سوژه روز :گلربوشهری و یک اتفاق بزرگ در ترکتور / تمرین زیر نظر مربی دخیا

شناسه خبر: 39473
تاریخ انتشار: 31 تیر 1402

ادیب زارعی گلر ۲۰ ساله و بوشهری تراکتورسازی تبریز در اولین تمرین بعد از اردوی ترکیه با یک سوپرایز بزرگ مواجه شد و یک مربی گلرهای نام آشنای دنیای فوتبال از این به بعد در تیم پرطرفدار تبریزی حضور دارد.

مردی که دوید دخیا را تبدیل به گرانترین گلر دنیا کرد و در تیمهای بزرگ دنیای فوتبال مثل منچستر و بنفیکا کار کرده است و این نکته مهم را باید یک شانس بزرگ برای جوان بوشهری دانست که در این سن می تواند زیر نظر این مربی بزرگ کار کند.

مربی گلرهای جدید تراکتور را باید دنیادیده‌ترین مربی شاغل در لیگ برتر خلیج فارس قلمداد کرد.درحالی که تراکتوری‌ها تمرینات پیش فصل را با خورخه رامیرز به عنوان مربی دروازه‌بانان شروع کرده بودند، مصدومیت تلخ و بدموقع او موجب شد تا آنها مجبور شوند تمرینات پیش فصل را با مربی دیگری ادامه دهند. درهمین راستا، تی‌تی‌ها پیش از تمرین امروز از گزینه شگفت‌انگیز خود، امیلیو آلوارز، مربی سازنده داوید دخیا، رونمایی کردند.

اولین همکاری آلوارز با دخیا در اتلتیکو مادرید شکل گرفت، با توصیه‌های او به کیکه سانچز فلورس، سرمربی وقت اتلتیکو، بود که داوید دخیا ۱۹ ساله برای اولین بار به تیم اصلی اتلتیکو مادرید پیوست و همکاری بین این دو شکل گرفت. درنهایت پس از  کناره گیری کیکه سانچز در سال ۲۰۱۱ از اتلتیکو، آلوارز نیز به همراه او این تیم را ترک کرد. در همان سال نیز، دخیا طی انتقالی به ارزش ۱۷ میلیون پوند به منچستر یونایتد پیوست‌.

بعدها پس از حضور ژوزه مورینیو روی نیمکت منچستر، مورینیو که از همکاری پیشین و رابطه خوب آلوارز و دخیا آگاه بود، او را به عنوان عضوی از کادر فنی خود و به عنوان مربی دروازه‌بانان به اولدترافورد آورد.

همکاری سه ساله آلوارز و دخیا در منچستر موجب شد تا دخیا  پردرآمدترین بازیکن جهان لقب گیرد، اما این همکاری پایان چندان خوشی نداشت. مذاکرات پنهانی دخیا در تابستان سال ۲۰۱۹ با سران منچستر و تمدید قرارداد ۴ ساله با شیاطین سرخ بدون اطلاع آلوارز موجب دلخوری آلوارز از دخیا شد و در نهایت در سپتامبر ۲۰۱۹ تصمیم به ترک شیاطین سرخ گرفت.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.