گزارشی از شب تلخ آزادی برای پارسی ها:کیمیاگری با بنگر! نه، نمی شود! بوسه بر مچ بندی که متعلق به ما نیست!

شناسه خبر: 15524
تاریخ انتشار: 24 آذر 1397

پارس جنوبی جم آخرین بازی نیم فصل را به پرسپولیس در روزی باخت که به جز ضربه پنالتی ،موقعیت خطرناکی را روی دروازه بیرانوند ایجاد نکرد.باید این نکته را یاد آور شد که قرار گرفتن پارس در مکان ششم جدول لیگ برتر اصلا نتیجه بدی نیست و اتفاقا بالاتر از تیمهایی مانند ذوب آهن،فولاد و سایپا عملکرد خوب باشگاه پارس جنوبی جم را نشان می دهد اما برای هموار شدن راه و کسب نتایج بهتر باز هم باید تلاش بیشتری کرد.

به گزارش فوتبال بوشهر نکات فنی در این بازی به چشم آمد که خبرنگار ما همراه با تصاویر به آنها پرداخته است!

 

 

برانکو پاشنه آشیل پارس را نشانه رفت،با بنگر رستگار می شویم؟!

نکته اول:خط دفاعی پارس جنوبی جم یک روز بد را پشت سر گذاشت،روی صحنه گل های اول و دوم کند بودن قلب دفاع بخصوص محسن بنگر بیشتر از هر زمان دیگری به چشم آمد.پرسپولیسی ها هر زمان اراده کردند با یک پاس عمقی مدافع سابق خود را از جریان بازی خارج کردند.برانکو که بی دلیل نیست او را تا نایب قهرمانی آسیا دیده ایم ، خیلی راحت پاشنه آشیل تیم استان ما در خط دفاعی نشانه گرفت.

بارها گفته شد و نوشته شد که بنگر ۳۹ساله روی هوا همچنان عالی است اما اگر تیمی عمق خط دفاعی پارس را نشانه گرفت چه باید کرد؟! بنگر آنقدر ضعیف کار کرد که تارتار او را بیرون کشید و امیر شبانی جوان را وارد زمین کرد! به سرمربی پارس که نشان داده مربی انتقادپذیری هم هست پیشنهاد میکنیم بازیکنانی مانند همین شبانی که اهل کرمانشاه است یا خاکسار را که در تیم امید باشگاه بازی میکنند به میدان بفرستد تا سرمایه ای برای فوتبال استان اضافه شود وگرنه باتجربه ها، امتحان خود را پس داده اند!

 

 

 

بوسه سیف الهی به مچ بند قرمز و ناراحتی هواداران تیمش،این بوسه را نمی خواهیم!

نکته دوم:روح الله سیف الهی بازیکن تعویضی پارس جنوبی جم که در نیمه دوم به میدان امد،یک ضربه پنالتی را گرفت و خودش آن را تبدیل به گل کرد اما…تیمی که در ورزشگاه آزادی به میدان رفت و با سه گل شکست خورد نامش پارس جنوبی جم نماینده استان بوشهر در لیگ برتر است! سیف الهی که نشان داده از نظر فنی بازیکن بدی نیست این را بداند که بوسه او بر مچ بند قرمز دردی را دوا نمی کند و باید به فکر شاد کردن طرفداران خونگرم پارس چنوبی جم باشد نه تیمی که سالهاست از حضورش در آن لباس میگذرد! واکنش های شدید هواداران پارس جنوبی جم در دنیای مجازی پس از بوسه بر مچ بند قرمز آنهم در حالی که برای پارس گل زده ای ،برای استان بوشهر خوشایند نبود آقای سیف الهی…اگر پرسپولیس روزی روزگاری تو را بخواهد فنی به دنبالت می آیند نه با بوسه بر مچ بند قرمز…

 

 

 

 

 

هر چه فکر کردیم متوجه جوان بودن تیم نشدیم!

نکته سوم:به ترکیب اولیه پارس دقت کنید ،اگر نیما انتظاری را جدا کنید مابقی بازیکنان همگی سابقه بازی در لیگ برتر را دسته کم طی دو سال گذشته دارند.حال اینکه برخی بازیکنان مانند ستاری ،بنگر و نوری مقابل خبرنگاران از جوانی تیمی حرف می زنند که در آن بیش از ۵ بازیکن بالای ۳۰ سال حضور دارند کمی تعجب برانگیز بود!

 

 

 

 

آقای تارتار در همین استان کیمیاگری کن لطفا!

نکته چهارم:مهدی تارتار در طول سه سال حضورش بر روی نیمکت پارس جنوبی جم نشان داده ،مربی باهوش و البته نقد پذیری است.او بر خلاف برخی اهل واکنش سریع نیست و خیلی با آرامش تصمیم میگیرد حتی هنگامی که می خواهد یک بازیکن را کنار بگذارد.این تیمی که در نیم فصل اول بنام پارس جنوبی جم دیدیم یکی از پیرترین تیمهای لیگ برتر لقب گرفت آنهم در شرایطی که استان بوشهر معدن استعدادهای فوتبالی ایران بوده و هست!

سلمانی، جبیره و غبیشاوی در نفت آبادان ،جوانانی که برانکو بازی داد تا اکسیر جوانی که شفر در استقلال تزریق کرد و تیمش به آرامش رسیدد ،اینها همگی نمونه هایی از کیمیاگری مربیان لیگ برترهستند و خیلی طبیعی است که اهالی فوتبال استان بوشهر هم از مهدی تارتار انتظار داشته باشند کیمیاگری را مانند فصل گذشته دوباره در دستور کار خود قرار دهد.

بدون تعارف بازیکنانی مانند بنگر، میربزرگی،شادکام و…عملکرد خیلی خوبی را از خود به نمایش نگذاشتند و از نظر فنی دردی را برای تیم استان ما دوا نمی کنند و ای کاش تارتار چند جوان با انگیزه از تیم لیگ برتری امید پارس و دیگر تیمهای استان را به اردوی تیمش فرا بخواند و بازی دهد .حدود دو ماه لیگ برتر تعطیل است و باور کنید می شود یک تیم خوب را ساخت ،تیمی که از آن انتظار گرفتن سهمیه نیست و قرار گرفتن در یک جایگاه تک رقمی فوتبالی های استان بوشهر را خوشحال میکند به شرط آنکه از همین بازیکنان مستعد بومی استفاده شود تا سال آتی تیم پارس جنوبی خالی نشود!


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.