گفتگوی ویژه با مرد اول ورزش استان:هیچ زاویه ای با هیات فوتبال ندارم،سرانه ورزشی استان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است،تعیین تکلیف شاهین یکی از بهترین روزهای کاری من بود،در مورد واگذاری مدیریت ایرانجوان تنها قانون را پیاده کردم!

شناسه خبر: 4160
تاریخ انتشار: 09 آبان 1396

احمد بهروزیان فرد مدیر کل  ورزش و جوانان استان بوشهر در گفتگو با روزنامه پیام عسلویه مسائل ریز و درشت ورزش را مورد ارزیابی قرار داد.

 

سه و سال اندی ریاست بر میزی که بیش از چهل و دو هیات دارد و توجه به همه انها کار سختی است. صبح یکی از روزهای پاییزی به دفتر وی رفتیم تا از همه جای ورزش حرف بزند.گفتگوی ویژه ما با مرد اول ورزش استان پیش روی شماست.

 

 

بهترین روزهای ورزش را سپری میکنیم

از نظر خودم ورزش بهترین روزهای خود را سپری میکند.افتخارات ورزشی ما در این مدت کم نبوده است،اکنون که با شما صحبت میکنم ۲۲ هیات ورزشی ما در تیم ملی نماینده دارند و این خبر بسیار خوبی است.روزگاری استان ما فقط به دنبال مدال کشوری بود اما اکنون با افتخار برای مدالهای جهانی ،آسیایی و بین المللی تلاش می شود.ورزش قهرمانی از اولویت های ماست.در اداره ورزش ستاد ویژه بازی های آسیایی جاکارتا تشکیل داده ایم.

 

افتخار میکنم به منزل شخصی قهرمانان استان رفتم

این موفقیت ها شانسی و اتفاقی صورت نگرفته و حاصل یک کار گروهی بوده است.با افتخار اعلام میکنم به منزل شخصی اکثر قهرمانان استان رفته ام و با خانواده های آنها دیدار داشته ام.به عنوان مثال همین حامد خدری قهرمان گناوه ای را در منزلش ملاقات کردم و وقتی متوجه شدم شب هم مشغول کار است،از وی خواستم چند ماه کار را تعطیل کند و فکرش را برای مسابقات بگذارد.قرار شد همان حقوقی را که سر کار میگیرد ما به او بدهیم تا دغدغه ای نداشته باشد که شکر خدا هم اکنون در اردوی تیم ملی ایران حضور دارد.بعضا شبها تا پاسی از شب در شهرستانهای مختلف مشغول رسیدگی به مشکلات هیات ها و ورزشکاران نخبه استان هستیم که این همان کار گروهی است که به شما گفتم.

یکی از دیگر کارهایی که انجام دادیم،دیدار با پیشکسوتان ورزش های مختلف استان است که با حضور در منزل آنها موجب دلگرمی این عزیزان گردید.همین هفته گذشته در بوشهر به دیدار پیشکسوت ارزنده استان آقای نوشادی رفتیم که شکر خدا حال و احوالش بسیار خوب است.

 

سرانه ورزش استان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته  

در بحث سخت افزاری  اعتقاد دارم هر اتفاقی در هر شهرستانی رخ داده از رییس آن هیات هم نظر خواستیم با وجودی که خود ما می توانیم تشخیص دهیم شرایط را اما این رویه را بها نهاده ایم.اکنون همه اماکنی را که در شهرستانهای مختلف ساخته می شود با نظر هیات همان شهرستان پیش می رود.تا سال گذشته سر جمع فضای ورزشی استان ۶۲۰هزار متر مربع بود اما حالا سرانه ورزش استان به یک میلوین و صد و پنجاه هزار متر مربع افزایش پیدا کرده است.این آمار نمی تواند بد باشد!

اکنون برای ساخت فضای ورزشی کاری صورت گرفته که برای آن منطقه لازم باشد نه اینکه بیش از میلیاردها تومان برای جایی هزینه شود که هیچ سودی برای ورزش استان ندارد!اگر در بوشهر کاری را انجام داده ایم نمونه اش تکمیل استخر ،پیست تارتان و تکمیل ورزشگاه تنگک بوده است.ناگفته نماند تکمیل ورزشگاه قدس صلح آباد،احداث سالن زورخانه ای،چمن محله میرعلم دار و البته زمین دارایی هم در دست اقدام داریم.

 

زمین تاریخی نادری امامزاده به ورزش بازگشت

زمین تاریخی محله امامزاده یا همان زمین نادری هم به ورزش بازگشت.با وجودی که رای قطعی دادگاه هم صادر شده بود اما همین جا اعلام میکنم این زمین به ورزش بازگشت. این ملک به نام اداره کل شود و فردا کارهای مربوط به چمن این زمین تاریخی انجام پذیرد ما از پس فردا برای زمین چمن اقدام خواهیم کرد.

 

 

 

سال گذشته ۲۰۰ میلوین تومان برای ترمیم پایگاه قهرمانی هزینه کردیم

پایگاه  قهرمانی ما شرایط خوبی دارد.این پایگاه از سالی که بنا شده بود یک ریال برایش هزینه نگردید  اما سال گذشته ما حدود ۲۰۰ میلیون تومان کار تجهیزاتی و تعمیراتی انجام دادیم .امسال هم مبلغی را برای تجهیزات بیشتر کنار گذاشته ایم.

 

 

توجه ویژه ای  به ورزش های آبی داریم

یکی از اولویت های ما در طول این چند سال توجه به رشته های مدال آور از جمله ورزش های آبی است.ورزش ساحلی فقط یک رشته نیست ،در فوتبال ساحلی  سال گذشته یک تورنمنت بزرگ برگزار شد که امسال هم ادامه خواهد داشت این بار با حضور شش تیم بزرگ دنیا، امسال برای رقابتهای هندبال باشگاه های آسیا برنامه داریم و رایزنی هایی صورت گرفته از طرفی بحث قایق رانی که سال گذشته اردوی تیم ملی کشور برگزار شد.همین اسفند گذشته وقتی که تیم ملی قایق رانی در بوشهر اردو زد ،دوستان در فدراسیون اردوی بوشهر را بسیار مطلوب تر از اردوی پرتغال می دانستند.

 

هیچ زاویه ای با هیات فوتبال ندارم!

هیات فوتبال هم مانند مابقی هیات ها، من زیاد حسایتی ندارم و تا کنون هم بعید میدانم با انها تاملی نکرده باشیم.اگر مجموعه شهید بهشتی و زمینهای ان به خوبی ترمیم شده اند سودش برای کیست جز برای فوتبال؟ همین پیست تارتان و سکوهای اسکات فلزی ورزشگاه مگر درست نشد،من هر چه میگردم در استادیوم شهید بهشتی کاری پیدا کنم برای انجام،شکر خدا یافت نمی شود و همه چیز تکمیل است.اگر نگاهی جز امور ورزشی داشتم که انجام نمیدادم.این را هم بگویم برای شخص انجام نمی دهم برای فوتبال استانم انجام داده ام.اما این را اضافه کنم که اگر در فوتبال حساسیت من در فوتبال از آقایان بیشتر نباشد کمتر هم نیست.اعتقاد بنده این است کسی در هیات فوتبال باید سر کار بیاید که با اداره ورزش و جوانان تعامل داشته باشد.

 

 

اگر انتخابات برگزار نشد چند دلیل موجه داشت!

اگر انتخابات به موقع برگزار نشد چند دلیل داشت که اینجا می گویم:اولا اینها آمدند بدون اینکه نظر ما را جویا شوند نشر آگهی کردند و دو روز بعد از نشر آگهی ما با خبر شدیم.شاید مکاتبه کرده باشند اما وقتی به دست ما رسید که دو روز از نشر آگهی گذشته بود.مشکل دوم اینکه در لیست منتشر شده هیات فوتبال تمام اعضا از جمله رییس ،نایب رییس و دبیر ثبت نام کرده بودند که این خلاف قانون بود. روز اول که سایت هیات فوتبال اسامی را اعلام کرد نام دبیر هم بود در صورتی که دبیر هیات فوتبال باید مجمع را برگزار کند و خود نباید کاندید شود!مسئله سوم اعتراض افرادی بود که برای انتخابات ثبت نام کرده بودند،ما هم این را به فدراسیون اطلاع دادیم.

اشکالاتی وجود داشت که بعد از صحبت با آقای ساکت مشخص شد که آقای محتشم دیگر کاندید ریاست نیست.ما هم نماینده حقوقی اداره کل را چند روز است معرفی کرده ایم و حالا منتظر دوستان خواهیم بود.کار اینها بررسی صلاحیت افراد است و رفع نواقصات و مدارک کاندیدا که باید به دقت انجام شود.

 

 

برای من فرقی ندارد چه کسی رییس شود اما هر کس روی کار بیاید باید با اداره کل تعامل داشته باشد

واقعا برای من فرقی ندارد،کسی را می خواهیم که با اداره کل ورزش و جوانان تعامل داشته باشد.در مورد شنیده ها دوست ندارم با آبروی افراد بازی شود که اصلا کار خوبی نیست اما ما هم چیزهایی شنیده ایم با این حال مراجع قانونی صاحب نظر هستند.تعاملی که من با آقایان تاج و ساکت دارم بی سابقه بوده است.

 

پشت داوران استان هستم،نمیگذارم حقی ضایع شود!

در مورد داوری باید بگویم بعضی اوقات ما به داشته های خودمان بها نمی دهیم.مگر چند تا مثل زاهدی فرد داریم که قدر انها نمی دانیم.تا هستم اجازه نمیدهم حقی از ورزشکاری در هر رشته ای ضایع شود.اگر در ماجرای زاهدی فرد ورود کردم به این دلیل بود که پای سرمایه یک استان در میان بود.در تاریخ داوری ما داشتن ۵ سهمیه داوری لیگ برتر بی سابقه است.پیرامون علی احمدی هم مطمئن باشید دنبال میکنم،شخصا با اصفهانیان صحبت میکنم که حقی از این جوان خورده نشود!

 

 

تعیین تکلیف شاهین یکی از بهترین روزهای کاری من بود،در مورزد ایرانجوان قانون را پیاده کردیم

یکی از بهترین روزهای کاری من،تعیین تکلیف ماجرای شاهین شهرداری بود.تیمی که طرفدار داشت و تقریبا از بین رفته بود اما با همکاری همه نهادها اکنون این تیم در لیگ دو حضور دارد.در ماجرای انتقال مالکیت ایرانجوان هم تنها قانون را پیاده کردیم و البته خواست مردم! یقین بدانید اگر قانون رعایت نشده بود دستگاه های دیگر ورود می کردند. تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفره واقعا کار سختی بود. چندین سال این پروژه مانند یک غده سرطانی استان را معطل کرده بود اما شکر خدا نتیجه زحمات ما به بار نشست.

 

به خانوده ام نرسیده ام

باور کنید به خانواده ام نرسیده ام.به این دلیل که خودم در بدنه ورزش بودم همه دردها را به جان خریده ام.بد نیست بدانید مدیر کل اینجا داشته ایم که محل هیات استان خود را بلد نبوده ،من به دور ترین نقاط استان رفتم تا از نزدیک با مشکلات روبرو شوم


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.