مهدی قایدی و یک رکورد ویژه/هر چهار دقیقه یک دریبل!

شناسه خبر: 33065
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1400

مهدی شب فوق العاده ای را در بحرین سپری کرد و در بازی با کامبوج گل زد، پاس گل داد، پنالتی گرفت و عملکرد بی نظیری را از خودش به نمایش گذاشت.

تیم ملی فوتبال ایران در یک بازی کاملا برتر و قابل پیش بینی، با نتیجه پر گل ۱۰ بر صفر از سد کامبوج گذشت. پس از اینکه نیمه نخست با ۴ گل به سود ایران به پایان رسید، دراگان اسکوچیچ برای نیمه دوم دست به تغییرات زیادی زد و پس از سه تعویض همزمان در آغاز بازی، مهدی قایدی نیز در دقیقه ۵۵ جایگزین علی قلی زاده شد.
باشوی کوچک برای تأثیرگذاری در این بازی تنها به ۳ دقیقه زمان نیاز داشت. او از سمت چپ با یک حرکت زیبا، پاس خوبی را به میلاد محمدی داد که این بازیکن در مصافی تک به تک با گلر کامبوج، گل پنجم را وارد دروازه حریف کرد. قایدی که بازیکن کامبوج را مقابل خودش داشت، با پاسی زیبا به محمدی، نخستین پاس گل خودش را در تیم ملی ایران به ثبت رساند. پاس گلی که قایدی داد، شبیه به پاس گلی بود که او برای محمد نادری در لیگ قهرمانان آسیا و بازی با الشرطه پایه گذاری کرده بود.

مهاجم بوشهری تیم ملی که پس از ورود به زمین بارها خط دفاعی کامبوج را آزار داد، می توانست شمار پاس گل هایش را نیز افزایش دهد اما کریم انصاری فرد و کاوه رضایی قدر پاس های او را ندانستند. در دقیقه ۶۵، باشوی کوچک با یک پاس زیبا به کریم انصاری فرد او را در موقعیت گلزنی قرار داد ولی ضربه کریم را گلر کامبوجی ها مهار کرد.
در ادامه و در دقیقه ۷۴ روی یک فرار زیبا از قایدی، او با سنگربان حریف تک به تک شد و در حالیکه خود او نیز می توانست ضربه اش را به سمت دروازه حریف بزند، با یک پاس زیبا به کاوه رضایی او را در موقعیت مسلم گلزنی قرار داد ولی ضربه کاوه در دهانه دروازه کامبوج به طرز عجیبی راهی کرنر کرد.

اما این پایان درخشش قایدی در بازی نبود. او در دقیقه ۷۷ پس از استپ توپ با حرکتی انتحاری و عبور از ۴ بازیکن حریف، با خطای مدافع کامبوج درون محوطه جریمه سرنگون شد که داور کره ای یک ضربه پنالتی به سود تیم ملی اعلام کرد و کریم انصاری فرد نیز آن را وارد دروازه کرد.

قایدی در ادامه نیز بارها و بارها خط دفاعی حریف را پشت سر گذاشت و مدافعین کامبوج مجبور به سرنگونی او شدند. در دقیقه ۸۴ بالاخره نوبت به گلزنی قایدی رسید تا او مزد بازی خوبش را بگیرد. باشوی کوچک روی پاس خوب قدوس درون محوطه جریمه صاحب توپ شد و پس از عبور از ۴ مدافع کامبوج، با ضربه ای زیبا به طاق دروازه حریف، گل نهم ایران را به ثمر رساند.

مهدی قایدی مقابل کامبوج، به طور متوسط در کمتر از هر ۴ دقیقه یک بازیکن حریف را دریبل زد.  قایدی از دقیقه ۵۶ وارد زمین شد و با یک گل، یک پاس گل، ۹ دریبل موفق، ۳ پاس کلیدی و کسب یک پنالتی نمره ۱۰ از یازده گرفت.

در نهایت این بازی با پیروزی ۱۰ بر صفر تیم ملی به پایان رسید و با وجود عملکرد بسیار خوب تمامی بازیکنان تیم ملی، عملکرد قایدی بیش از همه مورد توجه قرار گرفت. او که در ۳۴ دقیقه انتهایی بازی به میدان آمد، روی ۳ گل تیم ملی تأثیر مستقیم گذاشت و شاید اگر انصاری فرد و کاوه رضایی با دقت بیشتری کار می کردند، قایدی می توانست در پاس گل هت تریک کند. او در این بازی بارها با از خودگذشتگی، هم تیمی هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد و بازی قابل قبولی از خود ارائه کرد.

مهدی قایدی که طی فصول اخیر عملکرد خیره کننده ای با لباس استقلال داشته است، شمار بازی های ملی اش را به ۴ رساند اما مجموع دقایق حضور او در تیم ملی شامل ۱۵ دقیقه دیدار با ازبکستان، ۸ دقیقه حضور مقابل بوسنی و تجربه ۷ دقیقه ای دیدار با بحرین می شد و در بازی با کامبوج نیز در ۳۴ دقیقه انتهایی وارد زمین شد.

باشوی کوچک با ۶۴ دقیقه حضور در لباس تیم ملی، ۲ گل به ثمر رسانده، یک پاس گل داده و یک ضربه پنالتی نیز گرفته است تا در این زمینه آمار فوق العاده ای را از خود به جا گذاشته باشد. قطعا دراگان اسکوچیچ می تواند در دیدارهای حساس و مهم پیش روی تیم ملی روی درخشش این بازیکن آینده دار حساب ویژه ای باز کند.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.