حلاوت قهرمانی فوتبال ساحلی کشور از نگاهی دیگر/یادداشت:حسین مرادی

شناسه خبر: 27905
تاریخ انتشار: 28 مهر 1399

حلاوت قهرمانی فوتبال ساحلی کشور از نگاهی دیگر

اهمیت هفتمین قهرمانی تیم پارس جنوبی بوشهر در لیگ برتر فوتبال ساحلی شاید برای برخی فقط شیرینی باز پس گیری جایگاه این تیم بعد یک سال را داشته باشد، اما حلاوت این قهرمانی زمانی دو چندان است که بدانیم بیش از ۹۰ درصدبازیکنان تیم بومی استان بوشهر هستند و تنها محمد احمدزاده کاپیتان تیم ملی (فقط در سه بازی آخر) و دو نفر دیگر که سهمیه امید محسوب میشوند شیران پا برهنه بوشهر را در این قهرمانی همراهی کردهاند.

از همه مهمتر کادر فنی تیم نیز از مربیان بومی استان بوشهر هستند. خانوادهی فوتبال استان محمد میهندوست را خبره بدنسازی میدانند ولی او بعد از دو سال کمک مربی بودن امسال برای اولین بار مربیگری در لیگ برتر را به همراه  کادرش در کشور با قهرمانی لیگ برتر پشت سر گذاشت.

جانشینان خلف بزرگان ساحلی استان و کشور همچون حاج عباس طبیبنژاد نشان دادند مهد فوتبال ساحلی کشور در کنار بازیکنان با استعداد مربیانی دارد که در صورت توجه و فراهم کردن شرایط دست کم از اسم و رسم دارهای پایتخت نشین ندارند.

رمز قهرمانی امسال پارس جنوبی را باید در برنامه ریزیهای استعدادیابانی همچون قادریان و قربانی جستجو کرد که در سه سال پیاپی گذشته با استعدادهای بومی استان قهرمان لیگ امید ساحلی کشور شدهاند.

وقتی غرق لذت گلهای شاهمرادی و نظرزاده، دریایی، دهقانی، سالمیان.. … و یکه تازی جوانان بوشهری در زمین ماسهای هستید به این فکر کنید اگر جرات و جسارت میهن دوست و اکبر فرید دراستفاده از استعدادهای بومی نبود حتما امروز مصدومیت و نبود مسیگر بهترین گلزن آسیا در تیم اصلی به چشم میآمد ولی مسلم و مصطفی کیانی روی نیمکت با خیال راحت هنرنمایی همشهریهای جوانشان را تماشا میکردند و هر وقت نیاز بود وارد زمین میشدند.

در ضمن آیا میدانید محمدجواد خسروی ۵ سال ذخیرهی پیمان حسینی و بهزادپور دروازبانان ملی پوش بوده اما بازیهای امسال او و شاهمرادی، آقای هاشمپور سرمربی تیم ملی را مجبور خواهدکرد لباس مقدس تیم ملی را به سایز آنها سفارش دهد.

شاید در قهرمانیهای گذشتهی تیم بتوان حضور ملی پوشان بیشمار و هزینه کردهای مالی را اثر گذار دانست اما قهرمانان لیگ برتر ساحلی کشور در تیم پارس جنوبی بابت قرارداد سالجاری خود هنوز دریافتی نداشتهاند. بنابراین برنامه ریزی اصولی و اهمیت به استعدادهای بومی در کنار بهرهمندی از علم روز سه رکن اصلی موفقیت این باشگاه بوده است و صد البته برخورداری مالی میتواند فرایند کسب موفقیت را هموارتر سازد.

البته نباید از نظر دور داشت که پشتیبانی و زحمات کادر تدارکات تیم نیز سهم مهمی در این موفقیت داشتهاند.

امیدواریم سایر باشگاههای استان نیز برای کسب موفقیت با الگوپذیری از تیم ساحلی پارس جنوبی ضمن کمک به شکوفایی استعدادهای استان سرمایههای مالی خود را نیز به پای بازیکنان، مربیان و حتی مدیران مطرود سایر استانها و تیمها هدر ندهند.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.