تارتار سرمربی پارس جنوبی جم:از برنامه های باشگاه خیلی جلوتریم،مبلغ قرارداد کادر فنی و بازیکنان ۱۰ میلیارد تومان است

شناسه خبر: 13597
تاریخ انتشار: 28 مهر 1397

مهدی تارتار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد پیروزی مقابل استقلال خوزستان اظهار داشت: ما یک پیروزی خوب مقابل این تیم به دست آوردیم اما دقایقی از مسابقه بازی از حالت طبیعی خارج شد، هر چند باید به تیم استقلال خوزستان و آقای یزدی تبریک بگویم که با توجه به بضاعتی که داشتند، تیم جوان خوبی را جمع کردند اما تنش‌هایی در مسابقه به وجود آمد،‌ ضمن اینکه در بازی پیکان با استقلال خوزستان هم اتفاقات بدی رخ داد و مربیان با هم درگیر شده بودند. خوشبختانه روز گذشته احترام مربیان حفظ شد و  مشکلی بین کادر فنی دو تیم و بازیکنان نبود، فقط بحث اعتراض بازیکنان حریف به داوری بود.

وی افزود: اخراج بازیکن استقلال خوزستان هم ظاهرا به دلیل همین درگیری‌ها و اعتراض‌ها به داور بود، تیم ما در این مسابقه خوب و منطقی و صبورانه بازی کرد و وقتی حریف ۱۱ نفره بود توانستیم گل بزنیم و پس از آن، مسابقه را اداره کردیم و در نیمه دوم هم گل دوم را زدیم. حریف یک ضربه ایستگاهی زد که به تیرک ما خورد و یک شوت هم به سمت دروازه ما زد،‌به غیر از این دیگر موقعیت زیادی به حریف ندادیم.

سرمربی پارس جنوبی با تشکر هواداران تیمش عنوان کرد: از هواداران خونگرم پارس جنوبی تشکر می‌کنم که همیشه حامی و یاور تیم بوده‌اند و روز گذشته هم راه زیادی را طی کردند تا به ورزشگاه بیایند و از ما حمایت کنند. این برد را به هواداران تقدیم می‌کنم.

تارتار در مورد اینکه قضاوت بازی را چطور دیده، گفت: من فیلم بازی را کامل ندیده‌ام، اما اکرمی داور مسابقه در این فوتبال خودش را ثابت کرده و کیفیت فنی و سلامت کاری‌اش مشخص است، هر چند کارشناسان داوری گفته‌اند اخراج بازیکن استقلال خوزستان اشتباه بوده، اما من این نکته را می‌گویم که در صحنه‌ای که کارت زرد دوم به بازیکن حریف داده شد، چالش بر سر توپ بود و اصلا بازیکن ما خطایی نکرد، به هر حال ما زمانی که مسابقه یازده به یازده بود گل زدیم و این خوب نیست که اشتباهات داوری را تعمدی بدانیم. وقتی ما یک بر صفر از حریف پیش بودیم، استدلال قوی‌ای برای اشتباه سهوی داور است.

سرمربی پارس جنوبی تأکید کرد: اصفهانیان رئیس کمیته داوران هم در زمانی که داوری می‌کرده و هم در زمان کنونی، سلامت کاری‌اش به همه اثبات شده است،‌ او و همه داوران زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند بهترین عملکرد را داشته باشند، اینها را گفتم تا به این موضوع هم اشاره کنم که پارس جنوبی در سه چهار مسابقه از داوری متضرر شده است، اما ما هیچ وقت از واژه تعمدی اشتباهات داوران استفاده نکرده‌ایم.

تارتار در مورد اینکه ظاهرا مشکلات مالی پارس جنوبی کم شده است، گفت: از مسئولان و مدیریت باشگاه تشکر می‌کنم، ۱۵ درصد از قرارداد بازیکنان پرداخت شده و کادر فنی و بازیکنان تمام مطالبات فصل گذشته خود را دریافت کرده‌اند، اما بابت فصل جدید هنوز ریالی به کادر فنی داده نشده است. در چهار پنج ماهی که کار کرده‌ایم هنوز ریالی به مربیان ما پرداخت نشده است، البته مسئولان زحمت خود را می‌کشند اما این زحمت کافی نیست. ما در ابتدای فصل اهدافی را برای باشگاه ترسیم کردیم که اکنون خیلی خیلی جلوتر از آن اهداف هستیم اما باشگاه نسبت به تعهدات مالی‌اش بسیار عقب‌تر است، نزدیک ۶۰ درصد از بدنه تیم ما جدا شده‌اند که مهمترین دلیلش مشکلات مالی ما و پیشنهاد خوب تیم‌های دیگر به آنها بوده است.

تارتار تصریح کرد: فصل گذشته من آخرین نفری بودم که با باشگاه قرارداد بستم و دست باشگاه را برای انتخاب سرمربی باز گذاشتم، در شروع کار هم جلسه خوبی با هیأت مدیره داشتیم، همه اتفاق‌نظر داشتند که بودجه باشگاه کاهش پیدا کند، اما من قبول نکردم و قرار شد که با همان بودجه فصل گذشته کار کنیم و بودجه فقط کمی کمتر شود و آنها از من خواستند که فقط تیم سقوط نکند که با توجه به شرایطی که باشگاه داشت، من پیشنهاد دادم اگر تیم سقوط کرد ۵۰ درصد از مبلغ قراردادم را نپردازند و جریمه‌ام کنند. با توجه به مشکلات مالی باشگاه و شرایطی که تیم ما داشته اصلا منطقی نیست که ما در نیمه اول جدول قرار داریم و از اهداف باشگاه خیلی جلوتریم. رقیبان ما در جدول باید سپیدرود، نساجی و نفت مسجد سلیمان باشند. ما دو سال است که در لیگ برتر حضور داریم، این تیم‌ها نیز شرایط مالی‌شان از ما بهتر بوده است.

تارتار با اشاره به هواداران پارس جنوبی عنوان کرد: من این مسائل را می‌گویم تا هواداران در جریان امور کار قرار بگیرند و بدانند تیم ما چه شرایطی داشته است. مبلغ بازیکنان و کادر فنی ما ۱۰ میلیارد تومان است، در واقع به اندازه یک تیم مدعی در لیگ دسته اول دستمزد بازیکنان و مربیان تیم ماست، شاید به اندازه دستمزد یک بازیکن از تیم لیگ برتری کل تیم ما در این فصل پول بگیرد، من اسم نمی‌آورم تا مشکل‌ساز نشود، اما آن تیم که چنین بازیکنی دارد در جدول لیگ پایین‌تر از ما قرار گرفته است. باشگاه نسبت به تعهداتش عقب‌تر است، البته این را بگویم که تیم ما از نظر سرویس‌دهی بسیار خوب است، ما مشکل زمین تمرین، اسکان و تغذیه نداشته‌ایم و باید از مدیریت باشگاه تشکر کنم، اما در زمینه پرداخت‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم.

سرمربی پارس جنوبی با اشاره به قانون منع هزینه در ورزش حرفه‌ای گفت: این قانون دست مسئولان را بسته است، قانون عجیبی است که می‌گویند در ورزش حرفه‌ای هزینه نکنید، اما پارس جنوبی تنها تیم جنوب کشور است، پتانسیل و هواداران بسیاری دارد و باید از این تیم حمایت شود، مسئولان، استاندار و سایرین باید از باشگاه پارس جنوبی حمایت کنند. ما انتظارات را بسیار بالا برده‌ایم و از اهداف باشگاه جلوتر هستیم. شخصا از مدیران باشگاه شنیدم که اگر تیم در رده سیزدهم و چهاردهم جدول باقی بماند خوب است و مردم بدانند که تیم پارس جنوبی چه مشکلاتی دارد.

وی تأکید کرد: آقای رضائیان مدیرعامل باشگاه تلاش خود را می‌کند و این قانون عجیب دست مسئولان را بسته است. پارس جنوبی تبدیل به یک هنجار بسیار خوب ورزشی و اجتماعی در جنوب کشور شده است، بسیار از جوانان منطقه آرزو دارند که بازیکن پارس جنوبی شوند و این تیم با جلب حمایت هواداران باعث شده که از بسیاری از جوانان به ورزش اشتیاق بیشتری نشان دهند. استاندار و فرماندار باید از تیم حمایت بیشتری کنند، شرکت‌های خصوصی زیادی در منطقه است که می‌توانند اسپانسر تیم پارس جنوبی باشند.

مربی سابق پرسپولیس در مورد دیدار روز سه‌شنبه پرسپولیس با السد قطر گفت: پرسپولیس کار خیلی سختی دارد، همه مردم آرزو دارند که پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد، خود من هم که پرسپولیسی هستم چنین آرزویی دارم، اما می‌دانم که پرسپولیس چه شرایط سختی را تجربه می‌کند.با مصدومیت هر بازیکن این تیم، من درک می‌کنم که کادر فنی این تیم چه می‌کشد.السد تیم گردن کلفتی است که در ورزشگاه آزادی استقلال را شکست داده است، بنابراین بازی سختی در انتظار پرسپولیس است و همه ما برای موفقیت پرسپولیس دعا می‌کنیم، اما پرسپولیس چه به فینال لیگ قهرمانان برسد یا نرسد، باید به کادر فنی این تیم دست مریزاد گفت، آنها تا همین جا هم کار بزرگی انجام داده‌اند.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.