گزارش روز:چگونه از سرمایه های داوری استان دفاع کنیم!

شناسه خبر: 22275
تاریخ انتشار: 10 مهر 1398

اسامی داوران بین المللی فوتبال ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام شد و افراد زیر به ترتیت در رشته های مختلف فوتبال موفق به حضور در این لیست مهم گردیدند.

 

به گزارش فوتبال بوشهر و در حالی که نام علی احمدی کمک داور بوشهری در میان کاندیدا و نفرات حاضر در تست دیده شده بود و حتی برای تست نهایی راهی تهران هم شد،اما این داور بوشهری در سن اندک برای قضاوت این فرصت را دارد در آینده نامش در لیست الیت قرار بگیرد.در این میان باید یک واقعیت تلخ را پذیرفت که ماجرا ابعاد دیگری هم دارد که باید واقعیت موجود را مطرح کرد.

علی احمدی در شش هفته ابتدایی لیگ برتر قضاوتی به عنوان کمک داور نداشته است ،با این شرایط مشخص بود او شانس زیادی ندارد ،وقتی داور کاندید لیست بین المللی استان ما در شش هفته ابتدایی قضاوتی نداشته پس کار او سخت است.یا حسین مرادی دیگر کمک داور با تجربه بوشهری نامش در میان ۷۲ کمک داور این شش هفته اخیر نبوده پس کی و چه کسانی باید حق آنها را بگیرند.

رسول استادزاده و اسماعیل آمری در لیگ یک امسال تا کنون فقط یک ابلاغ نظارت داشته اند ،آیا حق داوران بوشهری و حتی ناظران استانی که هر کدام برای خود در داوری به برندی تبدیل شده اند این است که به این شکل کار خود را ادامه دهند.

علی ابراهیمی دیری هنوز در لیگ یک قضاوتی نداشته و باید این امید را به او بدهند اما فقط یک قضاوت پشت دروازه در لیگ برتر به وی رسیده است.در این شرایط موجود هیات فوتبال ،اداره ورزش و حتی نهادهای دولتی استان چه تدبیری اندیشیده اند؟ مصدومیت زاهدی فرد که گفته می شود به زودی به لیگ برتر باز خواهد گشت یا شعرانی که این هفته تست داوری را با موفقیت پشت سر گذاشت خبر خوبی است اما به نظر می رسد آنگونه که باید و شاید موفق نشدیم از داوری استان در فصل جدید دفاع کنیم!

آمار و ارقام حضور بیش از هفتاد داور هم استانی در رقابتهای کشوری یکی از اتفاقات مثبت بوده که نمی توان کتمان کرد اما باید برای دفاع از قاضیان داوری استان که هر کدام یک برند برای فوتبالمان محسوب می شوند تلاش بیشتری شود!

 

در این فهرست اسامی داوران و کمک داوران بین المللی فوتبال ایران در بخش‌های آقایان و بانوان همچنین داوران فوتسال آقایان، بانوان و فوتبال ساحلی جهت قضاوت در مسابقات بین المللی سال ۲۰۲۰ به ترتیب زیر اعلام شده است:

داوران فوتبال آقایان:

علیرضا فغانی، موعود بنیادی فر، بیژن حیدری، پیام حیدری، وحید کاظمی، حسن اکرمی و امیر عرب براقی

کمک داوران فوتبال آقایان:

محمدرضا منصوری، محمدرضا ابوالفضلی، سعید علی نژادیان، علی میرزابیگی، حسن ظهیری، آرمان اسعدی، سعید قاسمی، علیرضا ایلدروم و فرهاد مروجی

داوران فوتسال آقایان:

محمودرضا نصیرلو، وحید عرض‌پیما، علی حفیظی و ابراهیم مهرابی افشار


داوران فوتسال بانوان:

گلاره ناظمی دیلمی، زری فتحی، زهرا رحیمی

داوران فوتبال ساحلی:

ابراهیم اکبرپور، حمید مقدم متین، ابراهیم کرد و امیر فلاحی

داوران فوتبال بانوان:

سلطنت نوروزی، مهسا قربانی و مهناز ذکایی

کمک داوران فوتبال بانوان:

انسیه خباز مافی نژاد، بهاره سیفی نهاوندی و حبیبه ربوی گنجینه کتاب


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.