شاهین بوشهر در انتظار تصمیم شورای شهر/ گزارش

شناسه خبر: 33974
تاریخ انتشار: 02 شهریور 1400

 

نامه سرپرست شهرداری بوشهر درخصوص عدم امکان حمایت از تیم فوتبال شاهین در فصل آینده لیگ آزادگان در شرایطی است که شورای شهر باید درباره آن اعلام نظر کند.

به گزارش پایگاه تخصصی فوتبال بوشهر به نقل از خلیج فارس؛ در همین راستا روز دوشنبه نشست فوق العاده با حضور ۷ عضو شورا و خسرو باباچاهی عضو هیات مدیره باشگاه شاهین شهرداری در عمارت امیریه برگزار شد.

 

برای ماندن شاهین در لیگ بودجه ۲۰ میلیاردی نیاز است

باباچاهی در این نشست طی سخنانی با بیان اینکه به محدودیت های مالی شهرداری آگاهیم، ولی تیم شاهین نیز باعث نشاط اجتماعی در شهر و پیگیری موضوع آن از سوی بسیاری از خانواده ها می شود، گفت: کمتر از یک ماه دیگر به شروع مسابقات لیگ آزادگان باقی مانده و فرصت اینکه امتیاز تیم را مزایده بگذاریم یا در این فرصت کوتاه اسپانسر پیدا کنیم وجود ندارد، از این رو خواستار مجوز شورای شهر هستیم تا فعالیت ها برای فصل آینده شروع شود.

باباچاهی با بیان اینکه عملکرد مدیریت تیم در فصل های اخیر ضعیف بوده اظهار داشت: می توان با مداخله موثر شورای شهر، هیات مدیره قوی و کارآمدی شکل داد، مثلا ۳ فوتبالی و ۶ فرد که توانایی اقتصادی و جذب سرمایه داشته باشند وارد نمود تا بخشی از هزینه های تیم از بیرون شهرداری تامین شود. البته ما در فصل گذشته اسپانسری برای شاهین پیدا کردیم، ولی شورای وقت حتی ما را در جلسه هم راه ندادند و بعد هم موضوع را هوا کردند و گفتند اسپانسر زیاده خواه است.

وی با بیان اینکه هر سال قبل از شروع فصل شاهد نامه نگاری شهرداری با شورا درباره این هستیم که امکان تیمداری نداریم اظهار داشت: مشخص است چه افرادی سنگ اندازی می کنند، آنها در فصل های قبل که در هیات مدیره بودند سریعا شرایط را برای تیمداری شهرداری مناسب می دیدند ولی الان که خارج از گود هستند نظرشان تغییر می کند. ما از شورای جدید انتظار داریم که پیگیر مجوز وزارت کشور برای تیمداری باشد و هیات مدیره قوی و کارآمدی را انتخاب کند تا زمینه احیای شاهین فراهم باشد.

باباچاهی در پاسخ به سوال پورکبگانی رییس شورا درباره اینکه برآورد شما برای ماندگاری شاهین در فصل جدید چقدر است گفت: اگر بنای صعود به لیگ برتر باشد، تیم ها در حد ۵۰ میلیاردتومان سرمایه گذاری می کنند، ولی با ۲۵ میلیاردتومان می توان در لیگ ماند و به صعود هم چشم داشت.

وی همچنین درباره پیشنهاد پیرامون مزایده تیم یا جذب اسپانسر نیز گفت: الان چند تیم مثل بادران یا قشقایی شیراز امتیازشان را در مزایده گذاشته اند ولی مشتری نیست و این راهکار به جایی نمی رسد، درباره اسپانسر هم باید چند ماه پیگیری کرد تا بلکه بتوان گزینه ای پیدا کرد، از این رو اگر شورای شهر مجوز فعالیت شاهین برای فصل پیش رو را دهد، ما شروع به کار می کنیم و در ماههای بعد باید بودجه به تیم تزریق کرد.

در ادامه اعضای شورای شهر نیز به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

 

محسن پورحیدر با بیان اینکه تیم شاهین هواداران زیادی دارد و ادامه فعالیتش برای شهروندان مهم است، گفت: در شرایطی که فرصت مزایده و پیدا کردن اسپانسر نیست، باید پیگیر تمدید مجوز تیمداری از وزارت کشور و شروع فعالیت در چارچوب بودجه شهرداری باشیم.

پروین خوشبخت دیگر عضو شورا نیز گفت: درباره هزینه کردهای سابق تیم شاهین بحث هایی وجود دارد که قبل از هر تصمیمی باید گزارش حسابرسی آن و آنالیز دقیق برای فصل آینده به شورا ارائه شود. به گفته وی، مشکل جدی برای تیمداری شاهین نداشتن مجوز از وزارت کشور است که فقط تا پایان فصل قبل بوده، از این رو اگر شهرداری بنا دارد هزینه ای متقبل شود باید ابتدا آن موضوع حل شود.

شهناز پولادی نایب رییس شورای شهر نیز گفت: هیج کدام از اعضای شورای شهر نمی خواهند شروع به کارشان با جدایی تیم شاهین از شهرداری همراه باشد، ولی نباید همه بار این تیم بر دوش شهرداری باشد، از این رو باید از استاندار، نماینده مجلس و هرکسی که مجوز تیمداری می دهد، باید برای مشارکت در هزینه ها قول مکتوب گرفت.

وحید نیک روش عضو شورای شهر نیز گفت: برای تیم شاهین اعتباری جهت فصل جدید پیش بینی نشده و دست شورا بسته شده، ضمن اینکه شما از مردم هم نظرسنجی کنید، اولویت نخست آنها آسفالت، عمران شهری و بهبود ترافیک است و تیم شاهین در مراحل بعد می باشد،  بنابراین انتقاد به مدیریت باشگاه هم وارد است که چرا قبلا پیگیر مجوز و اعتبار برای فصل جدید نبوده و از طرفی ۳۰ هزار هواداران تیم به گونه اعتمادسازی نشده که بتوان از هرکدام ۱۰۰ هزارتومان برای کمک به بخشی از هزینه ها کمک گرفت.

عبدالخالق برزگرزاده دیگر عضو شورا نیز اظهار کرد: تیم شاهین جزو اموال شهرداری است و امتیاز آن از لیگ دو خریداری شده و تا لیگ برتر هم رسید، از این رو نمی توان نسبت به آینده تیم بی تفاوت بود. پیشنهاد من این است که شورا به صورت رسمی از وزارت کشور خواستار تمدید مجوز تیمداری شود و اعتبار آن نیز در متمم بودجه امسال پیش بینی شود.

شروط رییس شورا برای تیمداری شهرداری

در بخش پایانی این جلسه، جعفر پورکبگانی رییس شورای شهر به بیان دیدگاه خود و جمع بندی پرداخت.

پورکبگانی با بیان اینکه اگر بحث تیم ایرانجوان بود قطعا می گفتم با این ساختاری که دارند یک ریال کمک نمی کنیم، افزود: ولی درباره شاهین دیدگاهم را اعلام نکرده و منتظر نظر اکثریت شورا هستم.

وی با بیان اینکه اعتبارات شهرداری محدود است و نمی توان هم برای پروژه های عمرانی تعهد داشت، هم حقوق کارکنان و هم تیمداری، ادامه داد: با توجه به برآورد هزینه ۲۵ میلیاردتومانی برای فصل آینده شاهین، باید با حضور افرادی در هیات مدیره، حداقل ۱۲ میلیارد تومان آن از اسپانسرها جذب شود و حتی مشابه تیمداری شهرداری آستارا باید به این سمت رفت که ۴۹ درصد هزینه از بیرون شهرداری باشد؛ وگرنه شهرداری رسما اعلام کرده قادر به تیمداری نیست.

رییس شورای شهر بوشهر ادامه داد: به دلیل تغییر دولت، کسب مجوز تیمداری از وزارت کشور زمان بر است و شاهین برای شروع کار به مشکل می خورد، ولی اگر بازرسی و دیوان محاسبات گفته اند مشکلی برای تیمداری نیست، باید به صورت کتبی اعلام کنند و ما زیر بار صحبت شفاهی از استاندار یا دستگاههای نظارتی در این خصوص نمی رویم. ما نمی خواهیم کمک دقتی شورای سابق که منجر به کیفرخواست برای برخی از آنها شد، برای این شورا تکرار شود.

پورکبگانی با بیان اینکه شورای قبل برای بودجه امسال شاهین در لیگ آزادگان پیش بینی اعتبار نکرده و شاهینی ها ابتدا باید نظر شهرداری را برای تامین اعتبار جلب کنند تا آن زمان شورای شهر تصمیم گیری کند، گفت: این جلسه رسمی شورا نبود و جنبه بررسی موضوع با حضور برخی اعضای شورا و یک عضو هیات مدیره را داشت، از این رو به وزارت کشور برای تعیین تکلیف تیمداری نامه می دهیم، ضمن اینکه نمایندگانی از شورا برای پیگیری مجوز در استان مشخص می شود که البته هرکسی از استاندار تا نماینده مجلس، بازرسی و دیوان محاسبات اوکی داد، به صورت مکتوب اعلام و مثلا استانداری و نماینده مجلس اگر چراغ سبز می دهند، باید سهم خود در کمک به هزینه های تیم را هم ببیند و آن را مکتوب کنند تا نوعی ضمانت باشد.

در حاشیه

در بخشی از این جلسه پورکبگانی و برزگرزاده برای دقایقی با همدیگر وارد جدل شدند. بکیار که پورکبگانی گفت نمی خواهیم با کار بی دقتی، مصوباتی داشته باشیم که مانند ۶ عضو شورای قبل گرفتار کیفرخواست شویم، برزگرزاده گفت: مشکل اعضای سابق ارتباطی به مصوبات نداشت و موضوعات دیگری باعث پیگیری قضایی درباره آنها شد. با این حال پورکبگانی تاکید کرد که عدم دقت آنها در مصوبات و تصمیمات منجر به این مشکل شد.

بار دیگر نیز زمانی که رییس شورا از برزگرزاده خواست تا پیگیر پاسخ مکتوب از بازرسی و دیوان محاسبات درباره عدم منع تیمداری شهرداری باشد، برزگزاده گفت: تیم شاهین که مال من نیست و شورا باید درباره آن پیگیری کند. من هم وقتی پیگیری خواهم کرد که شورا مصوب کند خواهان تیمداری است. پس از آن پورکبگانی با بیان اینکه برزگرزاده جا خالی می دهد، گفت: یعنی اگر ما تیمداری را مشروط به پاسخ مکتوب بازرسی و دیوان محاسبات مصوب کنیم، شما مشکلی ندارید؟ برزگرزاده نیز گفت: مشکلی برای پیگیری ندارم، ولی ابتدا شورا تصمیمش را درباره شاهین مصوب کند.

پس از جلسه، پورکبگانی به همراه برزگرزاده و پورحیدر در حاشیه صحن علنی برای دقایقی به گفتگو پرداختند.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.