لیگ برتر بزرگسالان استان خاتمه یافت/ شاهین عامری قهرمان،سقوط ۴ تیم به زیر گروه

شناسه خبر: 6587
تاریخ انتشار: 07 بهمن 1396

مرتضی خضری:لیگ برتر فوتبال استان در رده سنی بزرگسال به پایان رسید. سقوط چهار تیم در این لیگ صدایش بلندتر از قهرمانی شاهین بندر عامری بود. در ششمین دوره جام اطلس خلیج فارس ۱۲ تیم شروعی آرام و پایانی جنجالی داشتند. لیگ در همان ابتدا دستخوش تغییراتی شد. سرخ و آبی های بنه‌گز با خرید امتیاز در مرحله اول لیگ دسته سوم کشور آغازگر چالش‌های تازه بودند. با رفتن این دو تیم سر و کله نصر سردار بردخون و وحدت دویره در لیگ پیدا شد و لیگ با حضور شاهین بندرعامری، سپاهان بوشهر، امید گناوه، پرسپولیس دیلم، پرسپولیس نوین برازجان،  سیراف کنگان، آریا خورموج، جام جم جم، شاهین چغادک و صفا دیر چرخش چرخید. این لیگ ۵ میهمان تازه وارد داشت. شاهین چغادک، جام جم جم و صفا دیر از لیگ دسته اول صعود کردند و دو تیم نصر سردار بردخون و وحدت دویره هم با خرید امتیاز پا به لیگ گذاشتند تا ناهمگون‌ترین لیگ شکل گیرد.

از همان ابتدای لیگ مشخص شد نصر ماندنی نیست و سردار بردخونی راه را اشتباه آمده است. تلاش بردستانی برای تغییر در نصر بیست و دو هفته بدون نتیجه بود و این تیم از ۶۶ نمره ۱۰ گرفت تا اولین مردودی لیگ باشد.

در بالای جدول وضعیت به صورت مداوم در حال تغییر بود. امید گناوه با صدرنشینی در این لیگ آغاز کرد ولی پایانی غم‌انگیز داشت. عباس پهلوان زاده و یوسف عبدالهی با وجود تغییرات زیاد تیرشان به هدف نخورد و ره به جایی نبردند تا تنها امید گناوه هم در لیگ برتر فوتبال استان ناامید برگردد.

سپاهان بوشهر هفته‌های متمادی صدرنشین بود و شاهین عامری زیر سایه این تیم بوشهری قرار داشت اما در سه هفته پایانی نیم فصل نخست ورق برگشت و پرواز شاهین تا لانه ادامه پیدا کرد. جنگ سعید مسیگر و مجید حیدری بر روی نیمکت سپاهان بوشهر و شاهین بندر عامری با شکست حیدری انجامید ولی شاهین بدون حیدری در سه هفته پایانی با یک پیروزی و دو شکست عنوان قهرمانی را به دست آورد. یکی از ناخوشایندترین حوادث این مسابقات تغییر ناگهانی حیدری بود. سرمربی شاهین ۱۹ هفته بدون شکست تیمش را کوچ کرد و با اختلاف در صدر بود اما اولین شکست پرونده حیدری را هم به دستش داد.

پرسپولیس دیلم از ابتدا با میانه جدول پیمان بسته بود این تیم پیمان شکنی نکرد ولی وقتی جام جم و سیراف وا دادند نماینده دیلم در مکان سوم قرار گرفت. فاضل محتجب تیمی را ساخته و پرداخته کرد که با کمترین هزینه بهترین نتیجه را بگیرد و همین که در نظر داشت رخ داد.

جام جم جم در نیم فصل نخست با فرامرزی هم روان بود و هم نتیجه گرا ولی وقتی احمد فرامرزی کنار کشید این تیم هم تعادلش را از دست داد اما ویران نشد و در جاده لغزنده لیگ ماند.

وحدت دویره تا هفته نهم کاندیدای سقوط بود اما سپاهان را برد تا اندکی احساس آرامش کند ولی در هفته های بعد هم نشان داد برای سقوط هیچ کمبودی ندارد. نصراله باسین وقتی نتوانست تیمش را نجات دهد و کار به استخوانش رسید با جذب چند بازیکن از لیگ دسته سوم کشور و نزدیک کردن مهدی قنبری به نیمکت تیمش سیر صعودی را طی کرد و در لیگ ماندگار شد.

شاهین چغادک چند بار دست به دست شد تا جایی که نزدیک بود خدری کار دست تیمش بدهد اما جمال عطایی آن قدر سرسخت بود که نماینده چغادک را در لیگ نگه دارد. این تیم در هفته های پایانی لیگ به سختی جنگید تا سقوط نکند و حاصل آن تلاش قرار گرفتن در مکان پنجم لیگ بود.

سیراف کنگان وقتی آن نتایج دور از انتظار را در جام حذفی کشور گرفت همه نماینده کنگان را مدعی معرفی کردند اما در هفته‌های ابتدایی این تیم هر چه زد به در بسته بود. سیراف در میانه راه، راه خود را پیدا کرد و نتایج خوبی را به دست آورد ولی در هفته‌های پایانی ناگهان با افت شدید روبرو شد به شکلی که رحیمی از این تیم کنار کشید اما صعب‌العبور بودن مسیر و تکرار نتایج بد باعث شد تا بار دیگر رحیمی سکان دار شود و سیراف هم سقوط نکند.

سید علی مقامس زاده و آریا خورموج در این لیگ تنها دلخوشیشان دور ماندن از منطقه خطر لیگ پر حادثه بود. آریا خورموج قدرت سپاهان و ایرانجوان خورموج را به ارث نبرده بود اما برای ماندن در لیگ هم مشکلی نداشت.

کمتر کسی فکر می‌کرد پرسپولیس نوین برازجان ردای سقوط را بپوشد اما شرایط سخت این تیم در نیم فصل دوم روز به روز سخت‌تر شد و اصغر ایمان‌نژاد و تیمش سقوط به دسته پایین‌تر را تجربه کردند. این تیم با بیشترین تعداد مصدوم رکورد دار لیگ شد.

صفا دیر نیامده برگشت. فریدون پندیان برای ماندن صفا هر چه در توان داشت رو کرد ولی نصایح پندیان و تلاش بدون وقفه قاهری نتیجه نداد و صفا هم سقوط کرد.

جدول لیگ برتر فوتبال استان بوشهر جام اطلس خلیج فارس در پایان فصل ۹۷-۹۶

ردیف نام تیم بازی برد مساوی باخت گل‌زده خورده تفاضل امتیاز
۱ شاهین بندرعامری ۲۲ ۱۵ ۴ ۳ ۵۱ ۲۱ ۲۹ ۴۹
۲ سپاهان بوشهر ۲۲ ۱۵ ۱ ۶ ۴۲ ۲۹ ۱۳ ۴۶
۳ پرسپولیس دیلم ۲۲ ۱۰ ۵ ۷ ۲۶ ۲۳ ۳ ۳۵
۴ وحدت دویره ۲۲ ۹ ۶ ۷ ۳۱ ۳۰ ۱ ۳۳
۵ شاهین چغادک ۲۲ ۷ ۹ ۶ ۲۸ ۲۶ ۲ ۳۰
۶ جام جم جم ۲۲ ۷ ۹ ۶ ۲۸ ۲۶ ۲ ۳۰
۷ سیراف کنگان ۲۲ ۸ ۵ ۹ ۴۶ ۴۲ ۴ ۲۹
۸ آریا خورموج ۲۲ ۸ ۵ ۹ ۱۹ ۲۰ ۲۹
۹ پرسپولیس نوین برازجان ۲۲ ۸ ۴ ۱۰ ۲۳ ۲۶ ۳- ۲۸
۱۰ امید گناوه ۲۲ ۸ ۴ ۱۰ ۳۴ ۳۸ ۴- ۲۸
۱۱ صفا دیر ۲۲ ۴ ۶ ۱۲ ۱۹ ۳۳ ۱۴- ۱۸
۱۲ نصر سردار بردخون ۲۲ ۲ ۴ ۱۶ ۱۹ ۵۴ ۳۵- ۱۰

نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.