هفته پانزدهم لیگ برتر جوانان استان/ فاصله ۸ امتیازی پاش گناوه و کارگر بنه گز حفظ شد

شناسه خبر: 5831
تاریخ انتشار: 09 دی 1396

مرتضی خضری: هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال جوانان استان بوشهر با انجام سه دیدار باقی مانده از این هفته به پایان رسید. کارگر در بنه‌گز روز تلخی را برای توحید آبدان رقم زد و این تیم را با نتیجه ۶ بر ۱ شکست داد. پیروزی برازجان تلاش زیادی انجام داد تا ۱ بر صفر فجر صبا بوشهر را شکست دهد و دیدار دو تیم پارس برازجان و مجتمع گاز پارس جنوبی جم هم با نتیجه مساوی ۱ بر ۱ به پایان رسید.

***

پیروزی برازجان برای فاصله گرفتن از سه تیم انتهایی در مقابل فجر بوشهر روز سختی را پشت سر گذاشت ولی در نهایت به سه امتیاز رسید. پیروزی در حالی ۱ بر صفر در مقابل فجر صبا بوشهر پیروز شد که عبداله رضایی و فریبرزی را به دلیل اخراج در نیمه دوم از دست داده بود. دو تیم در نیمه نخست دروازه‌ها را بسته نگه داشتند. در نیمه دوم فجر قصد داشت با ارسال توپ‌های بلند به گل برسد ولی بازی بی عیب و نقص امید باقرزاده در خط دفاعی پیروزی نگذاشت میهمان به هدف خود برسد. تنها گل پیروزی حاصل ضربه آزاد مستقیم عباس حسینی بود. حسینی با ضربه ای دقیق تنها گل بازی را به ثمر رساند.

در این بازی علیرضا مشایخ روز خوبی را پشت سر گذاشت. در میان بازیکنان پیروزی هم امید باقرزاده و عباس حسینی کارنامه خوبی داشتند.

در حاشیه:

فریبرزی یکی از بازیکنان پیروزی وقتی تعویض شد یک بار برای بیرون کردن ساق‌بندهای خود ایستاد و همین توقف برای گرفتن کارت زرد دوم و اخراج این بازیکن کافی بود. مهدی پایدار سرمربی پیروزی این کارت را نشانه عدم اطلاع داور از قوانین داوری دانست و گفت: در چنین شرایطی داور از کارت خود استفاده نمی‌کند و در واقع از ابزاری به نام وقت اضافه استفاده می‌کند که داور بدترین روش را انجام داد. البته بازیکن وقتی اخراج شد که از زمین بازی بیرون بود و هیچ داوری به چنین مواردی کارت نمی‌دهد.

مهدی پایدار عملکرد داوران و نحوه قضاوت آنها را ضعیف و بد دانست و گفت: اکثر داورها در لیگ‌های پایه جوان هستند و بیشتر نتایج تحت تاثیر اشتباهات داوری‌ست.

***

دو تیم پارس برازجان و مجتمع گاز پارس جنوبی هم به نتیجه مساوی ۱ بر ۱ رضایت دادند. دو تیم نه امیدی به قهرمانی دارند و نه ترس از سقوط و به همین دلیل هم انگیزه زیادی در این بازی دیده نمی‌شد. در نیمه نخست مهم‌ترین حادثه خطای مدافعین جم بر روی کشتکار بود که یک پنالتی را در پی داشت اما ضربه پنالتی گل نشد تا دو تیم بدون گل راهی رختکن شوند. در نیمه دوم ابتدا مجتمع به گل رسید. حسام غلامیان در این بازی یکی از بهترین‌های جم بود و از روی پاس همین بازیکن جم به گل رسید. گل جم را کسری حسنی گلزن‌ترین بازیکن جم به ثمر رساند. این گل تا دقیقه ۵+۹۰ هم پا بر جا بود ولی یک کرنر و ضربه سر احمدرضا رحیمی بازی را مساوی کرد.

در این بازی علیرضا حیدری در خط میانی، محمدرضا دهقانی و محمدرضا فیروزی در خط دفاعی پارس خوب کار کردند.

کسری حسنی نقش مهمی در نتایج مجتمع دارد و در این بازی هم بهترین عملکرد را داشت.

***

کارگر بنه‌گزدر مکان دوم جدول در مقابل توحید آبدان جشنواره‌ای از گل راه انداخت. نماینده بنه‌گز ۶ بر ۱ توحید را در هم شکست. در نیمه نخست این بازی رضا اختر شهر دو بار موفق به گلزنی شد و میزبان با پیروزی به رختکن رفت. در نیمه دوم هادی علوی سکاندار شد. این بازیکن سه گل زد تا توحید به فکر جبران هم نباشد. در این بازی مهدی اعتمادیان هم گلزنی کرد و تنها گل میهمان هم از روی نقطه پنالتی به دست آمد. وقتی میثم درویشی در درون محوطه جریمه کارگر پا به توپ شد آرمین مصری با خطا این بازیکن را متوقف کرد که داور به سود توحید نقطه پنالتی را نشان داد. این ضربه را میثم درویشی تبدیل به گل کرد. با این نتیجه کارگر فاصله خود را با تیم سوم جدول افزایش داد اما در بالای جدول همچنان منتظر لغزش پاس بندرسازان است. کارگر بنه‌گز و پاس بندرسازان گناوه از ابتدای فصل رقابت سختی برای قهرمانی داشتند. نماینده گناوه در دو هفته پایانی تنها به سه امتیاز نیاز دارد تا قهرمان این مسابقات شود. کارگر هم منتظر توقف پاس بندرسازان است.

 

در تنها بازی انجام شده از هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال جوانان استان بوشهر پاس بندرسازان گناوه در اهرم موفق به شکست امید شد. نماینده گناوه در روزی که فوتبال روانی انجام نداد ۳ بر ۱ بازی را برد تا فاصله امتیازی خود را با کارگر بیشتر کند. در ورزشگاه شهدای اهرم دو تیم امید اهرم و پاس بندرسازان گناوه به دیدار هم رفتند. امید در مکان هشتم جدول به شدت تهدید می‌شود. این تیم با یازده امتیاز بالاتر از پیکان دیر ۸ امتیازی‌ست و یکی از این دو تیم سال آینده میهمان لیگ است. نماینده اهرم برای کسب حداقل امتیاز و حفظ فاصله با پیکان به دیدار پاس بندرسازان گناوه آمد. پاس با ۳۶ امتیاز در صدر جدول است و بهترین شرایط را برای قهرمانی در این فصل دارد. در نیمه نخست دو تیم فوتبال خوبی انجام ندادند و مهمترین حادته این نیمه را سیدامیرحسین موسوی ایجاد کرد. حرکت این بازیکن در درون محوطه جریمه با خطا متوقف شد که داور نقطه پنالتی را به سود میهمان نشان داد. مرتضی اسماعیل پور این ضربه را به گل تبدیل کرد تا شاگردان صیادی با پیروزی به رختکن بروند.

در نیمه دوم حساسیت بازی اجازه نداد دو تیم فوتبال روانی انجام دهند. آغاز گلزنی در نیمه دوم برای دو تیم با ضربه پنالتی بود. برخورد محمد زارعی و علیرضا حسینی سنگربان گناوه را داور خطا تشخیص داد و نقطه پنالتی را به سود میزبان نشان داد. رضا زارعی زننده ضربه پنالتی بود که موفق عمل کرد. در ادامه بازیکنان پاس بندرسازان به دو گل دست یافتند تا پیروز اولین بازی هفته پانزدهم شوند. ابتدا ضربه آزاد شاهین غلامیان روی سر رسول ملاح مدافع پیش تاخته پاس جفت و جور شد و میهمان صاحب گل دوم شد و سپس محمد معتمد در وقت‌های تلف شده طراح ضد حمله سریع پاس بندرسازان شد. معتمد با پاس خود سیدامیرحسین موسوی را روانه دروازه امید اهرم کرد. موسوی با جا گذاشتن دو مدافع موفق به گلزنی شد. پاس بندرسازان با این پیروزی و در دو هفته مانده به پایان لیگ شرایط خود را برای قهرمانی حفظ کرد.

دیگر بازی‌های این هفته جمعه ۸ دی ماه برگزار خواهد شد. در این هفته کارگر میزبان توحید آبدان است؛ مجتمع گاز پارس جنوبی جم به برازجان سفر می‌کند تا در مقابل پارس قرار گیرد و پیروزی برازجان هم با فجر صبا دیدار می‌کند.

حیدر گرامی و فضل‌اله صیادی سرمربیان دو تیم از عملکرد داور ناراضی بودند.

 

منبع:پاس خبر


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.