تصاویر: حضور شاهینی ها در خانه آقا معلم فوتبال بوشهر

شناسه خبر: 14694
تاریخ انتشار: 03 آذر 1397

” دیدار با آقا معلم فوتبال بوشهر ”

 

و این بار به سراغ دیگر موی سپید باشگاه شاهین و از قدیمی های فوتبال بوشهر رفتیم که خود می گفت باقی مانده نسل ما :ابراهیم مرشدی ،جلال غریب زاده ، حسن میرشکار ، عبدالمحمد وفایی ، رضا ماهینی ، محمدرضا حمزه ییان و احمد رزمی هستند .
” محمدرضا محمدی ” یا همان آقا معلم ورزش بسیاری از ما بوشهری ها و دروازه بان پیشکسوت تیم مردمی ” شاهین بوشهر ” میزبان گرم و صمیمی پیشکسوتان شاهین بود .

شروع رسمی فوتبالش در سال ۱۳۴۲ پایان آن دوران پرخاطره و ماندگار هم سال ۱۳۵۳ رقم می خورد و پس از آن لباس داوری می پوشد و اولین داوری در جام ” ولیعهد ” در اصفهان و با مهرجویی و مصلح بعنوان کمک ها قضاوت می کند . سابقه سوت زدن در بازی های تخت جمشید و لیگ قدس هم در کارنامه ورزشی خود دارد و بعد از آن هم از طرف فدراسیون بعنوان ناظر معرفی می شود که دیگر بطورکلی از فوتبال خداحافظی نموداقا معلم فوتبال تعریف می کرد:”

روزی در محله خواجه ها با بچه ها مشغول بازی بودیم که یک موتورسیکلتی ایستاد و دونفر سوار آن بودند ، شخص موتورسوار صدایم زد و با لهجه خودمونی گفت : ” بچه بدو بیا اینجا بینُم ” ، من که رفتم نزدیکشون بهم گفت : “چرا اینجا تمرین میکنی و نمیای تیم ” خلیج ” ( نام اول تیم شاهین ) “. من هم گفتم تا برم خونه از بابام اجازه بگیرم و بعد خبرتان میدم ! بعد فهمیدم که زنده یاد ” عبدالمحمد زنگویی ” هست و پشت سر او هم ” زنده یاد جواد گرانبها ” بود”. ( روحشان شاد و یادشان گرامی )

محل زمین تمرین آنها اول در محوطه منازل سازمانی گمرک بهمنی بوده که بعد به زمین ” پشت گردان ” ( نیروی دریایی ) و بعد هم در زمین اُخوت ( استخر فعلی کوثر ) بود و در تمرین ها متاهل ها و مجردها را از هم جدا می کردند و مسابقه تمرینی برگزار می کردند!
از دروازه بانانی زُبده و جسوری مثل غلام پورچنگی ، رسول گُرد و زنده یاد ” اسماعیل برزگر ” یاد کرد و ” نادر مصری ” را ستایش می کرد و میگفت که حق بزرگی در گردن من دارد و از ” آقای سقفی ” رییس سپاه دانش آن زمان گفت که علاقه زیادی به ” شاهین ” داشت وحتی چندسال پیش وقتی آمد بوشهر ، گفت :”من را ببرید باشگاه میخواهم بوسه بر زمین آن بزنم”.

خاطرات شیرین و شنیدنی زیاد از خود و همبازی هایش تعریف کردند و شبی خوش و ماندگار به ثبت رساندند و در آخر هم به پاس سال ها خدمت صادقانه به ورزش و بخصوص فوتبال ، لوح تقدیری از طرف کانون پیشکسوتان شاهین توسط ” حسن میرشکاری ” به وی تقدیم گردید .
جادارد که مراتب سپاس خودرا از خانواده محترم ” آقای محمدی ” که در پذیرایی و میزبانی سنگ تمام گذاشتند ، بعمل آوریم و با امید به اینکه همیشه حرمت این عزیزان را پاس داریم و از تجربیات گرانبها و مفید آنان استفاده نماییم و بدانیم که جایگاه و عزت پیشکسوتان رفیع است.

✍ : رضا سیاهوشی


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.