پارس جنوبی جم ۲ استقلال تهران۰/ حالا پارس جم شگفتی ساز نیست ،مدعی است

شناسه خبر: 2371
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1396

شاگردان مهدی تارتار که در پنج هفته ابتدایی صاحب چهار برد و یک تساوی شده بودند، امشب هم موفق شدند به نتایج غیر منتظره‌شان ادامه دهند و با ارائه نمایش منطقی در طول مسابقه و چشم داشتن به ضد حملات در نیمه دوم، ۲ بار در هر نیمه به گل برسند و موقتا بالاتر از پرسپولیس با ۱۶ امتیاز صدرنشین لیگ برتر شوند؛ پارس جنوبی جم امشب با حمایت بیش از ۲۰ هزار نفر تماشاگر و تلاش ۱۱ بازیکن زمین توانست چهارمین باخت فصل استقلال را رقم بزند و دوباره برای منصوریان شرایطی ایجاد کند که مشخص نباشد او در ادامه لیگ روی نیمکت آبی‌ها خواهد نشست یا خیر.

 

هفته ششم لیگ برتر؛ ساعت: ۲۰؛ تاریخ: ۹۶/۰۶/۲۴
استادیوم: تختی جم/ تماشاگر: ۲۰ هزار نفر
داور: اشکان خورشیدی؛ کمک‌ها: رضا سخندان، حسن ظهیری و محمد ملکی/ ناظر: حسین عسکری

 

پارس جنوبی جم

محسن فروزان، مجتبی لطفی، حامد نورمحمدی، فرشاد محمدی‌مهر، میثم تیموری، فرشاد سالاروند، حسین پورامینی، امید سینک، علی دشتی(۱+۴۵- مهدی زبیدی)، آلویس نانگ(۵۵- امیرارسلان مطهری) و ابراهیم صالحی(۷۲- احسان تاییدی)
سرمربی: مهدی تارتار

استقلال تهران

 

سید حسین حسینی، روزبه چشمی، لئوناردو پادوانی، خسرو حیدری، آرمین سهرابیان(۵۵- میلاد زکی‌پور)، فرشید باقری، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی(۷۲- مهدی قائدی)، سرور چپاروف، جابر انصاری(۸۲- حسن بیت‌سعید) و علی قربانی.
سرمربی: علی منصوریان

 

اخطار

فرشاد محمدی‌مهر(۱۴(۷۹)) از پارس جنوبی

روزبه چشمی(۳۳) – فرشید باقری(۸۵) – سید حسین حسینی(۷+۹۰) از استقلال

 

دو تیم در ۱۵ دقیقه ابتدایی با بازی سرعتی و دوندگی بازیکنان به دنبال خلق موقعیت بودند تا به گل برسند ولی هیچکدام از حملات ثمری نداشت و با نمایش خوبی که خط دفاعی دو تیم و البته حسینی، دروازه‌بان استقلال ارائه کردند در این زمان گلی زده نشد؛ در ادامه بازی بیشتر در میانه زمین و درگیرانه پیش می‌رفت و هافبک‌های پارس جنوبی و استقلال به دنبال ایجاد روزنه برای دادن پاس بودند که این تاکتیک در کنار سانتر از جناحین هم حاصلی در پی نداشت اما در ۱۵ دقیقه پایانی پارس جنوبی جم نشان داد بیشتر برای این مسابقه برنامه‌ریزی کرده و با حملات دامنه‌دار به دنبال رسیدن به گل است که در این کار موفق بود و توانست در دقیقه ۳۸ با بهره‌گیری از سرعت علی دشتی و ضربه چیپ تماشایی او دروازه حسینی که دو مهار توپ خوب داشت را باز کند؛ استقلال بعد از این گل به دنبال جبران گل خورده بود که فروزان مانع از گلزنی آنها شد تا شاگردان منصوریان با نتیجه یک بر صفر بازنده به رختکن بروند.

 

 

 

لحظات حساس

دقیقه ۲: ارسال اسماعیلی از روی ضربه آزاد را مدافعان پارس جنوبی دور کردند.
دقیقه ۴: ضد حمله تند و تیز پارس جنوبی و صالحی را پادووانی به کرنر فرستاد.
دقیقه ۵: سینک با شوت پشت محوطه جریمه دروازه استقلال را تهدید کرد ولی توپ او بی‌حاصل راهی اوت شد.
دقیقه ۱۰: سینک با فرار از سد مدافعان استقلال موقعیت حساسی برای پارس جنوبی ترتیب داد اما شوت محکم او را حسینی به خوبی برگشت داد که البته این صحنه موجب مصدومیت دروازه‌بان استقلال هم شد.

دقیقه ۱۵: سانتر چپاروف از روی ضربه آزاد به تیرک دوم دروازه پارس جنوبی با ضربه سر انصاری به سمت راست زمین رفت و موقعیتی ایجاد نکرد.
دقیقه ۲۷: چشمی بیش از ۴۰ متر حمل توپ کرد و بعد از جای گذاشتن سه مدافع پارس جنوبی شوت‌زنی داشت که توپ او به کرنر رفت.

دقیقه ۲۹: در حالی که بازیکنان استقلال به اشتباه در این فکر بودند که خطا به سود آنها اعلام شده فروزان بازی را سریع شوت کرد و صالحی را در موقعیت تک به تک قرار داد اما حسینی به خوبی مقابل شوت او ایستادگی داشت تا فقط یک کرنر نصیب پارس جنوبی شود.
دقیقه ۳۰: ارسال تند و تیز محمدی‌مهر را حسینی جمع کرد.
دقیقه ۳۶: ارسال اسماعیلی از جناح چپ زمین را نورمحمدی سراسیمه راهی کرنر کرد.
دقیقه ۳+۴۵: شوت روی پای اسماعیلی به گوشه پایین دروازه پارس جنوبی جم را فروزان با واکنش به موقع و درازکش به کرنر فرستاد.
دقیقه ۳+۴۵: کرنر چپاروف نزدیک بود تبدیل به گل تساوی استقلال شود که فروزان به خوبی با دو دست توپ را دفع کرد.

 

دقیقه ۴۷: ضد حمله سریع پارس جنوبی از جناح راست زمین شکل گرفت اما زبیدی نتوانست از آن استفاده کند و پاس او توسط پادووانی دفع شد.
دقیقه ۵۰: ضربه آزاد دیدنی و فنی چپاروف چسبیده به محوطه جریمه با بدشانسی او و در حالی که فروزان نظاره‌گر توپ بود به تیرک افقی دروازه پارس جنوبی برخورد کرد.

دقیقه ۵۴: ارسال کرنر چپاروف باز هم خطرساز شد که فروزان این بار پا توپ را دفع کرد.

دقیقه ۵۹: شوت روی پای قربانی بعد از ارسال انصاری بی‌ثمر به اوت رفت.
دقیقه ۶۴: چرخش قربانی و شوت او را فروزان تبدیل به کرنر کرد.
دقیقه ۶۵: شروع مجدد اشتباه فروزان موقعیتی را نصیب استقلال کرد اما شوت انصاری را دروازه‌بان پارس جنوبی دور کرد.
دقیقه ۶۶: نزدیک بود حسینی، دروازه‌بان استقلال با دریبل اشتباه خود کار دست تیمش دهد که خیلی زود با جبران اشتباه خود توپ را به اوت فرستاد.
دقیقه ۶۷: ضد حمله سریع استقلال و نفوذ اسماعیلی از سمت چپ زمین، با پاس عرضی او توسط محمدی‌مهر دور شد.

دقیقه ۷۸: حسینی باز هم مقابل حملات جدی پارس جنوبی ایستادگی کرد و این بار در موقعیتی ۳ به تک توانست شوت سینگ را مهار کند.
دقیقه ۷۹: فرشاد محمدی‌مهر که یک کارت زرد داشت به دلیل تعلل در پرتاب اوت اخطار دوم را دریافت کرد و اخراج شد.

دقیقه ۸۴: قائدی به شکل فوق‌العاده‌ای دو بازیکن را دریبل کرد و از سمت راست محوطه جریمه نفوذ انجام داد اما شوت او بدون دردسر در اختیار فروزان قرار گرفت.

دقیقه ۸۷: پارس جنوبی درآستانه زدن گل دوم روی ضد حمله بود اما پاس در عمق زبیدی و ضربه مطهری با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه استقلال به بیرون رفت.
دقیقه ۲+۹۰: سینک به تنهایی به قلب دفاع استقلال زد که شوت او با برخورد به پای چشمی راهی کرنر شد.

دقیقه ۹۷ فرار تماشایی مطهری و خطای حسینی باعث شد تا داور مسابقه ضربه پنالتی را اعلام کند،سالاروند پشت ضربه ایستاد و ضربه وی را حسینی مهار کرد اما توپ برگشتی را خودش به گل تبدیل کرد.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.