حسین اینانلو مربی دروازبانان پارس جنوبی جم:عابدزاده یک استثنا بود،جز خوبی از مردم استان بوشهر بخصوص جمی ها چیزی ندیده ام

شناسه خبر: 332
تاریخ انتشار: 09 مرداد 1396

حسین اینانلو مربی دروازبانان باشگاه پارس جنوبی جم در گفتگویی مفصل با روزنامه پیام عسلویه پیرامون مسائل مختلف صحبت کرد.وی که سالهای در زده های ملی باشگاهی کار کرده و شاگردان زیادی را به تیم های مختلف لیگ برتری تحویل داده،معمولا کم و حرف و بی صدا کار خود را انجام می دهد.

دروازبان سابق تیم ملی امید ایران که حالا گرد سپیدی مو و تجربه سالها کار را بر روی موهای خود میبیند ابتدا می گوید:
من از سال ۶٨ زیر نظر علی دوستی مهر مربی سازنده و با اخلاق از کوچه پس کوچه های جنوب شهر تهران استعداد یابی شدم و اولین بازیکنی هستم که توسط ایشان ب تیم ملی معرفی و انتخاب گردیدم.
اولین تیمم نوجوانان عقاب بود که همزمان در جوانان عقاب هم بازی میکردم. سال بعد جوانان پیام که همزمان در تیم بزرگسالان پیام هم بازی کردم که شکر خدا به تیم ملی جوانان ایران دعوت حتی راهی بازیهای اسیایی امارات شدیم.در آن زمان با مربیگری محمود یاوری و همبازیانی نامی همچون کریم بافری و پاشازاده و حمید مطهری بودیم که سال بعدش راهی جوانان بانک ملی رفتم که همزمان در تیم امید و بزرگسالان همین باشگاه بازی میکردم.کارم در این باشگاه سازنده به گونه ای پیش رفت که پدیده تهران شدم.

در بزرگسالان باشگهای تهران که ان زمان تیمهای قدرتمندی چون بانک تجارت که علی دایی بازی میکرد ارارات با ان تماشاچی های پر شور فتح با خداداد عزیزی و ….که از همان جا به تیم ملی امید رفتیم و همبازی بزیک مهدوکیا باقری مطهری میناوند هاشمی نسب و ،،،، بودم .

اینانلو ادامه داد:نشد که به المپیک برویم و این یکی از تلخترین خاطره های من در فوتبال شد. همبازیهای من در تیم ملی امید نکیسا و برومند بودند که هر کدام از بهترینهای ان زمان بودند. برای گذراندن خدمت سربازی راهی فتح تهران شدم و شاگرد همایون خان شاهرخی که ۶ بر صفر پرسپولیس را در جام حذفی شکست دادیم و قهرمان باشگاهای تهران و قهرمان جام رمضان و البته در فینال جام خدفی کشور ازتیم قدرتمند بهمن شکست خوردیم .

به تیم ملی ارتش زیر نطر مجید جلالی دعوت شدیم و همیازی علی دایی و مهدی تاتار،افشین پیروانی ،کریم باقری،حمید مطهری،علی رضا منصوریان،مهدی پاشازاده پاشازاده وصادقرمرزیار … که مقام دوم المپیک ارتشهای جهان در ایتالیا را کسب کردیم.

مربی دروازبانان باشگاه پارس جنوبی جم از روزهایی که شاگرد مرحوم سیروس قایقران شده گفت: سال بعد شاگرد سیروس قایقران شدم در تیم کشاورز، علی رغم پیشنهاد از پرسپولیس به کشاورز رفتم که دو سالی در خدمت کشاورز بودم و سالهای بعد برگشتم به بانک ملی که در لیگ ازادگان بود ( یعنی همان لیگ برتر کنونی ) دو سه سال اونجا بودم بعد با اشتباه در انتخاب یک باشگاه ، مسیرم از همبازیهایم جدا شد و در تیمی تحت عنوان استقلال نوین که تیم دوم استقلال بود و ماشین سازی تبریز بازی کردم وقتی دیدم برای رسیدن به هدفم کار سختی را در پیش دارم ،خیلی زود از فوتبال کناره گیری کردم و راه مربی گری را در پیش گرفتم.

عابدزاده خاص بود،این نظر حسین ایناللو است که می گوید:از نظر بنده عابد زاده از نظر فنی یک سرو گردن از تمام دروازبانهای ایران بالاتر بودن الان ما بیرانوند اخباری و رشید مظاهری را داریم که رقابت بسیار خوبی را در تیم ملی دارند.البته احساس میکنم جای یک گلر دیگرهم در کنار این دروازبانها خالی است که محسن فروزان با پشتکار در تمرین می تواند امسال خودش را در رقابت برای حضور در جام جهانی با گلرهای دیگر محک خوبی بزند.

جز خوبی از مردم جم و استان چیزی ندیدم

این دروازبان سابق تیم ملی افزود:از سال گذشته تا به امروز همیشه از مردمان خونگرم استان بوشهر و شهر جم انرژی مثبت گرفتم و همواره با ارامش در جای جای این استان قدم زدم ،این حس بسیار خوب را با هیچ چیز عوض نمیکنم. امسال هم همچون سنوات گذشته بتوانیم با عملکرد خوبمان ،رو سفید باشیم و این همه احساس ناب و پاک فوتبالی در استان بوشهر را خوشحال ببینیم.

ابتدا به ساکن مانندهمه تیمهای دیگر،نباید اسانسوری عمل نکنیم و در ادامه راه خودمان را جوری ادامه دهیم که رتبه تک رقمی از آن ما باشد. البته مردمان استان بوشهر همه فوتبالی هستند و دقیقا درک میکنند حال و هوای فوتبال و شرایط تیم ما راو و توقع خودشون را با سرمایه گذاری و بودجه باشگاه وفق خواهند داد.

در حال حاضر ما چهار دروازبان خوب داریم به نامهای فروزان، گوهری، حاجیوند و گیگز مارسلیان از کشور ارمنستان که هر ۴ گلر میتونند به خوبی از دروازه تیممان حفاظت کنند و مشکلی از این باب نخواهیم داشت.

وقتی نظر وی را در مورد کار کردن با تارتار جویا شدیم پاسخ داد:خب من با مربیهای زیادی کار کردم که ازهمه انها خیلی چیزها یاد گرفتم مانند اقای جواد زرینچه بهتاش فریبا و ،،، ولی مهدی تاتار واقعا در بحث وقت گذاشتن برای کارش یک نمونه است .وی عاشق کارش است و تمام هم و غمش شده فوتبال.
من در تیم ملی ارتش با ایشان همبازی بودم و امسال سال چهارمی هست که در خدمت آقا مهدی هستم. سه سال پیش در تیم صبای قم همکارشان بودم، سال بعدش در راه اهن و پارسال در پارس جنوبی و امسال هم سال چهارمی که افتخار همکاری با ایشان را دارم. نکته بارز اخلاقی اقای تارتار صداقت و روراستی در رفتار و است که میتواند الگو باشد،یعنی واقعا در تمام این سنوات همیشه عدالت را رعایت کرده و هیچ وقت به غیرازحرف حق برای کادر خودش و بازیکنان چیزی نخواسته ، و همیشه احترام به بزرگتر را در دستور کارش قرار داده .
می توانم باز هم گلر لیگ برتری و خوب تربیت کنم.این جملات را با جدیت خاصی مزح میکند و ادامه میدهد: پارسال ناصر سالاری و داود نوشی را فرستادم نفت ابادان،در سالهای گذشته نوید پورمحمد ،در راه اهن نیم فصل فروزان رو اوردیم و تا وقتی که ما در راه اهن بودیم تمام بازیهایمان را کلین شیت کردیم .


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.