هفته چهاردهم لیگ بزرگسالان استان،شاهین بندر عامری فاصله را بیشتر کرد

شناسه خبر: 5161
تاریخ انتشار: 12 آذر 1396

مرتضی خضری: هفته چهاردم لیگ برتر فوتبال استان بوشهر با انجام شش بازی در شهرهای دیلم، گناوه، چغادک، بردخون، کنگان و جم انجام شد. در دیلم پرسپولیس ۱ بر صفر صفا دیر را شکست داد؛ همین نتیجه در دقیقه ۶+۹۰ و در جریان بازی امید گناوه و آریا خورموج به دست آمد و امید موفق به شکست آریا شد. در این هفته دو میزبان مغلوب وجود داشت. شاهین چغادک ۳ بر صفر شکست را از شاهین عامری پذیرفت تا شاهین از دسترس دیگر تیم‌ها خارج شود و نصر سردار بردخون هم ۳ بر ۱ بازی را به پرسپولیس نوین واگذار کرد. جام جم و وحدت دویره تنها مساوی این هفته را رقم زدند. این بازی ۲ بر ۲ به اتمام رسید و سپاهان بوشهر در یک بازی حساس ۳ بر ۲ مغلوب سیراف کنگان شد. سپاهان با این شکست امیدهای خود را برای باز پس گیری صدر تا حدود زیادی از دست داد.

***

پرسپولیس دیلم در چهاردهمین هفته به ششمین برد خود هم دست یافت. این تیم که در ورزشگاه شهید بهشتی دیلم میزبان صفا دیر بود یک بر صفر به پیروزی رسید. صفا شروع خوبی داشت و در همان آغاز بازی می‌توانست به گل هم برسد اما به مرور تعادل در بازی برقرار شد. پرسپولیس در نیمه نخست با توپی که عیسی حجری به تیرک دروازه صفا کوبید اولین شوک را بر میهمان وارد کرد و در ادامه سانتر فرهاد مرادی در شلوغی جلوی دروازه صفا به علوی رسید و این بازیکن بدون تعلل تنها گل این بازی را به ثمر رساند. در این بازی کمیل کریمی‌زاده در قلب خط دفاعی پرسپولیس بازی خوبی انجام داد. در صفا هم داوود فخری، میثم عابدی و محمد متحایر خوب بودند.

***

امید گناوه که شرایط خوبی در جدول رده بندی ندارد در این هفته میزبان آریا خورموج بود. امید بازی را تهاجمی آغاز کرد و در طول نیمه نخست میهمان را تحت فشار نگه داشت اما نتوانست کاری از پیش ببرد. در نیمه دوم هم امید به لطف بازی‌گردانی قاسم لیراوی بر میدان مسلط بود البته امیر صادق در خط دفاعی این تیم هم پوشش خوبی بر خط دفاعی داده بود. میزبان گرچه دو نیمه مسلط کار کرد اما خط دفاعی منظم و بدون اشتباه آریا به رهبری عبدالوهاب بک زاده و جنگندگی ساجد معصومی نگذاشت میزبان صاحب موقعیت شود و این بازی در وقت‌های معمول بدون گل به پایان رسید. کادر فنی امید وقتی مسعود برفی را روانه زمین کرد توانست موقعیت هم ایجاد کند. برفی یک بار پاس امیری نسب را در موقعیتی تک به تک از دست داد ولی در دقیقه ۹۷ با ضربه سر گلی به ثمر رساند که امید را از مکان یازدهم جدول جدا کرد.

در این بازی عبدالوهاب بک‌زاده در قلب خط دفاعی آریا ضمن کنترل حرکات امیری نسب و دیگر حمله وران امید بدون اشتباه کار کرد. در کنار بک‌زاده، ساجد معصومی هم یکی از بهترین‌های این بازی بود. معصومی در وقت‌های تلف شده با خطایی که بر روی ابراهیم فروزش انجام داد اخراج شد. در تیم امید هم قاسم لیراوی طراح این تیم بهترین و تاثیرگذارترین بازیکن بود.

هادی کرمی کاپیتان سابق استقلال بنه‌گز اولین بازی خود را برای امید انجام داد اما در دقیقه ۸۵ اخراج شد.

علی‌رضا امیری‌نسب و علی کاظم‌پور در دقایق پایانی خوب به پای هم پیچیدند و درگیری زبانی هم داشتند. امیری‌نسب وقتی کارت زرد دریافت کرد از کوره در رفت و به سمت کمک دوم این بازی استارت زد ولی مشخص نشد این عصبانیت برای چه بود.

***

در ورزشگاه شهید اسدی سیراف کنگان میزبان سپاهان بوشهر بود که این دیدار با نتیجه ۳ بر ۲ به سود میزبان خاتمه یافت. در نیمه نخست مسیگر و شاگردانش در سپاهان بوشهر نتوانستند فوتبال همیشگی خود را ارایه کنند و در مقابل شاگردان احسان رحیمی با مشکل روبرو شدند. سیراف در نیمه نخست به دو گل رسید. در نیمه نخست پاس بلندی که به نصراله رحیمی رسیده بود با حرکت در عرض این بازیکن به گل تبدیل شد. بازیکنان سیراف گل دوم را هم در نیمه نخست زدند تا با آرامش بیشتری بازی را ادامه دهند. گل دوم از روی پاس در عمق اصغر آتش‌کار به دست آمد. پاس زیبای این بازیکن را عقیل ربیعی به گل بدل کرد. در نیمه دوم توپی که مسعود خیاط در موقعیت تک به تک نتوانسته بود به گل تبدیل کند در برگشت گل سپاهان را در پی داشت. جواد مرزبان سنگربان سیراف برای توقف مهران زنده‌بادیان دست به خطا زد و داور نقطه پنالتی را به سود میهمان نشان داد. پشت این ضربه حسین افشان مهر قرار گرفت و گل اول سپاهان هم به دست آمد. سیراف برای رسیدن به حاشیه امن از سرعت عقیل ربیعی به خوبی استفاده کرد و گل سوم هم برای این تیم به دست آمد. پاس ربیعی و ضربه نصراله رحیمی گل سوم سیراف را در پی داشت. رحیمی در این بازی دو گل به ثمر رساند و یکی از بهترین‌های این بازی بود. سپاهان در دقایق باقی مانده به گل دوم هم دست یافت اما این گل برای تقسیم امتیاز کافی نبود و هر سه امتیاز این بازی به سیراف رسید. سپاهان با این شکست فاصله بیشتری با شاهین عامری گرفت. گل دوم سپاهان را رسول پولادی به ثمر رساند.

مهران زنده بادیان در سپاهان کمتر با افت روبرو بوده است. زنده‌بادیان در این بازی هم کارنامه خوبی داشت.

***

نصر سردار بردخون آخرین تیم در لیگ برتر استان گرچه میزبان پرسپولیس نوین برازجان بود ولی در خورموج بازی خود را انجام داد. نصر این بازی را هم ۳ بر ۱ به میهمان برازجانی واگذار کرد تا راه‌های خروج از انتهای جدول برای این تیم هر روز کمتر شود. نصر سردار بردخون در نیمه نخست با تک گلی که ناصر قائدی به ثمر رساند امیدوار به رختکن رفت. در دقایق پایانی نیمه نخست عیسی ترککی با ضربه سر توپ را روانه دروازه پرسپولیس نوین برازجان کرد که این توپ را رحمان انصاری با دست از روی خط دروازه بیرون کشید. این حرکت با اخراج انصاری جریمه شد و ضربه پنالتی را هم ناصر قائدی سنگربان نصر به گل تبدیل کرد. در نیمه دوم با ورود رضا اسماعیل‌پور شرایط میهمان بهتر شد. اسماعیل‌پور با ارسال خود محمد بلحاجی را در موقعیت گل قرار داد که بلحاجی هم بازی را مساوی کرد. در ادامه پاس در عمق بناری به اسماعیل‌پور رسید و این بازیکن پرسپولیس را پیش انداخت. در دقایق پایانی و درست زمانی که میزبان دست به حمله زده بود محمد بناری در یک ضد حمله با دروازه بان نصر تک به تک شد و گل سوم را هم به ثمر رساند.

در دقایق پایانی نصر دو اخراجی داد؛ اصغر محمودی و محسن اسماعیلی اخراجی‌های نصر بودند.

محسن بردستانی صاحب امتیاز نصر سردار بردخون که در قلب خط دفاعی این تیم بازی می‌کند در پایان بازی از حواشی کنار تیم خود گلایه کرد و گفت: باید تمام کارهای تدارکاتی تیم را انجام بدهم ولی روی نیمکت ما انگار جنگ است و در زمین آرامش نداریم. از باخت ترسی ندارم اما وحشتم از باخت در اخلاق است.

***

شاهین چغادک هم حریف شاهین عامری نشد تا اسب زین شده شاهین عامری برای قهرمانی به ترک تازی خود ادامه دهد. شاهین عامری در چغادک ۳ بر صفر شاهین چغادک را شکست داد و فاصله خود را با تیم دوم جدول به ۸ امتیاز رساند. در نیمه نخست جنگ دو تیم پیروز نداشت و گلی هم رده و بدل نشد. شاهین چغادک در نیمه نخست در دفاع خوب کار کرد. در نیمه دوم تعوض‌های شاهین عامری جواب داد و شاگردان مجید حیدری به سه گل رسیدند. ابتدا عباس صفری روی پاسی که محمد دهقان فرستاده بود میهمان را پیش انداخت و سپس محمد دهقان گل دوم را به ثمر رساند. پاس محمد حیدری بازیکن تازه وارد به دهقان تند و تیز رسید و این بازیکن برای بار دوم دروازه میزبان را گشود. دومین تعویضی حیدری هم کارساز بود. مهدی صفری بازیکنان جوان و تعویضی شاهین عامری توپ را به میلاد دریانورد رساند تا دریانورد توپ را برای بار سوم وارد دروازه میزبان کند.

میلاد دریانورد در پشت خط حمله یکی از بهترین‎های شاهین عامری بود.

در پایان بازی جمال عطایی سرمربی شاهین چغادک استعفا داد تا شاهین چغادک در این فصل برای بار دوم کادر خود را تغییر دهد.

***

در جم تنها مساوی هفته چهاردهم به دست آمد. جام جم در این هفته میزبان وحدت دویره بود که این بازی با نتیجه دو بر دو به اتمام رسید. در این بازی جام جم ابتدا با گلی که مصیب بهامین به ثمر رساند پیش افتاد اما ضربه آزاد مستقیم حمید فرد بازی را مساوی کرد.

در نیمه دوم وحدت به گل برتری دست یافت. عباس ساری توپ ارسالی را با ضربه سر به تیرک دروازه جام جم کوبید. همین توپ در برگشت باز هم به ساری رسید و اینبار به جای تیرک، تور دروازه را لرزاند. بعد از این گل حمید فرد در فرصتی ایده‌ال توپ را به تیرک دروازه کوبید. این بازی در وقت قانونی با همین نتیجه به پایان رسید ولی در ثانیه‌های پایانی وقت تلف شده از روی یک ضربه کرنر دروازه وحدت باز شد تا امتیاز دو تیم تقسیم شود. این گل را میثم بهامین به ثمر رساند.

 

منبع:پاس خبر


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.