گزارش روز:یک بام و دو هوای این فوتبال بی رحم،نه با خودی ها خوب نیستیم!

شناسه خبر: 33050
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1400

یادداشت: تحریره پایگاه تخصصی فوتبال بوشهر / فوتبال یکی از دلایل جذابیت های آن حضور مربیان روی نیمکت است که از ابتدای فصل تا انتهای فصل به عبارتی آماده جابجایی هستند.

آنچه در این یادداشت کوتاه میخوانید نقدی است برای نحوه برخورد با مربیانی بومی است که دیگر نباید از غیر بومی ها در کسوت مدیریت انتظاری داشت!

در ماجرای برکناری رضا نظرزاده از باشگاه شاهین عامری و آنهم در فاصله تنها ۴ هفته مانده به پایان فصل،بعضی نکات عجیب و غریب به چشم آمد که نشان میدهد هنوز در باشگاهداری و مدیریت فوتبال استان بوشه چقدر آماتور برخورد میکنند.

در فوتبال جابجایی مربیان امری طبیعی است و هر مربی روزی که قرارداد میبندد ساک به دوش، اماده جدایی هم هست که در میان مربیان بزرگ و کوچک فوتبال ایران زبانزد بوده و هست.در این میان وقتی یک باشگاه هنوز به شکلی اداره می شود که در پایان تصمیمات خلق الساعه در آن دخیل است ،بیانگر واقعیت تلخی است که بوشهری ها در سراسر استان بر خلاف ادعای موجود با هم مهربان نیستند آنوقت انتظار دارید مدیران غیر بومی با مربی یا بازیکنان بومی چه رفتاری داشته باشند.

روزی که سرمربی و مربی بومی پای پرواز برای آغاز تمرین منع شدند چون مدیر حالش با مربیان بومی خوب نبود را بخاطر بیاورید و حالا ادامه آن نوعی رفتاری است که در مورد نظرزاده ادامه پیدا کرد.

محمود آرامش جانشین رضا نظرزاده در شاهین عامری شد .آرامش از جمله مربیان توانمند استان است که او هم حق دارد تیم انتخاب کند و اتفاقا همیشه مانند دیگر مربیان بومی مورد حمایت همین پایگاه خبری بوده است. در سال گذشته وقتی که با شایستگی شاهین عامری را در لیگ دسته سوم قهرمان کرد و راهی لیگ دو نمود بر ما هم پوشیده بود که چرا این مربی خوب بومی ادامه کارش در شاهین عامری به جدایی انجامید.درخشش طارمی و قایدی در تیم ملی حال این مردم را خوب کرده اما نکته منفی این فوتبال این است که در پرورش فوتبالیست عالی عمل کرده ایم اما در پرورش مدیر خیلی جای کار داریم!خروج نظرزاده و ورود آرامش به هیچ عنوان مسئله مورد بحث نیست و اینجا ماجرای تصمیم گیرنده هایی است که فوتبال را با جاهای دیگر اشتباه گرفته اند!

تایمی که آرامش جدا شد یک مربی از خارج از استان به این تیم آمد ،لیگ شروع نشده رفت و برای یک بازی دستیار بدنساز او روی نیمکت نشست تا مشخص شود این مدل تصمیمات احساسی ادامه دارد و شاید برخی فوتبال را با جای دیگر اشتباه گرفته بودند، تا اینکه رضا نظرزاده با مساعدت شخص خرمزی در باشگاه ایرانجوان از کادر آنها جدا شد و سکان هدایت شاهین عامری را بدست گرفت.مربی جوان بوشهری با وجود تجربه اندک در کسوت سرمربی گری ارتباط خوبی را با بازیکنان کم نام و نشان شاهین عامری برقرار کرد و این تیم در لیگ و جام حذفی جسورانه بالا آمد .

نظرزاده تیم یکدستی را در نیم فصل روانه مسابقات کرد که حداقل بالای جدول منطقیه امنی برای این تیم دوست داشتنی منطقه تنگستان بود اما گویا باور مدیران این باشگاه شکست پرسپولیس و صعود به لیگ دسته اول بود وگرنه مربی تیم سوم جدول را کنار زدن یک هنرمندی از جنس فوتبال است که فقط در استان بوشهر دیده می شود.انتقاداتی هم که در فضای مجازی و جامعه فوتبالی مطرح شد نسبت به نوع رفتاری بود که با یک مربی بومی شد وگرنه تعویض مربیان در هر سطحی از فوتبال امری طبیعی است.

اتفاقا باید از آرامش ،جانشین رضا نظرزاده حمایت کرد که او هم از سرمایه بومی و موفق استان است که حتی ابتدای فصل با بی مهری روی نیمکت شاهین شهرداری ننشست وگرنه مربیان بومی چیزی از غیر بومی ها کم نداشته و ندارند با این حال نکته منفی ماجرا شیوه رفتاری مدیران با مربیان بومی است که انگار مرغ همسایه همچنان غاز است.در چهار بازی مهم آینده این شانس برای سرمربی جدید شاهین عامری وجود دارد که حتی تا پلی آف هم برود و موفقیت او باز هم یک خبر خوب برای مربیان بومی استان است.

این شکل تیمداری و مدیریت که حتی گاها لب خط هم در همین فصل مشاهده کردیم منسوخ است وگرنه تجربه تیمهای خصوصی و تصمیمات احساسی را در همین لیگ یک خودمان و تیمی مثل بادران مشاده کردیم که امسال محسن عاشوری مربی تیم دوم جدول را برکنار کردند یا ماجراهای تیمی مثل استیل آذین در لیگ برتر سالهای گذشته اما باید واقف بود که برکنار کردن مربی تیم سوم جدول باید بر یک ادبیات و تفکر قابل دفاع باشد که در باشگاه تنگستانی گویا قضیه برعکس است!

مربیان جوانی مانند رضا نظرزاده حتی اگر در تیمهای لیگ سه هم کار کنند عیب و عار نیست .بخش خصوصی اگر فوتبال حاضر شوذ شایسته فرش قرمز هم هست اما مدیریت در فوتبال حاصل تجربیاتی است که انگار برخی حالا حالاها در آن باید پای کلاس درس بنشینند!

 


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.