گزارش روز:برگردانی که در تاریخ لیگ قهرمانان توسط طارمی ثبت شد

شناسه خبر: 31952
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1400

مهاجم بوشهری و ایرانی پورتو در شبی که در ترکیب اصلی تیمش مقابل چلسی حضور نداشت، در سی دقیقه پایانی وارد زمین شد و یک سوپر گل به یادماندنی به ثمر رساند.

غیبت مهدی طارمی به دلیل مصدومیت در بازی رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی در شبی که الیویرا هم حضور نداشت، کار نماینده پرتغال را مقابل حریف قدرتمندش سخت کرد. یاران طارمی هفته گذشته این دیدار را با نتیجه دو بر صفر به حریف شان واگذار کردند.  مهدی طارمی که در بازی رفت مقابل یوونتوس در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا یک گل حساس به ثمر رسانده و در بازی برگشت هم یک ضربه پنالتی برای تیمش به دست آورده بود، در نیمه دوم آن دیدار با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد تا بازی با چلسی را در بازی رفت یک چهارم نهایی از دست بدهد.

 

بعد از قبول شکست مقابل چلسی در دیدار رفت، هواداران چلسی منتظر بازگشت مهدی طارمی و الیویرا به ترکیب تیم شان در دیدار برگشت بودند؛ آنها با توجه به اتفاقات بازی مرحله قبل به پیروزی و صعود تیم شان امید داشتند اما غیبت طارمی در ترکیب اصلی یک شوک بزرگ به همه بود؛ کمتر کسی انتظار داشت که نام مهاجم ایرانی را در ترکیب اصلی پورتو برای بازی امشب نبیند اما این اتفاق افتاد تا طارمی از روی نیمکت بازی امشب را نظاره کند؛ در روزی که الیویرا برخلاف طارمی در ترکیب اصلی حضور داشت، پورتو ۶۰ دقیقه در زدن گل ناکام بود تا اینکه شاهد اضافه شدن طارمی در ترکیب این تیم بودیم.

 

گروییچ در دقیقه ۶۱ بازی جای خود را به مهدی طارمی داد تا این بازیکن در سی دقیقه پایانی بازی برای باز کردن دروازه چلسی و یا شاید گرفتن پنالتی از مدافعان این تیم شانس خود را امتحان کند. طارمی در بدو ورود یک موقعیت خوب هم به دست آورد که ضربه سر او را دروازه بان چلسی به خوبی در اختیار گرفت. در ادامه بازی و با حضور طارمی، حملات پورتو زهردارتر شد اما نقطه اوج کار چهارمین دقیقه از وقت های اضافه بود؛ جایی که مهدی طارمی با یک سوپر گل به یادماندنی، دروازه چلسی را باز کرد.

در حالی که بازی در حال پایان یافتن با تساوی بدون گل بود، روی یک ارسال از سمت راست توسط نانو، مهدی طارمی خیز بلندی برداشته و با ضربه ای آکروباتیک به زیباترین شکل ممکن دروازه چلسی را باز کرد؛ این گل به حدی زیبا بود که به جرات آن را زیباترین گل مرحله حذفی مسابقات تا اینجای کار بنامیم.

طارمی که هفته گذشته بعد از مدت های طولانی پایش به گلزنی باز شده بود با این سوپر گل نشان داد که تصمیم سرمربی پورتو در استفاده نکردن از او در ترکیب اصلی تا چه اندازه اشتباه بوده و حال باید دید که کونسیسائو  در نشست خبری پس از بازی چه توجیهی در مورد بازی ندادن به طارمی از شروع کار خواهد داشت.

 

توخل: گل پورتو فوق العاده و دیوانه وار بود

چلسی علیرغم شکست با تک گل زیبای مهدی طارمی موفق به صعود به دور نیمه نهایی لیگ قهرمانان و غلبه بر پورتو شد. توماس توخل، سرمربی آلمانی چلسی در پایان این دیدار از رسیدن به این هدف ابراز خوشحالی کرده و تقویم تیمش را دشوار توصیف کرد.

توماس توخل گفت: “من هنوز عصبی هستم، زیرا یک گل می توانست همه چیز را تغییر دهد. حتی با گل فوق العاده و دیوانه واری که حریف به ثمر رساند. من می توانم تصور کنم همه انتظار تماشای نمایشی زیبا را در تلویزیون دارند و من کاملا می توانم این موضوع قبول کنم، اما انجام بهترین بازی مقابل پورتو بسیار سخت است. این یک بازی بسیار پرفشار و یک مبارزه دشوار بود.

پورتو تیمی بسیار تهاجمی بوده و خیلی راحت حمله می کند. اما هر چه می گذرد ما عملکرد بهتری ارائه می دهیم و امشب نیز به نظر من شایسته ثبت کلین شیت بودیم. در مجموع ۱۸۰ دقیقه دشوار داشتیم اما شایسته صعود بودیم.

من دوست دارم در لیگ قهرمانان اروپا در تیم های لیگ برتر بازی نکنیم و اینگونه بیشتر احساس حضور در یک رقابت اروپایی به ما دست می دهد. مسابقات هنوز تمام نشده، این یک موفقیت بزرگ است و فردا ما بازی دیگر را تماشا خواهیم کرد.

همه بازیکنان چلسی را مورد ستایش و تمجید قرار می دهم و باید پذیرفت هر سه روز یک بار یک مسابقه دشوار داریم. من بسیار خوشحالم، در کنار زمین نیز مبارزه بسیار شدید و سختی وجود داشت. کارهای دشوار زیادی به صورت پنهانی انجام شد و به همین دلیل بسیار خوشحال شدم. ما به همبستگی، نظم و شجاعت خود تکیه می کنیم. این دیدار یک چالش بزرگ و بازی در مقابل تیمی پر افتخار بود. اما ما از قرار گرفتن در جمع چهار تیم نهایی بسیار خوشحالیم.”


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.