هفته دوازدهم لیگ برتر جوانان،پاس گناوه ۳۰ امتیازی شد+جدول

شناسه خبر: 5346
تاریخ انتشار: 18 آذر 1396

مرتضی خضری: هفته دوازدهم لیگ برتر جوانان استان بوشهر با انجام سه بازی آغاز شد. کارگر بنه‌گز که در نیم فصل دوم با افت روبرو شده است باز هم مساوی کرد تا با پاس بندرسازان گناوه بیشتر فاصله بگیرد. این تیم در بوشهر با نتیجه ۱ بر ۱ در مقابل فجر صبا متوقف شد. پاس بندرسازان گناوه در حالی به مصاف پارس برازجان رفت که این تیم به دلیل بازی عقب افتاده در میان هفته تحت فشار بود. این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود نماینده گناوه به اتمام رسید. پاس بندرسازان گناوه با این پیروزی فاصله خود را با دیگر تیم‌ها به هشت امتیاز رساند. توحید آبدان هم بعد از یک افت چند هفته‌ای به سه امتیاز بازی در مقابل پیروزی برازجان دست یافت. این تیم با نتیجه ۲ بر ۱ پیروزی برازجان را شکست داد. تنها بازی باقی مانده از هفته دوازدهم بین دو تیم امید اهرم و پیکان دیر در روز جمعه انجام خواهد شد. پیکان در صورت باخت امید خود را برای ماندن در لیگ از دست خواهد داد و امید اهرم هم در صورت شکست لیگ را با نگرانی ادامه خواهد داد.

***

پاس بندرسازان گناوه در هفته دوازدهم میزبان پارس برازجان بود و موفق به شکست ۳ بر صفر میهمان برازجانی شد. پارس که به لطف گلزنی‌های محمد امین کشتکار خود را تا جایگاه سوم جدول بالا کشیده بود برای کسب سه امتیاز این بازی هم برنامه داشت. سه امتیازی که می‌توانست حتی امیدهای پارس را برای قهرمانی پررنگ کند. در مقابل پاس بندرسازان هم امید زیادی به کسب سه امتیاز این بازی داشت تا با تکیه بر آن راه قهرمانی را هموار کند. در نیمه نخست مهم‌ترین اتفاق بازی فرار محمد امین کشتار از بهترین خط دفاعی لیگ بود. این بازیکن یک بار خط دفاعی پاس بندرسازان را جا گذاشت و با علیرضا حسینی تک به تک شد اما حسینی راه ورود توپ به دروازه را با واکنشی عالی گرفت تا دو تیم بدون گل راهی رختکن شوند. در نیمه دوم توپ ارسالی مرتضی اسماعیل‌پور روی سر سید امیرحسین موسوی جفت و جور شد تا بهترین گلزن لیگ اولین گل بازی را به ثمر برساند. بعد از این گل خط دفاعی پارس برازجان آرامش خود را از دست داد و ضربه حمید اکبری مدافع پارس به دور از دستان علیرضا مختاری سنگربان پارس تبدیل به گل دوم شد. این آشفتگی می‌رفت که برای بار سوم هم دروازه پارس برازجان را با خطر روبرو کند که علیرضا مختاری به سختی توپ را از دروازه بیرون کشید. در لحظات پایانی فرار امیرحسین موسوی و کورس این بازیکن با محمد پیام‌یار در درون محوطه جریمه منجر به خطای مدافع پارس شد و داور نقطه پنالتی را به سود پاس بندرسازان نشان داد. این ضربه را موسوی به گل تبدیل کرد. پاس با این پیروزی ۳۰ امتیازی شد.

مرتضی اسماعیل‌پور بهترین بازیکن این بازی حساس بود. توپ‌گیری متعدد در میانه میدان، حضور در دفاع و حمله ویژگی خاص این بازیکن است. اسحاق خلفی بار دیگر به ارنج پاس بندرسازان آمد و دوندگی بی‌امانی داشت.

***

در آبدان، توحید این شهر بعد از چند نتیجه ضعیف بالاخره به یک پیروزی با ارزش دست یافت. توحید در مقابل پیروزی برازجان ۲ بر ۱ به پیروزی رسید. در این دیدار پیروزی در نیمه نخست بر بازی سوار بود و بهترین فرصت گلزنی را هم مصطفی ضرغامیان از دست داد. در نیمه دوم، بازی متعادل دو تیم را فرار حسین‌پور بهم ریخت. بازیکن سرعتی و گلزن پیروزی با سرعت سرسام‌آور خود خط دفاعی توحید را جا گذاشت و گل نخست بازی را با ضربه سر به ثمر رساند. این گل تا دقیقه هشتاد عمر کرد ولی وقتی تاجیک سرمربی توحید یک مهاجم دیگر هم به زمین فرستاد شرایط تغییر کرد و حسین حاجیانی گل مساوی را به ثمر رساند. میزبان در آخرین دقیق بازی هم به گل رسید. سروش لیراوی شهبازی زننده گل برتری توحید در دقیقه ۸۹ بود.

عملکرد مهران ملاح و علیرضا فیصلی‌پور باعث شد تا توحید به سه امتیاز این بازی برسد. عبداله رضایی در قلب خط دفاعی پیروزی روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشت.

***

فجر صبا بوشهر در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر با نتیجه ۱ بر ۱ کارگر بنه‌‍گز را متوقف کرد. در این دیدار فجر شروع خوبی داشت و در همان لحظات ابتدایی به گل رسید. پاس علیرضا اسمایلی را سالار غضنفری به گل تبدیل کرد. این گل در همان نیمه نخست پاسخ گرفت. رضا اختر شهر بازی خوب خود را با گلی که به ثمر رساند تکمیل کرد. در نیمه دوم دو تیم بازی پر از درگیری را دنبال کردند که اوج آن اخراج سنگربان فجر و حسین خسروی بازیکن کارگر بود.

در پایان بازی بازیکنان دو تیم تا درگیری هم پیش رفتند که با دخالت کادرهای فنی به جای باریک نکشید.

منبع:پاس خبر

جدول رده‌بندی هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال جوانان استان بوشهر- برنا لیگ

ردیف نام تیم بازی برد مساوی باخت گل‌زده خورده تفاضل امتیاز
۱ پاس گناوه ۱۲ ۹ ۳ ۲۹ ۴ ۲۵ ۳۰
۲ کارگر بنه‌گز ۱۱ ۶ ۴ ۱ ۲۳ ۱۰ ۱۳ ۲۲
۳ توحید آبدان ۱۲ ۷ ۱ ۴ ۱۸ ۱۲ ۶ ۲۲
۴ پارس برازجان ۱۲ ۷ ۵ ۱۹ ۱۵ ۴ ۲۱
۵ فجر بوشهر ۱۱ ۶ ۲ ۳ ۲۰ ۱۹ ۱ ۲۰
۶ مجتمع پارس جم ۱۱ ۴ ۴ ۳ ۲۳ ۱۴ ۹ ۱۶
۷ پیروزی برازجان ۱۲ ۴ ۲ ۶ ۱۳ ۱۲ ۱ ۱۴
۸ امید اهرم ۱۱ ۳ ۱ ۷ ۱۳ ۲۴ -۱۱ ۱۰
۹ پیکان دیر ۱۱ ۱ ۱ ۹ ۵ ۱۸ ۱۳- ۴
۱۰ شاهین دیلم ۹ ۹ ۱ ۳۶ ۳۵-

نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.