نخستین بار در کشور؛ هیئت فوتبال استان بوشهر دو گواهی استاندارد ایزو دریافت کرد

شناسه خبر: 14442
تاریخ انتشار: 23 آبان 1397

رئیس هیئت فوتبال استان بوشهر صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گواهی ایزو ۹۰۰۱ مربوط به مدیریت کیفیت در خدمات یک بیس و پایه در سیستمهای استاندارد است.

محمد نجفی خاطرنشان کرد: ایزو ۱۰۰۴ گواهی رضایت مندی و تکریم ارباب رجوع است که با تلاش و همت همه همکارانمان در هیئت فوتبال استان موفق به اخذ این دو مدرک شدیم.

وی بیان کرد: افزون بر این دو مدرک چهار گواهی دیگر نیز برای مجموعه فوتبال استان صادر شد که شامل گواهی سازمان هدفمند و خلاق، گواهی مدیر خلاق (creative) برای رئیس هیئت فوتبال و مدیر روابط عمومی است.

نجفی افزود: در مجموع هیئت فوتبال توسط اکادمی ریلیاس مورد ارزیابی کلی قرار گرفت که موفق به اخذ نمره ۹۱ از ۱۰۰ شده و اخذ گرید بین المللی A  مربوط به مجموعه‌های ورزشی شدیم و ضمن خرسندی از این گرید برای اخذ بالاترین گرید که A+  هست تلاش خواهیم کرد.

وی در مورد چگونگی دریافت این گواهی‌امه‌ها گفت: در قدم اول مطمئن شدیم که استاندارد ایزو انتخاب شده متناسب با سازمان است. سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ اصول مشترکی با سایر سیستم مدیریتی داشته و در تمامی سازمان‌ها  قابل کاربرد است و ایزو ۱۰۰۴ در امور خدماتی از استاندارد های مادر است.

رئیس هیئت فوتبال استان بوشهر ادامه داد: از ابتدای تابستان امسال بیش از ۷۰۰ صفحه مستندات شامل مدارک تحصیلی و دروه های مدیریتی و مدارک فوتبالی و … از اعضای هیئت فوتبال نمایندگی شرکت رلیانس فرستادیم و دو بار میزبان ممیزان این شرکت بودیم.

وی ادامه داد: ایراداتی در مورد اینترنت یک پارچه داخلی، سسیتم CRM، سامانه نقل و انتقالات الکترونیک، ارتباط با جامعه فوتبال در فضای مجازی و… بود که برطرف کردیم و موفق به اخذ این مهم شدیم.

وی در پایان اظهار داشت: نگهداری سیستم مدیریتی ایزو بسیار سخت‌تر از اخذ گواهینامه ایزو است و برای اطمینان از رعایت الزامات استاندارد ایزو و بهبود مستمر در فرآیند ها، باید ممیزی داخلی، بازنگری مدیریت واقدامات اصلاحی لازم به صورت منظم اجرا شود. در سه سال متوالی مورد ممیزی قرار میگیریم و باید هر لحظه برای آن اماده باشیم.

استاندارد مدیریت ISO بصورت عمومی طراحی شده و برای سازمان و صنایع مختلف با اندازه و ابعاد مختلف کاربرد دارد.

بخش اساسی از دستیابی به صدور گواهینامه ایزو از یک سیستم مدیریت شامل فرایندهای برای فعالیت های مدیریت، تامین منابع، تحقق خدمات مطلوب، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل و بهبود شکل گرفته است.

گواهی نامه ایزو در سطح جهان شناخته شده است و مدیران میدانند اخذ این گواهی نامه به دلیل دقت بالای کارشناسان و ممیزان اکادمی  رلیانس فرانسه چه سختی هایی دارد و ادارات بزرگ در سطح کشور و حتی ایتان خودمان با بوجه های چند ده میلیاردی موفق به اخذ ان نشده‌اند. در نگاه اول دستیابی به گواهینامه ایزو، استانداردهای مدیریتی نظیر  ایزو بنظر دلهره آور می‌آمد. برای اولین بار است در سطح کشور که یک مجموعه ورزشی موفق به اخذ این گواهی ها می شود.

 

منبع:مهر


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.