محسن فروزان:بله! سپاهان پیشنهاد داد/اوضاع تیم ما خیلی خوب است

شناسه خبر: 5729
تاریخ انتشار: 02 دی 1396

نیم فصل دوم لیگ برتر آغاز شده و فردا پارس جنوبی در یکی از جالب ترین مسابقات هفته به مصاف تیم گسترش فولاد خواهد رفت. یکی از چهره های ویژه این بازی بی شک می تواند محسن فروزان دروازه بان پارس جنوبی باشد. او سابقه بازی در گسترش فولاد را دارد، ضمن این که او در همین تیم به عنوان بازیکن زیر نظر فیروز کریمی کار کرده است. فروزان در این فصل با ۵ کلین شیت و ۱۱ گل خورده یکی از بهترین دروازه بانان نیم فصل بوده است و انگیزه زیادی دارد با ادامه این روند ضمن حفظ جایگاه تیمش بتواند بار دیگر به لیست کارلوس کی روش در تیم ملی بپیوندد.

 

کریمی مربی محبوبم است

محسن فروزان در رابطه با شرایط تیم پارس جنوبی قبل از بازی حساس فردا گفت:« اوضاع تیم خیلی خوب است. در تعطیلات تمرینات خوبی انجام دادیم و حالا آماده بازی با گسترش فولاد هستیم.» او که در بازی رفت به دلیل حرف هایش راجع به تیم گسترش فولاد با هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل این تیم وارد مجادله شده بوده در این رابطه گفت:« همه می دانند که من با مالک باشگاه گسترش فولاد آقای زنوزی رابطه خیلی خوبی دارم. این رابطه به شکلی است که در آن دوسالی که در گسترش فولاد بودم خیلی ها می گفتند آقای زنوزی پدر فوتبالی من است. اگر حرفی در بازی رفت زدم از سر دلسوزی بود، چرا که گسترش فولاد را واقعا دوست دارم و همیشه گفته ام حاضرم با ۶۰ درصد مبالغ دیگر تیم ها برای تیم آقای زنوزی بازی کنم. آن روزها از وضعیت گسترش فولاد ناراحت بودم و از سر دلسوزی حرفی زدم؛ اما الان خداراشکر آقا فیروز کریمی بالای سر تیم است و تیم هم خیلی خوب نتیجه می گیرد. من بخش زیادی از فوتبالم را مدیون آقای کریمی هستم و برای ایشان آرزوی موفقیت در گسترش فولاد را دارم. فیروز کریمی مربی محبوب من است.»

 

از سپاهان عذرخواهی می کنم

او که گفته شد از چند تیم از جمله سپاهان در نیم فصل پیشنهاداتی داشته است در این رابطه گفت:« چند پیشنهاد داشتم؛ اما پیشنهاد سپاهان خیلی خوب بود. از مسئولان سپاهان که در این سال ها همیشه به من پیشنهاد داده اند عذرخواهی می کنم. شرایط طوری نبود که به سپاهان بروم. سپاهان باشگاه بزرگ و کاملا حرفه ای است که حضور در آن برای همه باعث افتخار است.» دروازه بان پارس جنوبی همچنین درباره اینکه چرا به سپاهان نرفت هم گفت:« نمی توانم از جزئیات صحبتی بکنم؛ اما باید بگویم من دو قرارداد با باشگاه پارس دارم. یک قرارداد حرفه ای که تا پایان فصل است و یک قرارداد قلبی هم با مردم جم دارم. با اینکه شرایط پیشنهادی سپاهان خوب بود نتوانستم از این تیم جدا شوم و تصمیم گرفتم بمانم و همان راهی را که با پارس جنوبی آمدیم تا انتها برویم. برای باشگاه سپاهان هم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با مربی خوبی که دارند در نیم فصل دوم موفق باشند.»

 

 

به تیم ملی دعوت می شوم

فروزان که سابقه دعوت به تیم ملی توسط کارلوس کی روش را هم دارد درباره انگیزه هایش برای حضور در تیم ملی هم گفت:« امسال گلرها زحمت زیادی می کشند تا در لیست تیم ملی باشند. من با توجه به شناختی که در این چهار سال که شاگرد آقای کی روش بودم از ایشان دارم، فکر می کنم تا آخرین روز هیچ بازیکنی برای فیکس بودن یا حضور در لیست تیم ملی گارانتی ندارد. برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی باید خیلی از شرایط را داشته باشی. من هم دارم زحمت می کشم تا آن چه باعث شده در این فصل به اردو دعوت نشده ام را رفع کنم. من ۱۵ هفته بهترین دروازه بان لیگ بودم، در این مدت همه دروزه بانان دعوت شدند؛ اما من نه…اما می دانم که اگر تلاش کنم آقای کی روش من را به تیم ملی دعوت می کند. جام جهانی بزرگترین افتخار برای یک بازیکن است و من هم دوست دارم با توجه به اینکه احتمالا این آخرین جام جهانی ام باشد در لیست تیم ملی قرار بگیرم.»

او درباره رقبایش برای رسیدن به پیراهن تیم ملی هم گفت:« همه دروازه بانان دعوت شده خوب هستند و دارند زحمت می کشند؛ اما آمار می تواند نشان بدهد که کدام گلرها بهتر بودند. البته بحث تیم ملی متفاوت است و همه رقابت ها تا قبل از سوت بازی است بعد از آن هرکسی ذخیره باشد یا حتی دعوت نشود هم برای موفقیت تیم ملی دعا می کند.»

دروازه بان پارس جنوبی درباره شرایط تیمش در نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر هم گفت:« همه می دانند که ما فراتر از انتظار نتیجه گرفته ایم. وقتی یک تیم از لیگ یک می آید معمولا یک بازی را ممکن است ببرد؛ اما چند بازی هم نتیجه نمی گیرد. اگر به نتایج تیم هایی که در این سال ها از لیگ یک به لیگ برتر آمدند نگاه کنید به خوبی متوجه خواهید شد. ما با غیرت بچه ها و وقت زیادی که آقای تارتار گذاشت توانستم نتایج خوبی بگیریم در حالی که مشکلات زیادی داریم. برخی از مشکلات درون خانوادگی است و نمی شود راجع به آن ها صحبت کرد؛ اما مردم و طرفداران پارس جنوبی بدانند شرایط سختی را گذراندیم.»

 

پنالتی پرسپولیس از نظر من گل شد

اما یکی از مهمترین اتفاقات لیگ برتر را محسن فروزان زمانی رقم زد که در بازی با پرسپولیس پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و البته پنالتی اش بعد از برخورد به دوتیر دروازه تبدیل به گل نشد. خودش در این باره و اینکه آیا در این مدت چقدر تحت فشاره بوده است گفت:« من از بعد از بازی پرسپولیس هیچ مصاحبه ای نکردم. البته در این مدت تحت فشار نبودم، چرا که بازیکن با تجربه ای هستم و می دانم بهترین بازیکنان دنیا هم پنالتی خراب می کنند آن هم در حالی که پنالتی شان را دروازه بان می گیرد یا توپ را بیرون می زنند. من هنوز هم می گویم که یک پنالتی عالی زدم و گل نشدن آن بدشانسی محض بود. در سال های بعد اگر شرایطش پیش بیاید بازهم پنالتی خواهم زد. من فقط به خاطر آقای تارتار ناراحت شدم. من خیلی ناگهانی در آن شرایط تصمیم گرفتم پنالتی را بزنم و ایشان هم به درخواست من احترام گذاشتند. اصلا در آن شرایط آقای تارتار به این فکر نمی کرد که با وجود آنکه همه او را یک پرسپولیسی می دانند پنالتی را بدهد به بازیکن استقلالی بزند. اگر آن پنالتی گل می شد آقای تارتار هم شجاع ترین مربی می شد.»

او در این باره که چرا در آن بازی پنالتی زد گفت:« بازیکنان ما در بازی های قبلی در لیگ، حذفی و جام شهدا پنالتی خراب کرده بودند و من هم در تمرینات خوب پنالتی می زدم. دوست داشتم این پنالتی گل شود. از قدیم می گفتند دوتیر گل است و از نظر من هم این توپ گل شده است.»

 

 

منبع:ورزش سه


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.