شبی که طارمی برای پورتو رقم زد،یک گل و یک پاس گل /شاهکار ستاره بوشهری در جام حذفی پرتغال

شناسه خبر: 29751
تاریخ انتشار: 24 دی 1399

پورتو با نمایش عالی ستاره ایرانی خود در جام حذفی ماند و به برتری مقابل ناسیونال رسید.

بازی‌های درخشان مهدی طارمی در پرتغال پایان ندارد و او پس از سپری کردن یک فصل فوق‌العاده در ریو آوه و در ادامه اضافه شدن به پورتو و رسیدن به ترکیب این تیم، در جمع نفرات اصلی باشگاه جدیدش هم تبدیل به ستاره و نقش اول بردهای تیمش شده است.

 

او در هفته‌های اخیر گلزنی کرده، پاس گل داده یا پنالتی گرفته و علاوه بر آن دوندگی بالا و نمایش موثری در خط حمله پورتو داشته که این روند را در دیدار جام حذفی مقابل ناسیونال هم ادامه داد و برترین بازیکن تیمش بود.

 

در ادامه بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی پرتغال، تیم پورتو که مثل مسابقات قبل مهدی طارمی را در ترکیب و خط حمله داشت، از ساعت ۲۱:۳۰ سه‌شنبه شب در استادیوم دِ مادیرا فونچال مقابل ناسیونال قرار گرفت.

نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان رسید، اما ناسیونال در دقیقه ۶۲ گل دوم را به ثمر رساند و تنها دو دقیقه پس از آن، یک اخراجی هم داد تا کارش برای حفظ نتیجه سخت شود.

 

پورتو که فشار بی‌امانی روی دروازه ناسیونال وارد می‌کرد، بالاخره پس از حملات متعدد توانست در فاصله یک دقیقه به پایان وقت قانونی مسابقه روی تیزهوشی، فرصت طلبی و پاس ستاره ایرانی‌اش گل تساوی را بزند و از شکست در جام حذفی و کنار رفتن از این رقابت‌ها مقابل ناسیونال نجات پیدا کند.

 

در دقیقه ۸۹ این مسابقه مهدی طارمی در میانه زمین نبرد هوایی با نونو بورگس، بازیکن بلندقامت آفریقایی و تعویضی ناسیونال ر ا برد و با حرکت تا پشت محوطه جریمه و پاس در عمق به اوانیلسون، او را در موقعیت خوبی قرار داد تا این مهاجم برزیلی گل تساوی پورتو  را به ثمر رساند.

 

پس از این گل، کادر فنی و بازیکنان ناسیونال به شدت اعتقاد به خطای مهدی طارمی روی بورگس داشتند، اما داور مسابقه طبق مشورتی که با کمک‌های ویدئویی خود داشت، تصمیمی مبنی بر برخورد شدید مهاجم ایرانی با بازیکن حریف نداشت و این گل را صحیح دانست.

تعداد گل‌های طارمی در پورتو دو رقمی شد؛ او در لیگ برتر پرتغال ۶ گل و در لیگ‌کاپ ۳ گل به ثمر رسانده بود که در بازی جام حذفی مقابل ناسیونال هم یک گل زد

در شرایطی که همه منتظر سوت پایان ۹۰ دقیقه با تساوی ۲ بر ۲ بودند، مهدی طارمی در محوطه جریمه ناسیونال صاحب توپ شد که در زمان حرکت، با هُل دادن روبن فریتاس بازیکن حریف روی زمین افتاد تا صحنه مشکوک به پنالتی رقم بخورد.

 

پس ا ز متوقف شدن بازی، داور مشورتی با کمک‌های ویدئویی خود انجام داد و به کنار زمین رفت تا مجددا صحنه را از مانیتور نگاه کند ولی نظر او پس از بازبینی یک دقیقه‌ای این برخورد تغییری نکرد و اعتقادی به اعلام پنالتی روی طارمی نداشت تا این دیدار ۲ بر ۲ بماند و کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

 

پورتو در دقیقه ۱۰۲ روی ارسال اوتاویو از کرنر و شوت والی سرجیو اولیویرا به گل سوم مقابل ناسیونال دست یافت و در وقت‌های اضافه پیش افتاد تا شانس برتری بیشتری پیدا کند.

 

حملات پورتو پس از این گل باز هم ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۱۱۵ حرکت عالی مهدی طارمی از جناح چپ زمین و پاس در عرض او به مقابل دروازه خالی ناسیونال را اوانیلسون به شکل عجیبی نتوانست تبدیل به گل کند تا ستاره ایرانی هم از ثبت دومین پاس گل‌اش در این مسابقه ناکام بماند.

 

عطش طارمی برای درخشش مقابل ناسیونال در وقت‌های تلف شده هم ادامه داشت و این ملی‌پوش ایرانی پس از یک پاس گل، یک صحنه مشکوک به پنالتی روی او و یک پاس طلایی که تبدیل به گل نشد، توانست دروازه حریف را باز کند.

 

در دقیقه ۱۱۵ روی حرکتی که مارگا آغاز کرده و توپ را به اوتاویو رساند، این بازیکن با پاس در عرض عالی، طارمی را در مقابل دروازه خالی ناسیونال قرار داد تا ستاره ایرانی پورتو به بهترین شکل از این فرصت بهره ببرد و با ضربه بغل پا گل چهارم تیمش را بزند.

 

ناسیونال در دقیقه ۱۲۰ صاحب یک ضربه پنالتی شد که نتوانست از آن استفاده کند تا پورتو در شب درخشان مهدی طارمی به پیروزی ۴ بر ۲ دست یابد و به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی پرتغال برسد.

 

طارمی بعد از به ثمر رساندن ۴ گل، یک پاس گل و ۳ بار گرفتن پنالتی طی پنج دیدار اخیرشان، هم در جام حذفی به روند خوب خود با یک گل و یک پاس گل ادامه داد.

 

ستاره ایرانی پورتو که در ۱۳ مسابقه لیگ برتر پرتغال ۶ گل به ثمر رسانده و ۵ بار پنالتی گرفته، در هفته دهم این رقابت‌ها برابر ناسیونال یک پاس گل داده و یک پنالتی به دست آورده بود که در جام حذفی نیز مقابل این تیم موثر کار کرد و موفق به گلزنی شد.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.