هفته نوزدهم لیگ برتر بزرگسالان استان/ سپاهان در بندر عامری لیگ را گرم کرد

شناسه خبر: 6000
تاریخ انتشار: 16 دی 1396

مرتضی خضری: گر چه شمارش معکوس برای پایان ششمین دوره لیگ برتر فوتبال استان بوشهر جام اطلس خلیج فارس آغاز شده است اما به نظر می‌رسد گره این لیگ باز نشدنی‌ست. چهار بازی از شش بازی هفته نوزدهم در شهرهای دیلم، دیر و چغادک و روستای چاه‌کوتاه انجام شد. هشت تیمی که خطر سقوط را بیش از دیگران احساس می‌کنند برای رهایی از باتلاق به وجود آمده به جنگ رفتند که حاصل آن پیروزی پرسپولیس دیلم و شاهین چغادک در مقابل امید گناوه و نصر سردار بردخون بود. دو دیدار هم با تساوی به اتمام رسید. در دیلم، پرسپولیس در روزی که تعداد تماشاگران و نیروی انتظامی برابر بود یک بر صفر امید گناوه را شکست داد. شاهین چغادک ۳ بر صفر نصر سردار بردخون را مغلوب کرد. جنگ تن به تن آریا خورموج و وحودت دویره در چاه‌کوتاه بدون گل به پایان رسید و صفای ناامید هم نگذاشت پرسپولیس نوین برازجان به سه امتیاز برسد. این بازی با نتیجه ۱ بر ۱ به اتمام رسید.

***

امید گناوه در شرایط بسیار سختی رقابت‌های لیگ برتر را ادامه می‌دهد. این تیم که با کمبود بازیکن روبرو شده است در دیلم امتیاز کسب نکرد تا با یک پله سقوط به مکان دهم تکیه دهد. شاگردان عباس پهلوان‌زاده در امید و فاضل محتجب در پرسپولیس نیمه نخست را با تعادل به پایان بردند. تنها موقعیت نیمه نخست را احمد اسماعیلی به وجود آورد که توپ این بازیکن با تیرک دروازه برخورد کرد. در نیمه دوم ارسال مهران کشاورز و ضربه عبداله گلاب‌نیا تنها گل بازی را در پی داشت. بعد از این گل امید حمله کرد و پرسپولیس با ضد حمله پاسخ داد ولی توپی از خط دروازه نگذشت. پرسپولیس دیلم با این نتیجه در جایگاه سوم لیگ قرار گرفت.

کمیل کرمی در قلب خط دفاعی پرسپولیس بهترین عملکرد را داشت و موثرترین بازیکن این میدان بود. عباس کیانی هم در میانه میدان امید نود دقیقه جنگید اما حاصلی در بر نداشت.

***

صفا دیر در مکان یازدهم لیگ برتر فوتبال استان امید چندانی برای رهایی از انتهای جدول ندارد. این تیم با متوقف کردن پرسپولیس نوین برازجان خیال ناآرام اصغر ایمان‌نژاد و شاگردانش را در التهاب نگه داشت. در نیمه نخست دو تیم نتوانستند به دروازه‌ها نزدیک شوند اما در نیمه دوم میهمان صاحب گل شد. حسین معلم برازجانی با تعقیب توپ از یک ریباند گل ساخت. صفا برای فرار از شکست دلخوش به ساق‌های عباس کمالی بود و این بازیکن هم سنگ تمام گذاشت. ارسال کمالی و ضربه سر ابوالحسن امام‌پور گل مساوی صفا را در بر داشت. در وقت‌های تلف شد عباس کمالی برای گل برتری خیز برداشت ولی داور آوانتاژ نداد تا توفق بازی این فرصت را از صفا بگیرد.

حمید حیدری و ابوالحسن امام‌پور بهترین‌های صفا در این دیدار بودند. حسین معلم زننده گل برازجان بهترین عملکرد را در بین شاگردان ایمان‌نژاد داشت.

***

بازی خوب شاهین چغادک در مقابل نصر سردار بردخون ۳ امتیاز حیاتی برای نماینده چغادک داشت. شاهین بازی را ۳ بر صفر برد و با دو پله صعود به مکان هشتم جدول رسید. آرایش ۲-۵-۳ عطا جمالی در این بازی جواب داد و امید آژینه یکی از بهترین‌های شاهین از ابتدای فصل تا این هفته با سه گل سه امتیاز ویژه را به شاهین داد. در نیمه نخست پاس جوکار را آژینه با سر به گل تبدیل کرد تا میزبان با آرامش به رختکن بروذ. در نیمه دوم ابتدا حسین‌پور با پاس خود امید آژینه را راهی دروازه کرد و سپس خلیلی پایه گذار سومین گل شد. شاهین با این برد ۲۴ امتیازی شد و مکان هشتم را به دست آورد.

***

وحدت دویره یکی از تیم‌هایی‌ست که با درد سقوط دست و پنجه نرم می‌کند. این تیم در نوزدهمین بازی خود میزبان آریا خورموج بود. بازی پر برخورد دو تیم در همان نیمه نخست دو مصدوم روی دست باستین گذاشت تا میزبان بیش از پیش نگران آینده باشد. بازی فیزیکی دو تیم گرچه باعث مصدومیت رضا شهریاران و بهنام شریف‌پور شد ولی اخراج حامد محمدی را هم در پی داشت. این بازی با تمام برخوردهایش گلی نداشت. با این نتیجه وحدت با یک پله سقوط در جای نهم قرار گرفت و پرسپولیس نوین هم جایگاه خود را در مکان هفتم حفظ کرد.

ابراهیم معتمدی‌فر در پست هافبک دفاعی وحدت دویره روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشت.

رستمیان قاضی دیدار دو تیم وحدت دویره و آریا خورموج بود. نصراله باستین سرمربی وحدت از قضاوت داور بوشهری ناراضی بود و گفت: رستمیان دو پنالتی را نگرفت تا ما به سه امتیاز نرسیم.

 

حساس‌ترین بازی هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال استان در دلوار و به میزبانی شاهین بندر عامری انجام شد. شاهین که با ۶ امتیاز فاصله نسبت به تیم دوم در صدر قرار دارد با شکست در مقابل سپاهان بوشهر بالای جدول را هم سخت کرد. سپاهان نزدیک‌ترین و تنهاترین تعقیب کنند شاهین در این بازی دو بر یک به پیروزی رسید. بازی با برنامه و قدرتی دو تیم لحظات زیبای زیادی را به وجود آورد. شاگردان سعید مسیگر در نیمه نخست مزد حرکت‌های انفجاری رسول پولادی را گرفتند. این بازیکن مدافع شاهین را وادار به اشتباه کرد تا صفاییان قاضی این بازی نقطه پنالتی را به سود میهمان نشان دهد. حسین افشان مهر این ضربه را به گل تبدیل کرد. بازی دقایق پایانی خود را در نیمه نخست طی می‌کرد که برخورد حسین محمودی و شیرزاد قحطان را صفاییان خطا تشخیص داد و برای بار دوم نقطه پنالتی را نشان داد. پشت ضربه پنالتی عباس صفری بهترین گلزن لیگ قرار گرفت و بازی را در عدد یک برابر کرد. در نیمه دوم هوشیاری و موقعیت شناسی علی جامعی سپاهان را به گل دوم رساند. جامعی که شم گلزنی بالایی دارد از روی یک ریباند سپاهان را به گل دوم رساند. جامعی در ادامه دو بار توپ را به تیرک دروازه میزبان کوبید. شاگردان مجید حیدری هم در نیمه دوم موقعیت‌های گل خود را از دست دادند تا در سه هفته به پایان لیگ اولین شکست خود را تجربه کنند.

در این بازی عباس صفری، حسن ماندگاری و سجاد صفدرنیا بهترین‌های شاهین بندر عامری بودند. علی جامعی، رضا باژوند، رسول پولادی و حسین افشان مهر در سپاهان روز خوبی داشتند.

در نیمه دوم این بازی اکبر قانع سنگربان سپاهان بارها مانع رسیدن بازیکنان شاهین به گل شد.

مسگر سرمربی سپاهان بعد از بازی گفت: برنامه ما دادن توپ به حریف و استفاده از موقعیت‌ها بود که به بهترین شکل انجام شد و اگر داور به اشتباه آن پنالتی را نمی‌گرفت با آرامش بیشتری می‌توانستیم بازی کنیم.

مجید حیدری سرمربی شاهین بندر عامری هم در پایان بازی اظهار داشت: خوشحالم که بازی خوبی انجام دادیم. داور باید دو پنالتی دیگر برای ما می‌گرفت که نگرفت.

پرویز عبدی‌پور رئیس کمیته مسابقات استان از تماشاگران این بازی بود. عبدی‌پور در پایان بازی گفت: انتظار یک بازی خوب را داشتیم که انجام شد. سپاهان انگیزه بیشتری برای این بازی داشت و در واقع اگر نتیجه نمی‌گرفت شاهین قهرمان قطعی مسابقات بود. عبدی‌پور بیان داشت: استقبال خوبی از بازی شد و دو تیم هم موقعیت‌های بسیار خوبی داشتند.

 

منبع:پاس خبر


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.