پارس جنوبی جم ،به پوست اندازی یک تیم “خوب و چغر” بومی امیدوار باشیم؟!

شناسه خبر: 19686
تاریخ انتشار: 14 خرداد 1398

پارس جنوبی جم در فصلی که گذشت روزهای سخت و ملتهبی را پشت سر گذاشت و به سلامت در لیگ برتر ماندگار شد.

 

به گزارش فوتبال بوشهر در روزهای اخیر خبر جدایی بازیکنان ازاد این تیم رسانه ای شده تا شاید هواداران پر شور جمی نگرانی را بیش از گذشته حس کرده باشند  .شاید هر گلر جوان و بومی در استان هم مانند گوهری میدان میدید حالا پیشنهاد سایپا و دیگر تیمها را در جیب داشت اما واقعیت این است که مصاحبه ها و حرف و حدیث هایی که از خروجی مسئولان این باشگاه بخصوص شخص رضاییان به عنوان مدیر عامل نشان می دهد در فصلی که گفته می شود بودجه پارس جنوبی جم بیش از ۸ میلیارد تومان نخواهد بود ،نگاه به بازیکنان بومی و مستعد استان بیشتر خواهد شد!

هر چه اجنت و مدیر برنامه و حتی دلال در این فوتبال کسب و کار میکنند به یک نکته اشاره ویژه ای دارند که استان بوشهر استعدادهای بسیار بسیار خوبی در فوتبال دارد که می توانند فوتبال ایران را ساپورت کنند ،به همین دلیل در سالهای اخیر فوتبال بوشهر از لیگ برتر تا لیگ دو مانند یک کارخانه بازیکن سازی عمل کرده است.

 

بدون تعارف از دست دادن محمد فرد یا علیاری برای پارس جنوبی جم نگران کننده نیست! اینها بازیکنان معمولی بودند که دو سال در لیگ برتر آبدیده شدند و حالا تیمی مانند سایپا به دنبال آنها آمده اما اندکی تامل برای پارس جنوبی جم شاید این بی پولی و شرایط ویژه برای آنها سبب خیر شود!

 

وضعیت اقتصادی فوتبال ایران خوب نیست و این فوتبال درآمدی برای تیمهایش ندارد! نقطه کور فوتبال ایران که در دنیا آن را یک فرصت میدانند،یعنی درآمد تلوزیونی و دیگر پولهای فوتبال به تیمها و بازیکنان می رسد اما در لیگ حرفه ای ما چنین نیست.با وجود همه این مشکلات شاید اندکی با تاخیر اما اگر باز هم تاکید میکنیم اگر قرار است نگاه ها به نیروهای بومی از شهر جم گرفته تا دیگر شهرهای استان جدی باشد و شاهد حضور حداقل ۱۰ بازیکن بومی در لیست ۱۸ نفره پارس جنوبی جم باشیم پس خبر خوبی است…اما اگر قرار است بازیکنی مانند بنگر جذب شود تا تا در ۳۹ سالگی قوت قلب تیم استان باشد که راهی بیهوده را طی کرده ایم.ایرادی ندارد به بازیکن بوشهری که در تیمهای لیگ دسته اولی بازی می کند بها دهیم تا از میان آنها چند محمد فرد یا بهتر از محمد فرد بیرون بیاید و برای باشگاه هم درآمدزایی داشته باشد.شاید فروش یک بازیکن ۱۰۰ میلیونی بتواند هزینه های تیم های پایه را فراهم کند و از برخی هزینه های فزاینده نیز جلوگیری کند.

 

بر هیچ کس پوشیده نیست که در دو فصل اخیر پارس جنوبی جم یکی از باشگاههای سازنده لیگ برتر بود که پایان فصل خروجی خوبی برای دیگر تیمها داشته است.نامهایی مانند فرازکمالوند و…دیگر مربیان برای نیمکت پارس جنوبی جم شنیده شده که اتفاقا او در گسترش فولاد و حتی آبادان چند مهره جوان را رو کرد و شاید اگر مسئولان باشگاه تاکید ویژه ای بر استفاده بازیکن زیر ۲۳ سال بومی  داشته باشند می تواند به یک رنسانس بزرگ در تیم جمی امیدوار بود.

 

پارس جنوبی جم تیم امیدش در لیگ برتر است و این یعنی امیدواری برای دیده شدن یک عده بازیکن جوان در کنار با تجربه هایی که عصای دست مربی شوند نه اینکه برای اعتصاب نفر اول باشند.

 

یک نکته دیگر که باید به آن هم اشاره کرد توجه به نیروهای بومی استان در بخش مربی گری است که باید در کنار کادر فنی که به جم می آید حاضر باشند.هیچ کس از حضور مربی جوانی مانند عرفان جم رتبه در کادر فنی سه سال اخیر پارس جنوبی جم ناراحت نبود و او حالا صاحب تجربیاتی شده که در سالهای بعد می تواند به ظهور یک مربی خوب برای استان امیدوار بود.پس ایرادی ندارد تعداد جم رتبه ها باز هم بیشتر شود تا سرمایه های استان در بخش مربی گری نیز ارتقا یابند.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.