پارس جنوبی جم ول کن صدر نیست/ پارس جنوبی جم ۳ سپیدرود رشت ۱

شناسه خبر: 4237
تاریخ انتشار: 11 آبان 1396

هفته یازدهم لیگ برتر؛ ساعت ۱۵:۳۰؛ تاریخ: ۹۶/۰۸/۱۱
استادیوم: تختی جم/ تماشاگر: ۱۰ هزار نفر
داور: علی صفایی؛ کمک‌ها: علی میرزابیگی، مهدی شفیعی و پیمان فرخی‌مهر/ ناظر: عبود سنگاشکن.

 

اخطار:

 

حسین ابراهیمی(دقیقه ۲۸) توحید غلامی(۵۱) از سپیدرود

محسن فروزان(۸۱) از پارس جنوبی جم

 

پارس جنوبی جم

محسن فروزان، حامد نورمحمدی، مایکل اومانیا، فرشاد محمدی‌مهر، میثم تیموری، حسین پورامینی، میثم نقی‌زاده، مهدی زبیدی، مجید علیاری(۸۶- مجتبی لطفی)، امیرارسلان مطهری(۴۱- ابراهیم صالحی) و آلویس نانگ(۶۳- احسان تاییدی).
سرمربی: مهدی تارتار

 

سپیدرود رشت

سید محمد حسینی، حمید ملکی، سید هادی موسوی، امید سام‌کن(۳۷- سید صالح آهی)، محمدرضا الماس‌خاله(۵۰- میرهادی میرجوان)، میثم تهی‌دست(۶۵ – میعاد یزدانی)، میثم فردوسی، توحید غلامی، میلاد قربان‌زاده، حسین ابراهیمی و پویا نزهتی.
سرمربی: علی نظرمحمدی

 

 

 

شرح بازی

آرایش هجومی شاگردان تارتار از همان دقایق ابتدایی شکل گرفت و آنها با گذشت کمتر از ۶ دقیقه صاحب یک ضربه آزاد شدند که با ارسال زبیدی و ضربه سر اومانیا خیلی زود از سپیدرود پیش افتادند و بعد از آن هم بازی را در دست گرفتند اما در ادامه شاگردان نظرمحمدی روی یک ضد حمله سریع با شوت ابراهیمی به گل تساوی دست یافتند؛ پارس جنوبی که در حضور تماشاگران پر شورش به دنبال بازگشت به صدر جدول بود با فشار بیشتر در زمین حریف باز هم روی یک سانتر گلزنی کرد و این بار ارسال محمدی‌مهر و ضربه سر تماشایی علیاری بود که آنها را به گل دوم رساند؛

 

در نیمه دوم باز هم میزبان بود که با حمایت پور شورهای جمی آهنگ دروازه مهمان داشت ،حضور ابراهیم صالحی دونده و بازی خوب علیاری جوان که نشان داد بازیکن خوبی است امان خط دفاعی سپید رود را گرفته بود.آنچه مشخص بود انگیزه بالای شاگردان تارتار بود که اجازه هنرنمایی به شاگردان علی نظر محمدی را ندادند.گل نانگ آب سردی بود بر پیکره سپید رود تا بعد از آن با میدان داری پورامینی و نقی زاده پارس جنوبی جم به انچه می خواهد برسد.آنچه در این بازی بیش از گذشته به چشم آمد ارسالهای از کناره ها بود که برای میزبانی جمی گلهای خوبی در پی داشت،ارسالهایی که نشان می دهد کادر فنی برای نتیجه گیری تیم روی آن حساب ویژه ای باز کرده اند.

اکنون پارس جنوبی جم با یک بازی بیشتر صدرنشین است و بی صبرانه برای رسیدن پرسپولیس به جم بی قرار است تا فبنال نیم فصل برگزار شود.

 

شرح گل

پارس جنوبی ۱ – سپیدرود ۰ (دقیقه ۶: مایکل اومانیا): زبیدی ضربه آزاد سمت چپ زمین را به محوطه جریمه سپیدرود ارسال کرد که اومانیا، مدافع پارس جنوبی موفق شد با ضربه سر گل اول این مسابقه را به ثمر رساند.

 

پارس جنوبی ۱ – سپیدرود ۱ (دقیقه ۲۰: حسین ابراهیمی): نورمحمدی با ضربه سر دفع ناقصی روی توپ ارسالی از جناح چپ زمین داشت تا ابراهیمی با شوت سر ضرب و روی پا دروازه فروزان را باز کند.

 

پارس جنوبی ۲ – سپیدرود ۱ (دقیقه ۳۲: مجید علیاری): ارسال دقیق محمدی‌مهر از میانه زمین را علیاری با ضربه سر چرخشی و تماشایی زد که توپ بعد از برخورد به زیر طاق دروازه تبدیل به گل دوم پارس جنوبی شد.

 

پارس جنوبی ۳ – سپیدرود ۱ (دقیقه ۵۳: آلویس نانگ): پرتاب اوت علیاری را حسینی، دروازه‌بان سپیدرود دفع ناقصی داشت تا نانگ به راحتی گل سوم پارس جنوبی را به ثمر رساند.

 

بهترین بازیکن

مجید علیاری، هافبک جوان پارس جنوبی از اعتماد دوباره تارتار برای حضورش در ترکیب بهترین بهره را برد و علاوه بر پاس‌های بدون اشتباه و نمایش موثر در فاز هجومی، گل دوم تیمش را به زیبایی با ضربه سر چرخشی و زیر طاقی به ثمر رساند و روی سومین گل هم با پرتاب اوت تاثیرگذاری مستقیم داشت.مایکل اومانیا نیز در خط دفاعی تیمش یکی از بهترین ها بود که علاوه بر امور دفاعی یک گل زیبا نیز به ثمر رساند.

اتفاق ویژه

هواداران پارس جنوبی جم در این بازی بارها و بارها کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی ایران را مورد خطاب قرار دادند و خواستار توجه بیشتری به تیمشان بودند.این تماشاگر لیگ برتر را تحت تاثیر خود قرار داده و شایسته تقدیر است.

 

لحظات حساس

 

دقیقه ۱۵: ارسال زبیدی از جناح راست زمین را حسینی، دروازه‌بان سپیدرود با خروج خود دفع کرد اما برخوردی با سام‌کن داشت که موجب مصدومیت هر دو بازیکن شد.

دقیقه ۲۹: ضربه آزاد میثم تیموری از پشت محوطه جریمه را حسینی از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳۰: پرتاب اوت بلند علیاری را مطهری اثر گذاشت تا نانگ در شرایط خوب گلزنی قرار بگیرد اما ضربه او بی‌حاصل به اوت رفت.

دقیقه ۳۸: ملکی با سانتر بلند موقعیت خطرناکی برای سپیدرود ترتیب داد که دفع ناقص فروزان را در ادامه علیاری به کرنر فرستاد.
دقیقه ۳۹: ارسال توپ ابراهیمی به محوطه جریمه پارس جنوبی را مدافعان این تیم سراسیمه دفع کردند.

دقیقه ۲+۴۵: پورامینی با ارسال خوب داخل محوطه توپ را به تیرک دوم فرستاد که ضربه سر علیاری را این بار حسینی در شرایط سختی از گوشه دروازه به کرنر تبدیل کرد.

دقیقه ۴۷: ارسال محمدی‌مهر و ضربه سر علیاری با اختلاف اندک از روی دروازه سپیدرود به اوت رفت.

دقیقه ۶۳: ضربه آزاد پای چپ تیموری به محل تلاقی تیرک دروازه سپیدرود برخورد کرد و با بدشانسی او تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۶۹: فرار زبیدی به داخل محوطه جریمه و ضربه او بعد از برخورد به حسینی توسط مدافعان سپیدرود به کرنر رفت.

دقیقه ۷۱: ضربه نزهتی در شلوغی محوطه جریمه به مدافعان پارس جنوبی برخورد کرد و در اختیار فروزان قرار گرفت.

 

در حاشیه

* علی دشتی و امید سینگ، دو بازیکن پارس جنوبی به دلیل مصدومیت در ترکیب تیمشان نیستند.

* امید سام‌کن به دلیل برخوردی که با علیاری داشت، در دقیقه ۲۵ روی زمین افتاد تا در دومین مصدومیت متوالی این مسابقه دیگر نتواند به کارش ادامه دهد و تعویض شود.

* تماشاگران پارس جنوبی با در دست داشتن بنری از شهاب حسینی، بازیگر تلویزیون و سینما که اعلام نمود تیم مورد علاقه‌اش پارس جنوبی است، تقدیر کردند.

* هواداران جمی بارها مهدی تارتار را تشویق کردند و یکصدا شعار «پارس جم قهرمان» را سر دادند. همه هواداران در ورزشگاه شعار تارتار دوستت داریم سر دادند.

مهدی تارتار در چند نوبت به شدت کنار زمین عصبی شد و بر سر بازیکنانش فریاد می زد.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.