یازدهمین گل ملی طارمی اینگونه به ثمر رسید+تصویر

شناسه خبر: 8609
تاریخ انتشار: 08 فروردین 1397

مهاجم تیم فوتبال الغرافه که در پی مصدومیت در پیش از دیدار الاهلی عربستان بعد از گلزنی مقابل این تیم زمین را ترک کرده بود، در دیدار شب گذشته مقابل الجزایر نیز به میدان رفت و بعد از درخشش در دقایق حضور در میدان، با تعویض در دقیقه ۴۰ نشان داد همچنان از مصدومیت رنج می برد.

 

طارمی در مسابقه دیروز یک خطر دائمی روی دروازه الجزایر بود و همچنین با پرس شدید مدافعان حریف و همچنین بازیسازی، عیار فنی خود را بازهم به رخ کشید.

 

این تصاویر لحظه گل دوم ایران به الجزایر را نشان می دهد، گلی که بیش از هرکس آن را مدیون احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی هستیم. حاج صفی در دقیقه ۱۸با فشار روی هافبک دفاعی تیم الجزایر کارل مجانی توپ او را گرفت و با نفوذ به قلب دفاعی حریف با پاسی هوشمندانه مهدی طارمی را صاحب توپ کرد. در این لحظه نکته مهم، استپ پاس حاج صفی بود؛ چرا که توپ، کمی عقب تر از طارمی قرار داشت اما فوروارد ایارن با استپی حرفه ای توپ را از خود پیش انداخت و با نزدیک شدن به دروازه بان الجزایر با حرکت بدن، او را فریب داد و با دریبل او دومین گل را به ثمر رساند.

 

نکته جالب در مورد این گل، شکل دریبل دروازه بان و توپی بود که کمی جلوتر از طارمی قرار داشت و به طور ریسکی وارد دروازه الجزایر شد. با این حال طارمی که یازدهمین گل خود برای تیم ملی را به ثمر رساند، نشان داد مهره بی جانشین تیم ملی در پستی است که کارلوس کی روش پشت سردار آزمون، برای وی در نظر گرفته است.

 

طارمی گل های ملی خود را مقابل گوام، قرقیزستان، گینه نو، قطر، هند، ازبکستان، چین و الجزایر به ثمر رسانده و امیدواریم در جام جهانی نیز همینطور موثر و گلزن باشد؛ به خصوص در دیدار با مراکش که بازی کلیدی ایران محسوب می شود.

 

طارمی که آمادگی اش بعد از جدایی از پرسپولیس و دوری چند ماهه به دلیل محرومیت مورد تردید بود، در بازگشت به الغرافه با توپ پر آغاز کرده و تقریبا در همه مسابقات موفق به گلزنی یا تاثیرگذاری روی گل های تیمش شده و این روند را در بازی های ملی نیز ادامه داده است. با این سطح از آمادگی می توان انتظار داشت که او نه تنها مهره موثر برای تیم ایران در جام جهانی باشد که راه خود را به سمت یک باشگاه  خوب اروپایی باز کند؛ چیزی که با این کیفیت، کاملا استحقاقش را داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.