نگرانی برای فوتبال بوشهر/ بحران هوایی؛ هر سفر لیگ، حداقل ۲۰۰ میلیون تومان!

شناسه خبر: 27941
تاریخ انتشار: 29 مهر 1399

افزایش عجیب قیمت بلیط های سفرهای هوایی، به بحرانی جدید و عجیب برای تیم های لیگ برتری تبدیل شده است.

با اعلام سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی شروع مسابقات لیگ برتر بیستم به تاریخ شانزدهم آبان تغییر پیدا کرد تا بدین ترتیب لیگ جدید با تأخیر یک هفته ای آغاز شود.اما مشکل جدیدی که علاوه بر خطرات ابتلا به ویروس کرونا تمامی تیم های لیگ برتری را تهدید می کند، بحران پروازهای هوایی است که با توجه به افزایش عجیب نرخ بلیط ها، به یک مشکل اساسی برای تمامی تیم های لیگ برتر تبدیل شده است.

چنانچه نگاهی به نرخ بلیط های پرواز امروز تهران به سایر شهرستانها بیندازیم، با قیمت های سرسام آوری مواجه خواهیم شد. به عنوان مثال، ارزان ترین بلیط پرواز از تهران به مشهد مبلغ ۴۹۴ هزار تومان در سایت های تهیه بلیط درج شده است که مبلغ بسیار بالایی است.

برای پرواز از تهران به اصفهان نیز مبلغی همین حول و حوش مشاهده می شود. هزینه بلیط برای سفر از تهران به اهواز نیز بالای ۴۴۰ هزار تومان است. نرخ بلیط پرواز از پایتخت به تبریز نیز بالای ۴۲۰ هزار تومان است.
البته برای پروازهای مسافت بالا، قیمت بلیط ها بسیار بیشتر است. برای مثال، هزینه پرواز از اهواز به تبریز به تاریخ امروز، مبلغ ۵۵۰ هزار تومان برای هر نفر است که قیمت بالایی محسوب می شود. بلیط پرواز مشهد به اهواز و بالعکس نیز همین مبلغ را نشان می دهد.

چنانچه میانگین قیمت هر بلیط را ۴۵۰ هزار تومان در نظر بگیریم، تقریبا می شود گفت هزینه هر پرواز برای تیم های لیگ برتری، مبلغی حدود ۲۰۰ میلیون تومان خواهد شد که البته هزینه های اقامت در هتل و سایر هزینه ها نیز باعث می شود این قیمت بالاتر برود.

به هر حال در آستانه شروع لیگ برتر بیستم، افزایش عجیب قیمت بلیط های پرواز توسط شرکت های هوایی به یک بحران جدی برای تیم ها تبدیل شده است و باید دید مسئولین سازمان لیگ و مدیران تیم ها در این خصوص چه تدبیری خواهند اندیشید.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.