میکند او پرسپولیس را مانند فرزندش ،پدرانه در آغوش گرفته تا مبادا آسیبی به او وارد شود اما تا کی…نادر جعفری در مصاحبه هایش بارها گفته کاش تکلیف روشن شود اگر قرار است از بودجه های نفتی استفاده نشود، این شکل تیمداری برای همه استانها باشد تا آن وقت رقیبان ما متوجه شوند تیمداری با دست خالی و جیب شخصی چه لذتی دارد و اصلا توان دارند یا خیر؟ نه اینکه نفت امیدیه و حفاری اهواز با بودجه کاملا مشخص به مصاف پرسپولیس گناوه بروند که برای تیمداری در هر فصل باید تنها جیب یک یا چند نفر عاشق خالی شود!

 

وضعیت سپاهان خورموج و شاهین بندر عامری نیز در لیگ دسته سوم ،فرقی با دیگر تیمهای استان ندارد و افراد با هزینه های شخصی در حال تیمداری هستند که واقعا باید برایشان تاجگذاری کرد .

 

حال بنگرید این شکل تیمداری در استان بوشهر را که با چه مشقتی باید سپری شود تا دل طرفدارانشان شاد گردد. اینکه چرا هیچ وقت از اصفهان یا خوزستان فریاد نداری تیمها بلند نمی شود و هیچ منع قانونی ندارند اما در استان ما برای تیم لیگ برتری مشکلی رخ می دهد که پرداختها به سختی و با تاخیر انجام گردد یا هنوز در گیر و دار امور اداری در رفت و آمد است ،سوالی است که حتی مسئولان بلند پایه استان هم در پاسخ به ان عاجز مانده اند.

 

اگر نفت و گاز ،اگر نیروگاه اتمی،اگر اداره بندر و گمرک ،اگر این همه ثروت خدادادی و عظیم در استان بوشهر در حال رونق بخشیدن به اقتصاد کشور است پس حق ورزش و فوتبال این استان کی و کجا پرداخت می شود؟! کاش یک بار فقط یک بار در این استان ثروتمند ،پاسخی برای این همه مشکلات مالی و نداری های فوتبال پیدا شود تا همه از سردرگمی نجات پیدا کنند!


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.