دیدار اعضای کانون پیشکسوتان شاهین با نادر فوتبال بوشهر

شناسه خبر: 16820
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1397

دیدار اعضای کانون پیشکسوتان شاهین با نادر فوتبال بوشهر

پنالتی هایش همه تبدیل به گل می کرد و ضربه های کاشته اش هم همه بوی گل می داد . بازیکنی خوش تیپ ، خوش اخلاق ، بامرام و بامعرفتی بود که در زمین و خارج از زمین همه دوستش داشتند و به او احترام می گذاشتند زیرا خودش به همه احترام میگذاشت و به راستی هم که جنتلمن فوتبال بوشهربود.
هنوز پس از سال ها خداحافظی از فوتبال همه به نیکی و از خاطرات خوب و شیرین او یاد می کنند و خودش می گوید که قشنگی در برخورد ها و رفتارهای گذشته و جدا دانستن رفاقت ها با رقابت ها ، خاص و مثال زدنی بود و جذابیت و زیبایی این همدلی ها ، دورهمی ها و صمیمت ها از همان ایام می باشد که تکرار ناشدنی است.

در ابتدا یادی شد از زنده یادانی همچون: علی اکبر کبگانیان ، محمدعلی برزین ، حمید راستیان ، ماشاالله ماهینی ، مصطفی نظرزاده و دیگر عزیزان کوچ کرده ایرانجوانی و شاهینی های همچون ؛ زنده یادان ؛ افشار ، زنگویی ، گرانبها ، ثابت ، تورانی و … و به احترامشان بپاخاستیم و یک دقیقه سکوت کردیم.

” نادر اقدام ” پیشکسوت ستودنی فوتبال بوشهر و باشگاه مردمی ایرانجوان میزبان شایسته ما بود که با سرکار خانم زیبا راستیان ( همسرش ) و آقازاده اش ( آرش خان ) بسیار گرم و صمیمی پذیرای ما شدند که جای تقدیر و سپاس از آنان می رود.

نادر خان متولد سال ١٣٢٨ در محله شاه آباد ( کوتی ) می باشد که پس از مدتی به محله شکری عزیمت کردند و در عمارت اقدام ساکن گردیدند .
مادرشان زود از دست می دهند و پدر وی هم زنده یاد عبدالنبی اقدام بود که بسیار مهربان ، متین ، خوش اخلاق و بامرام بود.
مسعود و ناصر برادرانش هستند و نصرت هم خواهرش است که همه ازخوبان بوشهر هستند.

نادر اقدام در سال ١٣۵٩ ازدواج کرد ، دو دختر و دو پسر دارد ، بازنشسته سازمان تامین اجتماعی می باشد.
در سال ١٣٨٨ بعنوان ورزشی نویس برتر انتخاب شد و در سال ١٣٩٠ از طرف شورای شهر هم بعنوان روزنامه نگار فعال انتخاب گردید.

هافبک سرحال ، خوش فکر ، خلاق و متفکر سابق فوتبالی ما که از استعداد خوبی برخوردار بوده و در سن ١٧ سالگی ( ١٣٣۵ ) هم به تیم بزرگسالان ایرانجوان راه یافت هرچند که بسیار بازیکن تکنیکی و سرحالی بود اما خیلی زود و در اوج از فوتبال خداحافظی کرد.

از خاطراتش بسیار گفت و از دوستی با شاهینی ها و بازی های درخشان عبدالمحمد وفایی ، محمدرضا حمزه ئیان ، احمد رزمی ، زنده یاد احمد تورانی ، رضا ماهینی ، ابراهیم رفعت و آنها را اسطوره های شاهین خواند و اشاره ای هم به کار فرهنگی کانون پیشکسوتان شاهین نمود و آن را تشبیه به بجا آوردن صلحه رحم نمود که کاری بسیار خوب و پسندیده می باشد و پیشنهادی هم داد تا در صورت امکان صندوقی جهت کمک به وضعیت مالی پیشکسوتان دائر شود تا بتوان از این طریق مشکلات عزیزان پیشکسوت را حل نمود.

سرکار خانم راستیان هم با خوش آمد گویی و خرسند بودن از این دیدار ، دقایقی کوتاه سخن گفت و خاطره ای از حضور شاهین در لیگ برتر و پیگیری نتایج و نوشتن مقاله های متعدد توسط نادر فوتبال بوشهر و آرش هم پوشیدن لباس شاهین و برداشتن پرچم آن و راهی شدن به استادیوم تعریف کرد و میگفت : در ۴٠ سالی که با نادرخان زندگی می کنم همیشه از مرام بزرگان شاهین ، دوستی و رابطه خوب با آنان و خاطرات فراوان آن روزگار سخن گفته و الان هم با بسیاری از آنان رابطه گرم و صمیمی دارد.

در آخر نیز احمد رزمی لوح تقدیری از طرف کانون پیشکسوتان شاهین بوشهر به استاد نادر اقدام تقدیم نمود.

✔مهمان همراه ما هم آقای ابراهیم فرهمند ، مرد زحمتکش ، مربی دلسوز و عاشقی بود که سالهای متمادی به فوتبال بوشهر خدمت نمود.

✍ رضا سیاهوشی


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.