طارمی و دل‌ربایی از بنفیکا با جای‌گیری عالی!

شناسه خبر: 26090
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1399

ستاره بوشهری و ایرانی ریو آوه به خواسته خود که گلزنی مقابل بنفیکا بود، در بهترین زمان ممکن دست پیدا کرد.

در ادامه مسابقات هفته بیست و هفتم لیگ برتر پرتغال، تیم ریو آوه که مثل ۲۲ بازی دیگر این فصل مهدی طارمی را به‌عنوان مهاجم نوک در ترکیب داشت، از ساعت ۰۰:۴۵ بامداد امروز پنج‌شنبه(به وقت ایران) در ورزشگاه خانگی خود مقابل بنفیکا رده دومی قرار گرفت.

 

طارمی که به دلیل مورد توجه بودن از سوی بنفیکا با انگیزه مضاعفی پای به این مسابقه گذاشته بود، سعی در گلزنی داشت تا بیشتر از همیشه نام او در رسانه‌های پرتغالی عنوان شود و بنفیکا نیز در هفته‌های پایانی فصل با نگاه ویژه‌تری بازی‌های این ملی پوش ایرانی پیگیری کند.

 

ستاره ایرانی ریو آوه در نیمه اول دیدار با بنفیکا چندان در چشم نبود و در مجموع ۲۶ با لمس توپ داشت، ۲ بار در دوئل‌های زمینی برنده شد، یک بار در نبردهایی هوایی به برتری رسید، دو خطا گرفت و یک شوت خارج از چارچوب زد، اما جای‌گیری فوق‌العاده او روی یک ضربه آزاد موجب شد دروازه حریف را باز کرده و  تیمش را با برتری راهی رختکن کند.

 

در دقیقه ۲۶ ریو آوه صاحب یک ضربه ایستگاهی در سمت راست زمین شد که ارسال نونو سانتوس به دهانه دروازه بنفیکا را دیگو سوسا، مهاجم این تیم به اشتباه با ضربه سر رو به عقب به مهدی طارمی که در محوطه ۶ قدم حضور داشت، رساند تا این ملی پوش ایرانی با ضربه سر موفق به گلزنی شود.

 

برتری یک بر صفر یاران طارمی تا پایان نیمه اول و زیر فشار حملات حریف‌شان پابرجا ماند، اما در دقیقه ۴۲ بنفیکا دروازه ریو آوه را باز کرد که این گل با بازبینی ویدئویی و تصمیم قطعی داور، مردود اعلام شد؛ البته این بازبینی صحنه حدود ۵ دقیقه زمان بُرد و اعتراض شدید برونو لاژ، سرمربی بنفیکا را هم به همراه داشت.

 

گلزنی مهدی طارمی مقابل بنفیکا بازهم ارزش او را در بازاری که در آن بازی می‌کند بالاتر خواهد برد. او در اولین فصل حضور در لیگ پرتغال به بنفیکا و پورتو گل زده .
توییتهایی از سوی هواداران فوتبال پرتغال هست که او را بهترین مهاجم لیگ می‌دانند.

 

بنفیکا در فاصله سه دقیقه به پایان نیمه اول روی حرکت تکنیکی و چشم‌نواز عادل تاعرابت و ارسال زمینی این بازیکن مراکشی، با شوت زیبای رافا سیلوا به گل دست یافت، اما در این صحنه داور آفساید دیگو سوسا که قبل از رسیدن توپ به سیلوا در آفساید بود و با نوک پا دخالتی روی این حمله داشت را اعلام کرد تا بنفیکا یک نیمه را با ناکامی پشت سر بگذارد.

 

در نیمه دوم بازی بر وفق مراد طارمی و هم‌تیمی‌هایش پیش نرفت و آنها در حالی که سه اخراجی دادند، در دقیقه ۶۴ با گل مشکوک به آفساید توسط هریس سفروویچ و گلزنی جولیان وایگل در دقیقه ۸۷ دو بار دروازه خود را باز شده دیدند و در نهایت با نتیجه ۲ بر یک شکست خوردند.

 

ملی پوش ایرانی ریو آوه علاوه بر گلزنی در این مسابقه حساس و خاطره‌انگیز، در دقیقه ۷۹ هم یک ضربه سر در محوطه جریمه بنفیکا زد که با وجود برخورد توپ به بازوی فرو، مدافع بلند قامت حریف، داور ادامه بازی را اعلام کرد تا طارمی برخلاف هفته قبل در گرفتن پنالتی ناکام بماند و از سوی دیگر نتواند مانع از صدرنشینی بنفیکا در این هفته شود.

 

 

 

 

طارمی که سه هفته قبل و پیش از تعطیلی بازی‌ها توانسته بود برابر پورتو صدرنشین گلزنی کند و در جام حذفی نیز این کار را مقابل بنفیکا انجام دهد، در لیگ برتر پرتغال هم موفق به انجام این کار شد تا تعداد گل‌های این فصل خود را به عدد ۱۰ برساند و به رده دوم برترین گلزنان صعود کند.

 

ستاره ایرانی ریو آوه در عرصه باشگاهی و ملی گل‌های حساس زیادی را به ثمر رسانده، اما بدون تردید می‌توان این گل مقابل بنفیکا را مهم‌ترین گل او در تاریخ دانست؛ چراکه احتمال پیوستن او به این تیم مطرح پرتغالی را بیشتر از همیشه خواهد کرد.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.