آینه اخلاق مداری رسانه در گزارش فوتبال پارس جنوبی جم و نفت آبادان

شناسه خبر: 13815
تاریخ انتشار: 06 آبان 1397

گزارش شاهین بهرام‌نژاد در جریان بازی پارس جنوبی و نفت آبادان مورد تحسین فوتبالدوستان خوزستانی قرار گرفت.

سایت  خوزستان اسپرت که در استان همسایه ما مخاطبان زیادی را دارد نوشت: ورزشگاه تختی جم روز گذشته میزبان پرگل‌ترین بازی هفته دهم لیگ برتر بود. بازی پارس جنوبی و نفت آبادان ۴ گل تماشایی داشت و گزارش شاهین بهرام‌نژاد گزارشگر شبکه استانی بوشهر به زیبایی‌های این مسابقه برای بینندگان تلویزیونی افزود.

 

بهرام‌نژاد در طول مسابقه بدون جانبداری از تیم میزبان به گزارش اتفاقات بازی پرداخت و با گزارش بی‌طرفانه و پرهیجان، زیبایی این مصاف پرگل را برای بینندگان تلویزیونی دوچندان کرد.

این گزارشگر بااخلاق شبکه استانی بوشهر در برخی از صحنه‌ها که جریان بازی متوقف می‌شد، گریزی به گذشته‌ی پرافتخار فوتبال پرآوازه‌ی آبادان می‌زد و از اسطوره‌های ماندگار فوتبال آبادان که در دهه‌های پیشین جزو بزرگان فوتبال آسیا بودند به نیکی یاد می‌کرد.

پس از پایان مسابقه پارس جنوبی و نفت آبادان، هواداران تیم صنعت نفت در شبکه‌های مجازی از گزارش بی‌طرفانه‌ی شاهین بهرام‌نژاد، همچنین نام بردن وی از بزرگان تاریخ فوتبال آبادان، تقدیر کردند.

رسانه رسمی باشگاه صنعت نفت آبادان نیز با درج مطلبی به تمجید از شاهین بهرام‌نژاد پرداخت و نوشت: «گزارش بی‌طرفانه و اخلاق‌مدار شما الگویی برای رفتار حرفه‌ای رسانه‌ای است. از سوی هواداران تیم فوتبال صنعت نفت به‌خاطر احترام به تاریخ غنی این تیم و فوتبال آبادان و نام بردن از بزرگان این شهر از شما ممنونیم.»

گزارش قابل تحسین این گزارشگر بااخلاق شبکه استانی بوشهر کاملاً مغایر با گزارش جانبدارانه و همراه با عقده گشایی گزارشگر شبکه استانی خراسان رضوی در جریان بازی پدیده مشهد و فولاد خوزستان در جام حذفی بود.

گزارشگر شبکه خراسان رضوی که سال‌های متوالی باخت‌های پیاپی تیم‌های مشهدی به نمایندگان فوتبال خوزستان را نظاره می‌کرد، در جریان رقم خوردن اولین پیروزی تاریخ پدیده مشهد برابر فولاد خوزستان، عقده‌های تلنبار شده‌ی چند ساله را در حین گزارش آن بازی جام حذفی تخلیه کرد تا اوج بی‌اخلاقی و رفتار غیرحرفه‌ای رسانه‌ای را در یک بازی پخش زنده ارائه کند.

با توجه به اینکه بازی های اینچنینی از مراکز استان تیم مهمان و مانند این بازی از شبکه سراسری شما پخش می شود ،شایسته است به همین منوال اخلاق و ادب رسانه ای نیز در سایر استانها رعایت شود.

 

گزارشگر بوشهری ضمن تحسین از گذشته فوتبال آبادان به تاریخ درخشان فوتبال استان و طرفداران جمی بارها اشاره کرد تا رعایت انصاف را در مورد تیم مزیبان و مهمان داشته باشد.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.