روزی که از آقای اخلاق فوتبال بوشهر تجلیل شد+عکس

شناسه خبر: 33864
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1400

ورزشگاه پیر و تاریخی شهر بوشهر و قابی که بعد از سالها رونمایی می شود.

در حاشیه یکی از بازی های خانگی شاهین بوشهر از مردی تقدیر شد که زبانزد خاص و عام بود.احمد آقای تورانی بازیکن با اخلاق و کم نظیر فوتبال جنوب که از شاهین آبادان به شاهین بوشهر رسید و تا پایان دوران بازیگری در این تیم بوشهری توپ زد.در این قاب تاریخی و کمتر دیده شده از آرشیو پایگاه تخصصی فوتبال بوشهر ،با حضور محمد دوانی رییس وقت هیات فوتبال و حسین وردیانی رییس آن روزهای اداره ورزش بوشهر از زنده یاد احمد تورانی تقدیر به عمل آمد.

تورانی در سال ۱۳۲۵ متولد شد و در دوران بازیگری و مربیگری از با اخلاق‌ترین ورزشکاران و مربیان بوشهر بود. وی فوتبال خود را از تیم شاهین آبادن آغاز کرد و از سال ۴۲ تا پایان دوران بازیگری در تیم شاهین بوشهر بازی کرد. تورانی علاوه بر سابقه بازیگری در جام تخت جمشید در سال ۷۲ نیز به عنوان مربی به همراه تیم شاهین بوشهر به لیگ‌ دسته اول ایران راه یافت. وی در سال ۵۷ به همراه محمود ابراهیم زاده و احمد رزمی دیگر پیشکسوتان فوتبال بوشهر به تیم ملی ایران دعوت شد و در جام‌های مختلف از جمله ناوچه پیکان و حذفی در بوشهر به مقام‌های برتر رسیده بود. این مربی‌ بوشهری به مدت شش سال نیز سرمربی‌گیری تیم شاهین بوشهر را برعهده داشت و در این مدت استعداد‌های درخشانی را از استان بوشهر به فوتبال کشور معرفی کرد.

این مرد دوست داشتنی و بی ادعا که روزگاری ستاره این فوتبال هم بود در یکشنبه شب سال هزار و سیصد و هشتاد و هفت بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

ادبیات او در هنگام حرف زدن و آن لهجه شیرینش در رویارویی با مردم و بخصوص طرفداران شاهین همیشه در ذهن ها باقی خواهد ماند.

روحش شاد


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.