هادی جلالی ثابت مربی فوتبال:پدرم خدمات زیادی به باشگاه بزرگ شاهین کرد،درخشش بازیکنان بوشهری در سطح ایران و جهان حاصل زحمات مربیان فوتبال پایه در سالهای گذشته است

شناسه خبر: 32303
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1400

هادی جلالی ثابت فرزند زنده یاد هوشنگ جلالی ثابت از بزرگان باشگاه شاهین بوشهر  در گفتگو با پایگاه تخصصی فوتبال بوشهر می گوید:حضور موفقیت آمیز بازیکنان بوشهری در تیم های بزرگ فوتبال کشور  مایه فخر و مباهات است که امروز جوانان بوشهری در سطح اول فوتبال ایران و آسیا و حتی دنیا در حال هنرنمایی هستند.در این خصوص می خواهم یک فلش بک به عقب بزنم و از آنجایی حرفهایم را آغاز نمایم که این لژیونهای بوشهری فوتبالشان را شروع نمودند …
موفقیت امروز فوتبالیست های بوشهری در لیگ های مختلف کشوری برمی گردد به تلاش های بی وقفه خودشان و صدالبته از اون مهمتر تلاش های مربیانشون و برنامه ریزی های انجام شده در فوتبال پایه استان در ادوار مختلف …در برهه های مختلف ما بازیکنان بزرگی در سطح فوتبال کشور داشتیم و  بخاطر اهمیت دادن دو چندان به فوتبال پایه و برگزاری منظم لیگ های فوتبال پایه و فوتبال آموزشگاه ها بوده است .
به نظر من در کنار فوتبال پایه ها ، فوتبال آموزشگاه ها نیز از اهمیت بسیار بالا و بسزایی برخوردها است ، بعدها با عدم برگزاری مسابقات آموزشگاه ها در سطح استان مدتی دچار افت شدیم .
این مربی فوتبال ادامه داد:در فاصله زمانی حدود ده تا پانزده سال پیش استارت بسیار خوبی در فوتبال پایه زده شد و مدارس فوتبال با کار گسترده و کشف استعدادها ، روی شکوفایی بازیکنان مستعد ، توسط مربیان مجرب و با دانش بوشهری خوب کار کردند و این امر تا امروز ادامه دارد و اگر ما امروز شاهد درخشش بازیکنان بوشهری در لیگ برتر فوتبال ایران و هنرنمایی هایشان در آسیا هستیم ماحصل زحمات چهارده پانزده ساله در فوتبال پایه بوشهر هست که نتیجه آن بسیار موفقیت آمیز بوده است و فوتبال ایران هنوز شاهد حضور بازیکنان مستعد بیشتری از بوشهر خواهد بود .

جلالی ثابت در ادامه گفت:در خصوص حضور تیم های مختلف بوشهر در لیگ های کشور همانطور که مستحضر هستید نمایندگان شایسته ای در لیگ یک ، دو و سه داریم اما اکثریت قریب به اتفاق آنها از مسائل مدیریتی و صد البته مالی رنج می برند.  میخواهم از جایی شروع کنم که در این مدت کمترین توجه به آن تیم و آن منطقه فوتبال خیز شده است.بله! شاهین عامری ! موفقت تیم شاهین عامری نوید بخش آینده ای درخشان برای شهرستان تنگستان و بالاخص پدیده های ناب بخش ساحلی است ، ما از شمالی ترین نقطه استان بوشهر تا جنوبی ترین نقطه این خطه ، دارای پتانسیل های بسیار بالایی در فوتبال هستیم که باید روی تک تک شهرستان ها برنامه ریزی مدون داشته باشیم.

وی تصریح کرد:در لیگ یک با حضور دو اسپانسر قوی در تیم های شاهین شهرداری و پارس جنوبی نتایج قابل قبولی نگرفته ایم که این موضوع نیاز به پژوهش میدانی در حوزه های مختلف دارد .
در خصوص تیم ایران جوان که یکی از تیم های کهن و با اصالت بوشهر و کشور است،  مسئولین باید به کمک این تیم ریشه دار بیایند و نگذارند مسائل مالی به تیم ضربه بزند و دل هواداران این تیم را بدرد آورد ایران جوان سالها یکی از قدرت های لیگ یک ایران بوده است و انشا الله بزودی به روزهای اوج و پرفروغ خود باز گردد.
همچنین برای تیم های خوب پرسپولیس برازجان و امید گناوه که با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم میکنند ولی از هیچ تلاش و کوششی برای سربلندی جوانان و خطه خود دریغ نمی نمایند ، آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

این مربی فوتبال که سابقه کار در فوتبال پایه را دارد در این مورد توضیح داد:در خصوص فوتبال پایه ، بوشهر را باید شاهراه فوتبال پایه کشور نامید همانطور که مستحضر هستید ما شاهد حضور موفق تیم های متعدد بوشهر در لیگ های نونهالان ، نوجوانان ، جوانان و امید ها هستیم. یعنی در تمام رده ها علاوه بر اینکه نماینده داریم در برخی رده ها ، دو و سه نماینده از استان بوشهر داریم ، برنامه ریزی اصولی و مدون که از سالهای گذشته در فوتبال بوشهر استارت آن زده شده است و هم اکنون نیز ادامه دارد باعث شده است تا بوشهر هر ساله پدیده های فوق العاده ای را به فوتبال ایران و فوتبال ملی ایران معرفی نماید ، نظم و انضباط در برگزاری مسابقات پایه ، برنامه ریزی باشگاه ها ، تمرینات اصولی و مدون مربیان با دانش و … باعث صلابت و طراوت فوتبال بوشهر در سطح اول فوتبال پایه ایران شده است.

جلالی ثابت در مورد سال کرونایی و اتفاقات تلخ آن می گوید:سالی که گذشت برای جامعه فرهنگی و ورزشی بوشهر بسیار سخت و اندوهگین بود چرا که ما بزرگانی را در فوتبال بوشهر از دست دادیم که تاریخ دیگر هیچ وقت مانند آنان را بخود نخواهد دید ، مردانی بزرگ و تکرار ناشدنی که با رفتنشان آسمان بوشهر را غمبار نمودند و ما را اندوهگین زنده یاد پوربهی و چای بخش معلم عشق و اخلاق بودند ، فقدان این عزیزان برای جامعه ورزش بالاخص فوتبال بوشهر شوکی بسیار بزرگ بود که همه بوشهر را غرق در ماتم نمود. درود می فرستم به روح هر دو عزیز و همه عزیزانی که در این سال از دست دادیم.

فرزند زنده یاد جلالی ثابت که خدمات زیادی به باشگاه شاهین در زمانهای مختلف انجام داده در مورد پدرش اینگونه خاطرات را ورق می زند:زنده یاد پدرم (حاج هوشنگ جلالی ثابت) همیشه ما را به کوچک نفسی در جامعه و خدمت به مردم توصیه می‌نمودند.کار کردن در مدرسه فوتبال و آموزش به نونهالان را کاری بسیار مهم در فوتبال و مقدس می دانستند و می گفتند بازیکن از همین کوچکی باید به لحاظ اخلاقی و فنی خوب بار بیاید پس روی اخلاق و تکنیک هر دو کار کنید بازیکنان با تکنیک زیادی بودند که بخاطر اخلاق منفی کنار رفته اند و در عوض بازیکنانی بوده اند که اخلاق خوبشان آنها را بالا کشیده است و این در تمام زمینه ها صدق میکند.خاطرات و ناگفته ها در مورد ایشان بسیار هست
فقط به ذکر این نکته اشاره میکنم که ؛
مرحوم ثابت و مرحوم تورانی «این دو نام هرگز از هم جداشدنی نیستند» در طول دوران حیات شان از جان مایه می گذاشتند و بدون هیچ چشم داشتی خدمات زیادی به باشگاه شاهین نمودند.

 


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.