یک افتخار ناب برای بوشهری ها ،ستاره ما در کنار مسی،رونالدو،ام باپه و نیمار/مهدی طارمی در میان ۳۲ بازیکن سال ۲۰۲۱ دنیای فوتبال

شناسه خبر: 34704
تاریخ انتشار: 07 آبان 1400

وقتی بارها و شاید هزاران بار گفته شد یا نوشته شد که فوتبال در بوشهری حد و مرز ندارد و اگر به این استعدادها توجه ویژه ای شود و حقی ناحق نشود ،مدیران وارد دعوای شخصی نشوند و فرش قرمز برای بازیکن بی کیفیت غیر بومی پهن نکنند و فلان دلال کیلویی یا به عبارتی بهتر فله ای بازیکن به بوشهر نیاورد یک دلبل موجه دارد:آنقدر بازیکن با کیفیت و مستعد در این استان وجود دارد که می توان به وجود آنها افتخار کرد.

مهدی طارمی ،مهدی قایدی و محمد محبی اکنون سه لژیونر این دیار هستند که در اروپا و آسیا اعتباری برای بوشهر محسوب می شوند پس همچنان باید به دنبال چنین بازیکنانی در سطوح مختلف گشت و تحویل فوتبال ایران داد .طارمی در همین بوشهر گاها بی مهری دید اما بیشتر تلاش کرد تا الگویی شود برای جوانانی که برای دیده شدن استعداد آنها راه خروج از استان را در پیش گرفتند.

قرار گرفتن در کنار اعجوبه هایی مانند مسی،رونالدو ،نی مار ام باپه و…افتخار نابی است که شاید هیچ وقت نصیب فوتبال بوشهر نشود .

صفحه رسمی پورتو در توئیتر نیز با انتشار تصاویری از مهدی طارمی و لوئیز دیاز، از قرار گرفتن نام دو بازیکن آبی و سفیدهای شهر بندرنشین پورتو در میان نامزدهای بهترین بازیکن سال دنیا خبر داد.

 مهدی طارمی  مهاجم تیم ملی ایران سال فوتبالی بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. طارمی که پس از درخشش در ریو آوه راهی پورتو شده بود، عملکرد بی نظیری را در جمع شاگردان سرجیو کونسیسائو داشت. او فصل قبل ۲۳ بار گلزنی کرد و ۱۸ پاس گل داد و امسال نیز تا به اینجای کار ۹ گل زده و ۲ پاس گل داده است.

زمانیکه طارمی در دیدار هفته نخست فصل قبل برابر براگا در دقیقه ۸۷ به زمین آمد تا برای اولین بار لباس این تیم را بر تن کند، او موفق به گرفتن یک خطای پنالتی شد و کمتر کسی تصورش را می کرد که این مهاجم ایرانی به چنین عملکرد درخشانی برسد. اما مهاجم بوشهری پورتو روند بسیار خوب خود را ادامه داد و آن را نیز حفظ کرده است تا جایی که او اکنون مهره اصلی خط حمله اژدهایان و بازیکنی بدون جانشین در خط حمله است.

طارمی یک قهرمانی سوپرکاپ را در سال ۲۰۲۱ با پورتو کسب کرد و طی ماه های گذشته دروازه تیم های بزرگی چون لیورپول، چلسی و یوونتوس را باز کرده است که این درخشش مورد توجه بسیاری از رسانه ها قرار گرفته است. علاوه بر این، او در تیم ملی ایران نیز خوش درخشیده و در سال ۲۰۲۱ طی ۸ بازی ملی، ۴ گل زده و ۵ پاس گل نیز داده است تا نشان دهد در بهترین فرم دوران ورزشی خود قرار دارد.

درخشش  این بوشهری  باعث شده است تا مهدی طارمی با اعلام فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال جهان، در میان نامزدهای بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۲۱ قرار بگیرد. لیستی که در آن ۳۲ بازیکن از سراسر دنیا حضور دارند که  مهاجم ارزنده ایرانی نیز در میان این افراد قرار گرفته است.

قرار گرفتن نام طارمی در کنار بزرگان دنیای فوتبال نظیر رونالدو، مسی، هالند، امباپه، لواندوفسکی، نیمار، صلاح و… افتخار بزرگی برای فوتبال ایران محسوب می شود. قرار است مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال ۲۰۲۱، در پایان ماه نوامبر برگزار شود. سال گذشته روبرت لواندوفسکی از بایرن مونیخ عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داد.

این لیست ۳۲ نفره شامل این بازیکنان است:

جانلوئیجی دوناروما (ایتالیا، آث میلان، پاری سن ژرمن)
لئوناردو بونوچی (ایتالیا، یوونتوس)
جورجینیو (ایتالیا، چلسی)
کوین دی بروینه (بلژیک، منچسترسیتی)
انگولو کانته (فرانسه، چلسی)
کیلیان ام باپه (فرانسه، پاری سن ژرمن)
روبرت لواندوفسکی (لهستان، بایرن مونیخ)
رحیم استرلینگ (انگلیس، منچسترسیتی)
کریستیانو رونالدو (پرتغال، یوونتوس/منچستریونایتد)
ارلینگ هالند (نروژ، بوروسیا دورتموند)
لیونل مسی (آرژانتین، بارسلونا/ پاری سن ژرمن)
رودریگو دی پائول (آرژانتین، اتلتیکو مادرید)
نیمار (برزیل، پاری سن ژرمن)
کاسمیرو (برزیل، رئال مادرید)
مارکینیوش (برزیل، پاری سن ژرمن)
گابریل باربوسا (برزیل، فلامنگو)
لوئیس دیاز (کلمبیا، پورتو)
اکرم عفیف (قطر،السعد )
سردار آزمون (ایران، زنیت)
مهدی طارمی (ایران، پورتو)
سون هیونگ مین (کره جنوبی، تاتنهام)
علی مبخوت (امارات متحده عربی، الجزیره)
اشرف حکیمی (مراکش، پاری سن ژرمن)
سادیو مانه (سنگال، لیورپول)
کالیدو کولیبالی (سنگال، ناپولی)
ریاض محرز (الجزایر، منچستر سیتی)
محمد صلاح (مصر، لیورپول اف سی)
آلفونسو دیویس (کانادا، بایرن مونیخ)
وینستون مک کنی (ایالات متحده آمریکا، یوونتوس)
جووانی رینا (ایالات متحده آمریکا، بوروسیا دورتموند)
رائول خیمنز (مکزیک، ولورهمپتون)
هکتور هررا (مکزیک، اتلتیکو مادرید)


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.