طارمی بعد از یازده بازی با گل برگشت:گلزنی مقابل بنفیکا هدیه ستاره بوشهری به هواداران پورتو

شناسه خبر: 35788
تاریخ انتشار: 10 دی 1400

مهدی طارمی با به نمایش گذاشتن یک شادی گل جدید به روند خشکسالی خود در گلزنی در فوتبال پرتغال پایان داد.

مهاجم ایرانی و ستاره تیم پورتو این دوره سخت را با درخشش در حساس‌ترین بازی لبگ پرتغال و تبدیل شدن به نقش اول پیروزی سه بر یک پورتو مقابل بنفیکا جبران کرد. مسابقه‌ای که او در آن یک گل به ثمر رساند، یک پاس گل داد و گل دوم تیمش را هم پایه گذاری کرد؛ یک نمایش کامل از مهدی که امروز کمی دورتر از پست اصلی خود بازی می‌کرد.

پورتو که امشب دوباره سرخیو کونسیسائو، سرمربی پر جنب و جوشش را روی نیمکت داشت از طارمی ۸۳ دقیقه استفاده کرد که همین زمان برای مهاجم ایرانی پورتو کافی بود. او که تا به حال دروازه بنفیکا را در هیچ یک از مسابقاتش با لباس دو تیم پورتو و ریوآوه باز نکرده بود، امشب سومین گل تیمش را با یک فرار تماشایی از قلب دفاع و ضربه‌ی حسابگرانه به ثمر رساند و بعد از یازده مسابقه دوباره برای پورتو موفق به گلزنی شد.

او که دوره‌ای دشوار را در این مدت گذرانده بود در شرایطی موفق به گلزنی شد که هم‌تیمی‌ها و البته هواداران پورتو در ورزشگاه دراگائو در جشن او سنگ تمام گذاشتند و طارمی بعد از یک شادی گل مفصل رو به دوربین‌ها، ژست جدیدی را اجرا کرد و با گذاشتن انگشت اشاره روی صورتش پیامی تازه به هواداران پورتو مخابره کرد؛ ضمن اینکه او با بوسیدن لوگوی پورتو رو به طرفداران این تیم سفید و آبی پوش علاقه قلبی‌اش را به این باشگاه به نمایش گذاشت. چیزی که به شدت به مذاق هواداران این باشگاه پرتغالی نیز خوش آمد.

طارمی قبل از این گل در هر دو گل دیگر پورتو در نیمه اول نقش کاملا مثبتی داشت. او گل اول را روی یک حرکت طولی و پاس به عرض برای ویرا ساخت و در گل دوم هم در ضدحمله‌ای که پورتو به سمت دروازه بنفیکا زد با حضور سریع در جناح راست و در یک پرتاب اوت گوش راست تیمش، اوتاویو را صاحب توپ کرد تا او با یک سانتر سریع پایه گذار گل دوم پورتو شود که توسط په‌په، وینگر ۲۴ساله این تیم به ثمر رسید.

پورتو با دو گل به رختکن رفت اما در آغاز نیمه دوم این بنفیکا بود که یکی از دو گل را جبران کرد. بنفیکا درست سه دقیقه پس از زدن گل با دریافت کارت زرد دوم آلمیدا، مدافع چپ‌شان ده نفره شد تا کار برای بازگشت به بازی بسیار سخت شود. با این حال طارمی گل سوم مسابقه را وارد دروازه تیم سرخپوش کرد تا تیم میزبان در ورزشگاه دراگائو شبی بی نقص را پشت سر بگذارد.

پیروزی امشب پورتو مقابل بنفیکا در لیگ یک گام محکم به سمت قهرمانی شاگردان سرخیو کونسیسائو بود آن هم در شرایطی که لوئیز دیاز، وینگر چپ این تیم به دلیل کرونا در ترکیب قرار نداشت و طارمی در دقایقی از مسابقه سعی کرد در پست او بازی کند.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.