کرونا فوتبال را خانه ‎نشین کرد/ یادداشت:عبدالرسول حیدری

شناسه خبر: 25730
تاریخ انتشار: 09 فروردین 1399

 

در اینکه طی سال های گذشته بی تدبیری برخی از مسولین شرایط  سختی خصوصا از نظر اقتصادی برای فوتبال کشور ایجاد کرده اند اصلا و ابدا جای هیچ شک و شبهه ای نیست. گمان می کردیم فوتبال ما با تمام دروغگویی ها و دلال بازی ها و واسطه گزی هایی که دارد و تمام هیکل به ناپاکی و فساد و دلالی و به دور زدن های قوانین حرفه ای و فیفا تزیین گردیده است در هر شرایطی که باشد هرگز دکانش را در طهران و شهرستان ها تعطیل نخواهد کرد و به درآمدزایی و تحمیل نمودن مدیران ناشی خود ادامه می دهد به ویژه در بخش قراردادهای جنجال آفرین و بحث برانگیز مربی و بازیکنان خارجی که برای عده ای خاص سودهای نجومی دارد، البته امروز در فوتبال ما و در بوشهر دور زن ها و نمکدان شکستن، چه بسیار خریدار و مشتاق دارد.

اما ویروس پنهان و ناپیدای کرونا که جان هزاران انسان تا این لحظه در اقصی نقاط جهان را گرفته است از ووهان چین آمد و محفل گرم و کار و کاسبی این آقایان را بهم ریخت و از رونق انداخت. حتی در همان لحظه خواستند انتخابات فرمایشی ریاست فدراسیون فوتبال را که از قبل بر گزیده شده بود برگزار نمایند و فیفا را دور بزنند ولی با تهدید جدی و تعلیق فوتبال ایران از طرف فیفا برای اصلاح اساسنامه روبرو گردیدند و با تمام اصرار و پا فشاری هایی که  داشتند عاقبت پذیرفتند که می خواهند تخلف نمایند و لاجرم تسلیم شدند.

اکنون مدتی است که آرام و بیصدا و به ناچار تن به خانه نشینی داده اند. فوتبال دولتی و نتیجه گرا  برای رسیدن به ثروت های رویایی و پست و مقام های فرمایشی  با مدیران نچکیده و نچسبیده و تحمیلی که تا مغز و استخوانش به سیاست و انواع ترفندها آغشته شده است، نمی تواند تابع قوانین بین المللی باشد و قانون مدار باقی بماند. هرگز قادر به تصمیم گیری های اساسی و بنیادی و ساختارسازی نخواهد بود، چرا که پی و فنداسیون آن بر روی ناپاکی  و دلالی و دروغگویی بنا گشته است.

دلال فوتبال بوشهر ایران جوان ۶۰ ساله را  زمین زد تا خودش سر و سامان پیدا کند و نجفی مسول پیشین هیات فوتبال با انبوهی از اسناد و تخلفات و گزارش ها دلال را حفظ نمود تا سقوط ایران جوان برایش قطعی شود!

آیا آقای محتشم رئیس هیات فوتبال بوشهر با دلال فوتبال بوشهر و ناپاکی و فساد مبارزه خواهد کرد؟ منتظر می مانیم

وقتی که دروغ و ریا کاری در ارتباطات مهمتر از صداقت و راستی و درستی در ورزش می شود، زمانی که دستان برخی ها تا ارنج در جیب مردم و کیسه بیت المال فرو می رود و به نام فوتبال آن را خرج جشن ها و ساخت و ساز و سفرهای خارجی خود می کنند و بدون مواخذه، مطالبه و پرسش و تسویه حساب های مالی جای خود را به نفر بعدی می دهند، وقتی که سرمربی تیم ملی و مربی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و برخی از بازیکنان خارجی بدون اطلاع و بعضی هم شبانه به دلیل سوء مدیریت از ایران می روند و دستمزد خود را با جریمه و تاخیر و سایر هزینه های جانبی از طریق فیفا دریافت می کنند و هیچ یک از مسولین پاسخگو نیستند، هنگامیکه مدیران این دو باشگاه که از در دانه ها و انتخاب شده وزارت ورزش می باشند هنوز نیامده می روند و انبوهی از بدهی میلیارد تومانی از بودجه بیت المال از خود بجا می گذارند ولی هرگز مورد بازخواست سازمان بازرسی کشور و سایر نهادها قرار نمی گیرند، طبیعی است که در این سکوت و بی نظارتی پول و حق و حقوق مردم پایمال می شود، اخلاق و انسانیت از بین می رود و حرمت و عزت و شخصیت هم به هیچ می انگارند.

به همین خاطر  برای راندن دانایان، به جاهلان و دلالان میدان می دهند و به آنها متوسل می گردند. می توان گفت که همه افراد فوتبالی و عاشق و دلسوز را یا طرده نموده اند و یا اینکه آنها را خانه نشین کرده اند و به فراموشی سنگین وا داشته اند. پیشرفت و امیدواری به آینده با اشخاص سیاسی و غیرفوتبالی که تخصص شان تخریب و حذف افراد خوشنام و با سابقه و دارای تجربه فوتبالی می باشد امری است محال و نشدنی. راز نکبت های پی در پی و دنباله دار فوتبال نه بی سوادی است و نه هجوم مغول وار ناشی های نابلد! دلیل این همه دور افتادن از اصل خود، یک چیز دیگر است، زیرا از عشق و فداکاری در این فوتبال دیگر خبری نیست، از عاشقان دلسوخته خبری نیست، از صداقت و بیان حقیقت به تلخی استقبال می کنند.

فوتبالی که با معلم هایش میانه ای ندارد. فوتبالی که با سازندگی و آئین جوانمردی و معرفت بیگانه است، فوتبالی که بزرگان و زحمت کشان اصلی را به فراموش خانه فرستاد تا کمبودهای اشکارش را با خرید نا بازیکنان دسته چندمی با قیمت های نجومی پر کند. فوتبالی که کاشف قابلیت های بزرگ نیست دیگر!

در پایان، سال نو را به مردم شریف استان بوشهر تبریک می گویم و برای هموطنان عزیزی که کسالتی دارند و یا مبتلا به ویروس کرونا می باشند آرزوی عافیت و سلامت کامل را دارم.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.