نود ارومیه چگونه در بوشهر بازنده شد؟!/یادداشت:رضاسیاهوشی

شناسه خبر: 13975
تاریخ انتشار: 09 آبان 1397

” ٩٠ هم در بوشهر زانو زد ”

تیم شاهین شهرداری در هفته دهم و در مقابل تیم رده سیزدهمی ” نود ارومیه ” قرار گرفت و در یک بازی نه چندان خوب توانست به لطف امتیاز میزبانی ، حمایت تماشاگر و دونده گی بیش از حد تعدادی از بازیکنانش ( که می تواند برای سلامت آنان خطرساز باشد ) به سه امتیاز مهم این بازی دست یابد تا هم تیم ” نود ” در بوشهر تسلیم خود نمایند و هم جایگاه ” سومی ” خود را در جدول حفظ نماید.

در این بازی باز ” میلاد شعبانلو ” بسیار متفکرانه ، عالی و باکلاسی بالاتر از ” لیگ یک ” در مرکز زمین نقش آفرینی میکرد که هم در دفاع و هم در حمله موثر بود و صارمی و مالکی هم با جنگنده گی ، بازی خوب و زدن دو گل توانایی های خود را به نمایش گذاشتند.هرچند که ” رضا دهقان ” هم خوب بازی کرد و خوش فکر عمل نمود.
ضمن اینکه ” محمدعلی نعمتی ” دروازه بان دوم ” شاهین ” با گرفتن یک پنالتی حساس که اگر تبدیل به ” گل ” میشد بازی را به تساوی می کشاند ، روز خوبی پشت سر گذاشت و بارها مورد حمایت تماشاگران قرار گرفت .

بازی شاهین میزبان مقابل تیم بی بضاعت اما بسیار دونده ” نود ارومیه ” می رفت که با اخراج ” محمد محبی ” ( باتوجه به شناختی که از او داریم ، دو از انتظار بود ! ) کار دست آنها بدهد . بعد از آن اخراج و بخصوص در نیمه دوم فشار زیادی روی تیم شاهین آمد که با چاشنی خوش شانسی در عدم به ثمر رسیدن توپ های ” نودی ها ” بهمراه بود و بعد از آن هم زدن گل میلاد صارمی که به نوعی با توجه به بازی دادن به ” بهمن سالاری ” ( که نشان داد بازیکن کارسازی در خط حمله می باشد ) یک خط عقب تر هم بازی میکرد ، آب سردی بر پیکره تیم مهمان ریخت و پیروزی شیرین دیگر به نام ” شاهین ” به ثبت رساند.

دربازی با ” نود ” محمود فکری سرمربی ” شاهین ” به مانند بازی های قبل و بخصوص بعد از اینکه شاهین ١٠ نفره شد و تحت فشار قرار گرفت ،بسیار به داوری معترض بود بارها با عصبانیت با داور چهارم برخورد میکرد تا جایی که در یک صحنه ” علیرضا حیدرپناه ” (داورچهارم )به ” علیرضا بدری ، نماینده سازمان لیگ ، گفت اگر یک بار دیگر اعتراض کند ، اخراج خواهد شد!!!

” وحید مالکی ” داور وسط که با کمک هایش ” رضا حیدری” و “بهزاد پناهی ” هر سه از اصفهان ، خوب و مسلط عمل کردند اما به نظر می رسید که اعتراض های شدید ” فکری ” بیشتر به لحاظ تحت فشار قرارکرفتن تیمش و احتمال اینکه نتیجه تغییر یابد ، بود . یا شاید هم ترفندی که بیشتر مربیان ما بکار میبرند تا هم فشار روحی و روانی خود را کم کنند و هم داور را تحت تاثیر قرار دهند!

اما لازم است که ” محمود فکری ” در این مورد دقت بیشتری نماید تا با تمرکز و توجه خاص به درون زمین و تحت نظر قرارگرفتن بازیکنانش و تیم حریف ، سعی بر پیش بردن برنامه و تاکتیک های دیکته شده خود داشته باشد ، تا نه شخصیت خودش و تیمش زیر سوال ببرد و نه باعث جنجال روی سکوه ها گردد.

لازم به یادآو ری است در همین روزی که ” شاهین با نود ” بازی می کرد ، تیم های ” رئال مادرید و بارسلونا ” حساس ترین و پربیننده ترین ” دربی ” جهان برگزار کردند که علیرغم شکست سنگین تیم مقتدر و صاحب نام ” رئال ” ، لوپتگی سرمربی آن بسیار متین و باخونسردی کامل فقط نظاره گر بازی بود و هیچ اعتراض و مورد حاشیه ایی با ” داور ” مسابقه نداشت که می تواند ” درس ” بزرگی برای مربیان و بخصوص امثال ؛ علی دایی ، امیر قلعه نوعی ، یحیی گل محمدی و …. در بر داشته باشد.

✔حاشیه این بازی هم ، عدم مجوز ورود برادران” پولادی ” ( جمشید لیدر تیم که محرومیتش خیلی عجیب بود ، مرتضی و مصطفی ) به ورزشگاه بود که به گفته ” جمشید پولادی ” به دنبال درخواست ” مدیرعامل ” شاهین شهرداری و به دستور ” دادستانی ” و از طریق ” فرماندهی یگان ویژه ” به آنان اعلام کرده بودند که اجازه ورود به ورزشگاه ندارند.
هواداران هم با شعار ” باستین یادت باشه ، جمشید باید باشه و اینکه ” شاهین بی جمشید ، نمیخوایم نمیخوایم ” ، از مدیرعامل و مسئولان تقاضای عفو و بخشش آنان داشتند.
هرچند که به نظر نمی رسید این برخورد ، فقط بخاطر حمایت از ” پیشکسوتان ” باشد اما ماجرا هرچه بود ، این نوع به زعم حضرات ” گوش مالی ” دادن به دور از نام ، اعتبار و جایگاه باشگاه شاهینی بود که دارای ” مکتب “ بوده و همیشه سخن از ” اخلاق مداری ” در آن است .
شایسته بود که حضرات با اتخاذ تصمیم بهتری و روش ارشادی و با دعوت از آن سه نفر ، کار را در دفتر باشگاه حل و فصل می کردند نه اینکه خود حاشیه ایجاد نمایند و از طریق ” قوه قهریه ” عمل نمایند!!!

✔ جالب است که یک روز بعد از بازی توسط تعدادی از اعضای شورای شهر و در محل شورا ، از آنها دلجویی به عمل آوردند.
✍ ؛ رضا سیاهوشی


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.