گزارش روز: داوری که ۳۴ ساله شد ،زاهدی فرد از شباهت به داور معروف دانمارکی تا قضاوت بازی های بزرگ فصل

شناسه خبر: 21172
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1398

محمد حسین زاهدی فرد یک نام آشنا در ورزش استان بوشهر که حالا تبدیل به برندی ملی شده و قضاوت بازی های بزرگ فوتبال ایران را بر عهده دارد.

 

به گزارش فوتبال بوشهر ابتدا باید به نکته ای اشاره کرد که می تواند ذهن خیلی ها را به سالهای گذشته برگرداند.پسرکی قد بلند با سن و سال کم که در بازی های فستیوال و رده های سنی پایین قضاوت می کرد.همان موقع عده ای اعتقاد داشتند این پسر بلند بالا با جدیتی که دست به جیب می شود و کارت را از جیبش بیرون می آورد یک داور خوب خواهد شد و سرمایه ای برای داوری استان بوشهر که از قضا این اتفاق افتاد.

 

 

جدیت داور دشتستانی در کار و علاقه او به یادگیری در سن و سال پایین باعث شد تا در سن زیر ۳۰ سال همه جاده های شهرهای اطراف استان بوشهر را حفظ باشد ،بازی های لیگ دسته سه و دسته دوم که قضاوت در این رقابتها نظارت خاصی ندارد و هر اتفاقی برای گروه داوری رخ دهد هم کسی به گردن نخواهد گرفت!

از فشار تماشاگر کنار فنس و فحاشی هایی گاه و بیگاه تا اعتراضاتی که بعضا  به برخوردهای فیزیکی برای یک داور بی گناه کشیده خواهد شد.میثم نامی است که دوستان نزدیکش راحت تر این داور را صدا می زنند ،همه این مراحل را سپری کرد تا به لیگ یک برسد و البته سپس لیگ برتر و این همان رویایی بود که آقای داور بلند بالای استان بوشهر در سر داشت و به آن رسید.

 

در سه فصل اخیر زاهدی فرد نامش میان سه داور برتر فوتبال ایران قرار داشت و هر هفته بازی های سنگین لیگ برتری را سوت می زد.کار به جایی رسیده بود که فدراسیون نشین ها برای دربی های حساس لیگ دسته اول هم داور حالا ۳۴ ساله برازجانی را صدا میکردند و این همان اعتمادی بود که به داور چشم رنگی استان ما شد.

زاهدی فرد در حالی تازگی ۳۴ ساله شد و دوستانش به همین مناسبت صورت او را کیک مالی کردند که همچنان یکی از شانس های لیست الیت داوری ایران برای قضاوت در رقابتهای برون مرزی می باشد .

Image result for ‫محمد حسین زاهدی فرد داور‬‎

فوتبال استان بوشهر در سالهای اخیر آنقدر پیشرفت داشته و این مهم بر هیچ کس پوشیده نیست ،در امتداد این پیشرفت که سهم بیشتر آن را بازیکنان داشته اند ،اکنون برند داوری استان با حضور چند جوان در لیگ برتر و حتی لیگ یک بیشتر به چشم آمده است.

این چهره که گزارش  روز ما به مناسبت ۳۴ سالگی اوست و حداقل می تواند تا یک دهه آینده یکی از بهترین داوران ایران باشد ،روزهای تلخ و شیرینی را پشت سر گذاشته تا به این مرحله برسد .شاید در گذشته خیلی به سادگی در شهر زادگاهش تردد میکرد اما دیگر اینگونه نیست و احترام خاصی برایش قائل هستند و  حالا یک برند برای نه تنها شهرش بلکه استان بوشهر در سطح کشور است که فدراسیون فوتبال برای بازی های بزرگ لیگ برتری روی او حساب خاصی باز می کند.

Related image

 

زاهدی فرد در حالی کتاب ۳۵ سالگی را باز میکند که امیدوار است قضاوتهای مهم آسیایی در کارنامه اش ثبت شود و این راه برای او ادامه دارد….مردی که استایل و حتی قیافه اش شبیه به  کیم میلتون نیلسن داور بلند بالای اهل دانمارک است .

 


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.