واکاوی سقوط شاهین شهرداری در نشان / کللی فرد:از اشتباهات گذشته درس نگرفتند! فرخنده پی:اگر مربیان بومی این نتایج را گرفته بودند آنها را به صلابه میکشیدند!

شناسه خبر: 27064
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1399

یکشنبه شب برنامه تلوزیونی نشان میزبان دو کارشناس فوتبال استان بود که پیرامون سقوط شاهین شهرداری به لیگ یک صحبتهای مهمی مطرح کردند.

 

به گزارش فوتبال بوشهر حمید کللی فرد و مهرداد فرخنده پی دو مربی با سابقه فوتبال استان در تحلیل و کارشناسی مسائل مختلف فوتبال از جمله اتفاقات فصل اخیر باشگاه شاهین شهرداری شرکت کردند.

 

حمید کللی فرد ابتدای صحبتهایش اینگونه آغاز کرد:متاسفانه حضور اخیر شاهین شهرداری در لیگ برتر تکرار اشتباهات گذشته بود و از تجربیات سه فصلی که در لیگ برتر طی سالهای گذشته حاضر شدیم هیچ استفاده مثبتی نشد!

ابتدای فصل که تیم برای حضور در رقابتها آماده می شد از ۷ تیم بالای جدول و حتی رقابتهای آسیایی حرف زده شد که برایم جای تعجب داشت.سعید مسیگر یک مربی جوان و خوب برای استان بوده و هست اما جایگاه مدیر عاملی برای وی مناسب نبود.متر و معیار مدیر عاملی در لیگ برتر آنهم برای یک تیم کم تجربه مانند شاهین شرایط خاص خود را داشت و ای کاش مسیگر این پست را قبول نمیکرد.

 

مربی سابق تیمهای شاهین و ایرانجوان ادامه داد:هفته های مهمی را شاهین به راحتی از دست داد.شما نگاه کنید به تغیرات روی نیمکت تیم بوشهر از ویسی،مهرداد کریمیان،میشو باز هم مهرداد کریمیان و بالاخره پاشازاده که این اتفاقات در فوتبال نتیجه ای برای یک باشگاه نخواهد داشت!

 

کللی فرد افزود:من اعتقاد دارم با همین تیم ضعیف هم می شد در لیگ برتر ماندگار شد اما قدر موقعیت ها و هفته های مهم مقابل تیمهایی مانند تراکتور سازی و ذوب اهن را ندانستند که همگی نشان از بی تجربگی دوستان در باشگاه شاهین را داشت.مهرداد کریمیان را باید برای آینده مربی گری فوتبال بوشهر را پرورش میدادند اما او را هم سوزاندند.شاید اگر کنار مسیگر فرد باتجربه ای قرار داشت می توانستند بهتر تصمیم بگیرنذ.

 

این کارشناس فوتبال در ادامه تصریح کرد:من هم موافقم ابتدای فصل تیم بد بسته شد اما هفته ها و ماهها زمان برای تقویت تیم زمان داشتند که استفاده ای نشد. من هم ۵ هفته در لیگ برتر حاضر بودم و سپس برکنار شدم اما تیم در آن زمان تقویت شد و دیدید که شاهین سه فصل در لیگ برتر حاضر بود.برای من سوال است که اگر بازیکنانی مانند دورقی و مشکل پور به تیم آورده ایم پس چرا استفاده ای از آنها نمی شود و در هفته های مهم به بازی گرفته نشدند ؟مگر برای آوردن آنها هزینه های مالی پرداخت نشده ؟این درست که مربی گری امری سلیقه ای است و هر مربی نظرات خودش را دارد که قابل احترام است اما اگر مسائل دیگری در میان است شفاف به مردم باید گفته شود که اینها همگی به اداره باشگاه در طول فصل برمیگردد!

 

سرمربی اسبق شاهین که سابقه صعود به لیگ برتر را در کارنامه دارد در خاتمه گفت:من ۱۴ سال از روزهای زندگی ام در شاهین سپری کرده ام پس خودم را بخشی از این باشگاه میدانم و اکنون در جایگاه کارشناس و دلسوزانه حرفم را میزنم.پاشازاده امده بود به شاهین کمک کند ،تلاشش را کرد اما شنیده ام بعد از بازی مقابل تراکتور سازی از بوشهر رفته و شب بازی مقابل نفت آبادان به اردوی تیم آمده که اگر صحت داشته باشد که دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی ماند!

 

دیگر مهمان برنامه نشان مهرداد فرخنده پی سرمربی سابق پرسپولیس برازجان بود.وی ابتدا گفت:باشگاهداری آیتمهای مختلفی دارد که می توان در ۲۰ مورد به آنها اشاره کرد.برای موفقیت تیم مدیریت تاثیرگذار و مهارت برای برطرف کردن مشکلات تیم خیلی مهم است اما ضمن احترام به مسئولان باشگاه شاهین من این موارد را امسال مشاهده نکردم.توان علمی و تجربیات سرمربی در یک باشگاه لیگ برتری از مهمترین نکات است.

 

این کارشناس فوتبال تاکید کرد:باشگاه شاهین از همان رروزهای اول تزلزل را تجربه کرد.پاشازاده مربی بزرگی است که بازیکن ملی ما بوده،من خودم دیدم و خواندم که اقای پاشازاده ابتدای حضورش در بوشهر عنوان کرد که ریشه سرطانی را پیدا کرده،اما هفته بعد گلایه ها از وضعیت باشگاه آغاز شد.ایشان با آگاهی کامل به بوشهر آمده و قطعا شرایط را میدانسته اما بعد از هر بازی از کیفیت بد زمین تمرین یا دوش و این مسائل حرف زده شد!

فرخنده پی ادامه داد:وقتی تیم صعود کرد به لیگ برتر ،مسئولان باشگاه باید ۶ بازیکن خوب و با کیفیت به تیم اضافه میکردند .اگر مدیر عامل قدرت ندارد پس چرا باید ادامه بدهد و خیلی راحت واقعیت را بگوید و برود! در نیم فصل خالد شفیعی  از سپاهان جدا شد براحتی می شد او را جذب کرد اما اینکار انجام نشد! گر من یا آقای کللی فرد یا دیگر مربیان بومی اینگونه تصمیم گرفته بودیم ما را به صلابه می کشیدند! اما حالا هیچ کس پاسخگوی این نتایج نیست! در نیم فصل می شد بهترین تصمیمات را گرفت اما انگار بیشتر پای رفاقت و تعارف در میان بوده تا تصمیمات درست فوتبالی !

 

 

سرمربی  سابق پرسپولیس برازجان در خاتمه صحبتهایش تصریح کرد:اگر حرفی می زنم از سر دلسوزی است ،مردم ما لیاقت داشتن دو تیم خوب لیگ برتری را دارند ،مسئولان استان برای ورزش و بخصوص فوتبال منابع مالی تعریف شده در نظر بگیرند.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.