گزارش اختصاصی فوتبال بوشهر: نشان یکشنبه شب چگونه گذشت؟ همه حرف داشتند اما وقت کم آمد!

شناسه خبر: 9808
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1397

یکشنبه شب برنامه نشان که به صورت اختصاصی به رویدادهای فوتبالی استان میپردازد،سوژه های جنجالی و جالب توجهی داشت.

در پارت دوم برنامه صالح احمدی به مسائل و مشکلات سقوط ایرانجوان بوشهر پرداخت.

 

به گزارش فوتبال بوشهر عبدالرسول حیدری به عنوان کارشناس فوتبال در این برنامه زنده حاضر شد و رو در رو با مجتبی صالح احمدی مجری برنامه به گفتگو پرداخت.

 

حیدری ابتدا گفت:سقوط ایرانجوان دلایل زیادی دارد که امیدوارم وقت کافی برای پرداختن به آنها وجود داشته باشد.ابتدا باید از خودم به عنوان بخشی از رسانه انتقاد کنم که چرا در طول فصل مسائل و مشکلات ایرانجوان آنگونه که باید و شاید مطرح نشد! ای کاش رسانه های استان خیلی جدی تر ضعفهای ایرانجوان را برجسته میکردند تا کمبود ها رفع می شد.چرا برخی تا انتقادی مطرح می شود با واکنش سریع می گویند تیم وارد حاشیه می شود؟ حالا که تیم سقوط کرده انتقاد کنیم فایده ای دارد؟

 

این شکل صحبت رسول حیدری با تایید صالج اجمدی مجری برنامه همراه شد که چرا این ذهنیت در استان ما بوجود آمده که تا انتقاد میشود ،عنوان میکنند تمرکز تیم بهم میریزد! 

 

حیدری در ادامه با بیان اینکه بازیکنانی که به تیم آمدند از چه کانالی و با چه کارشناسی وارد تیم شدند ادامه داد:همچنان اعتقاد دارم مدیریت تیم باید پاسخگو باشد که بازیکنان تیم از چه کانالی و چگونه وارد شدند؟ میانگین سنی بالای تیم و اینکه بازیکنی وارد ایرانجوان شود که در طول دو سال تنها یک نیمه بازی کرده را چه کسی پاسخگوی ماست! از پورکبگانی تشکر میکنم که چند سال با سختی تیم را نگه داشت اما دو دستگی یا به عبارتی چند دستگی ایرانجوان را به سمت سقوط پیش برد.بازیکن فله ای آوردن یا در فضای احساسی کار کردن این شد که ایرانجوان با لیگ وداع کند.

 

 

در میان برنامه آیتمی پخش شد که مصاحبه دلگرم در پایان یکی از بازی های ایرانجوان روی خط رفت.دلگرم که از اعتراضات برخی هواداران ناراحت شده بود از عدم حضور محمد طارمی و محرومیت اویس کرد جهان تا غیبت حسین موجی حرف زد و عنوان کرد تیمی که با بودجه ای حدود دو و نیم میلیارد تومان بسته شده چرا تا آن زمان تنها سیصد و پنجاه و هفت میلیون تومان پرداختی داشته است! من سه فصل در ایرانجوان بودم چطور زمانی که تیم را نگه داشتیم یا در رتبه های بالای جدول بود همه چیز عالی بود اما در این شرایط سخت به ما اعتراض می شود در حالی که تیم را من نبستم!

 

 

حسین خطیبی سومین سرمربی ایرانجوان در روزهای پایانی فصل مهمان تلفنی برنامه بود که روی خط برنامه نشان آمد.این مربی باز هم تاکیید کرد:ریسک بزرگی کردم که به بوشهر آمدم اما به نوعی خودم را مدیون بوشهری ها میدانم و همه تلاشم را برای ماندن تیم انجام دادم.من کاری به گذشته ندارم و هر مربی سلیقه خود را دارد. با آقای وزیری هم صحبت کردم ایشان هم از برخی اتفاقات ناراحت بود! برخی بازیکن آورده بودند و اسم خود را هم ایرانجوانی می نامند! من با صداقت حرف میزنم و ترسی از کسی ندارم این آدمها باید از فوتبال حذف شوند.

 

در ادامه برنامه باز هم نوبت به رسول حیدری کارشناس برنامه رسید که انتقادهای خود را مطرح کند: نحوه انتخاب نیروی انسانی در ایرانجوان روی کارشناسی صورت نگرفت تا این فاجعه سقوط رخ دهد. از آقای نجفی به عنوان متولی فوتبال استان انتظار داشته و دارم با ناپاکی فوتبال بوشهر مبارزه کند تا آبروی فوتبال حفظ شود.هیات مدیره ایرانجوان تصمیم گرفتند تا با ناپاکی مبارزه کنند اما باز هم شاهد همان اتافاقات تکراری بودیم! باز هم می گویم با تفکرات کهنه و قدیمی نمیتوان به موفقیت رسید.

 

 

سعید مفتخر سرمربی ابتدای فصل ایرانجوان نیز در دقایق پایانی مهمان تلفنی برنامه بود .وی در گفتگوی کوتاه خود گفت:در سقوط ایرانجوان به لیگ دسته دوم همه مقصر هستند اما درجه بندی دارد! در سالهای گذشته که تیم در لیگ ماندگار می شد اکثرا همین بازیکنان بودند و همین شکل بسته می شد! ابتدای فصل هر چه بازیکنی بومی خوب بود را جذب کردیم. بازیکن با کیفیت غیر بومی کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان از ما درخواست نمیکرد آیا باشگاه چنین توان مالی را داشت ؟ افشین محمدی همان ابتدای کار مصدوم شد،باشگاه نتوانست بازیکنان بومی خوبی مانند رضا سلیمانی یا میلاد صارمی را جذب کند،در همان اردوی کوتاه مدت شش بازیکن بی کیفیت را خارج کردم . سال گذشته اگر مهدی قائدی نبود تیم چه توانی داشت؟ امسال همدلی نبود وگرنه ما کادر فنی یک ریال هم دریافتی نداشتیم! آقای وزیری قولهایی را ابتدای فصل داد اما نتوانست آنها را عملی کند. همه میدانند یک تیم باید هشت هفته خود را برای ورود به لیگ آماده کند آیا ما ابتدای فصل این وقت و فرصت را داشتیم؟

 

سرمربی سابق ایرانجوان که بعد از برکناری اش برای اولین بار بود که حرف می زد ادامه داد: هیچ مربی دوست ندارد بازیکن بی کیفیت را جذب کند، من شش بازی کنار ایرانجوان بودم، ببینید با چه تیمهای آماده ای بازی کردیم! هر کس بوشهری باشد از سقوط ایرانجوان ناراحت می شود ،من یک ایرانجوانی ام و همیشه خود را ایرانجوانی می دانم و مطمئن باشید از خیلی ها بابت این سقوط بیشتر ناراحت هستم اما مردم و هواداران بالاخره باید بدانند چه بر ایرانجوان گذشت!

 

این برنامه در حالی خاتمه یافت که به نظر میرسید صحبتهای کارشناس برنامه و دیگر مهمانان ادامه دارد اما وقت کافی وجود نداشت تا شاید هفته آینده واکاوی این سقوط تلخ و پر حاشیه ادامه داشته باشد!

 

 


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.