تصویب بودجه ۶ میلیاردی شاهین شهرداری بوشهر در جلسه پرتنش

شناسه خبر: 10209
تاریخ انتشار: 21 خرداد 1397

شورای شهر بوشهر در نشستی پرتنش، با افزایش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دیگر به اعتبارات باشگاه شاهین شهرداری در سالجاری موافقت کرد.

به گزارش فوتبال بوشهر به نقل از  «خلیج فارس»؛ رییس شورای شهر بوشهر در این خصوص گفت: همچنین در بودجه امسال شهرداری ۴٫۸ میلیاردتومان برای این تیم در نظر گرفته شده و مجموعا با مصوبه اخیر، ۶ میلیاردتومان برای این تیم در لیگ یک در نظر گرفته شد.

به گفته ابوذر دهدار، همچنین مدیریت باشگاه ۱٫۷ میلیاردتومان به عنوان بدهی فصل قبل و ماقبل اعلام کرده که مقرر شد با بررسی اسناد توسط حسابرس رسمی شورا، برای آن تصمیم گیری شود.

این جلسه که به صورت علنی با حضور خورشیدیان سرپرست شهرداری و دمشقی مدیرعامل باشگاه شاهین شهرداری برگزار شد، با حاشیه هایی همراه بود.

طی سه سال به لیگ یک صعود کردیم

در این جلسه که هاشم زاده و نصرتی از اعضای شورا غایب بودند، ابتدا مدیرعامل باشگاه شاهین شهرداری گزارشی از عملکرد این تیم در لیگ دو داد و گفت: طی سه سال از احیای باشگاه شاهین، موفق به صعود به لیگ آزادگان شدیم، در حالی که انتظار زمان بیشتری می رفت و باشگاههای مثل شهرداری بندرعباس، نفت و گاز گچساران و… با گذشت ۵ تا ۶ سال هنوز پشت در لیگ آزادگان به سر می برند.

محمد دمشقی در ادامه با بیان اینکه از فصل قبل هنوز ۳۰ درصد قرارداد بازیکنان، پاداش صعود آنها و پاداشی که در قرارداد پاشازاده سرمربی تیم دیده شده پرداخت نگردیده، ادامه داد: مجموعا از فصلی که پشت سر گذاشتیم و فصل ماقبل آن حدود یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بدهی داریم.

وی در ادامه خواستار تسریع در تصمیم گیری شورا جهت تصویب بودجه تیم شاهین شهرداری شد تا زودتر تمرینات تیم آغاز گردد.

بنای شورا حمایت تمام قد از تیم شاهین شهرداری است، اما…

در ادامه، رییس شورای شهر بوشهر با بیان اینکه بنای شورا حمایت تمام قدر و استوار از تیم شاهین شهرداری در لیگ آزادگان است، گفت: با حمایت شورای پنجم و تلاش بازیکنان، کادر فنی، مدیریت تیم و حمایت هواداران صعود شاهین شهرداری بوشهر به لیگ آزادگان رقم خورد، اما چند ایراد وجود دارد که نیازمند اصلاح است تا هزینه کرد بیت المال به شکل مطلوبی بوده و قادر باشیم به دستگاههای نظارتی هم پاسخگو دهیم.

ابوذر دهدار ادامه داد: شهرداری برای سالجاری ۷۰۰ میلیون تومان به تیم اختصاص داد که مجوز شورا یا قانون بودجه نداشت.

وی با بیان اینکه آقای دمشقی را انسانی پاک دست و شریف می دانیم، ولی ایراداتی در روند مالی باشگاه مشاهده می شود ادامه داد: عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی طی سه سال گذشته که می تواند منجر به انباشت جرایم مالیاتی شود، یا در زمینه ثبت موسسه در اداره ثبت شرکت ها و لحاظ کردن تغییرات و ابلاغ های هیات مدیره در آن طی نشده، همچنین مجمع سالانه که باید به بررسی و اعلام نظر عملکرد مالی سالانه بپردازد برگزار نشده است. علاوه بر آن، در بررسی قراردادهای منعقده بعضا مواردی وجود دارد که از سقفی که بودجه تعیین کرده گذشته و نیازمند مجوز بوده و چند مورد که هنوز برای من قطعی نشده و باید در جمع شورا و شهرداری بررسی شود.

دهدار در ادامه خطاب به دمشقی اظهار داشت: ایراداتی که بیان شد بر مجموعه شورا و شهرداری وارد است نه فقط آقای دمشقی، اما شورا ضمن حمایت تمام قد از تیم شاهین شهرداری در لیگ یک، امروز با افزایش بودجه این تیم برای شروع سریع تر تمرینات موافقت می کند، اما انتظار داریم در زمینه هزینه کرد اعتبارات که پول بیت المال و عوارض شهروندان است، شاهد انضباط جدی تری در باشگاه باشیم تا قادر به پاسخگویی به افکار عمومی باشیم و در صورت ورود دستگاههای نظارتی، ایرادی وارد نشود.

وی در پایان با اشاره به شایعات مطرح شده درباره تغییرات در مدیریت و هیات مدیره باشگاه شاهین شهرداری بوشهر اظهار داشت: از آقای دمشقی و هیات مدیره می خواهیم بدون توجه به این مسائل با تمام همت به فعالیت پرداخته و تغییرات هم از اختیارات شهردار می باشد.

پاسخ دمشقی به دهدار

در ادامه مدیرعامل شاهین شهرداری بوشهر به ایرادات مطرح شده از سوی رییس شورا واکنش نشان داد و گفت: ثبت باشگاه در اداره ثبت شرکت ها برای تیم های لیگ یک و لیگ برتر که حرفه ای هستند الزامی است و برای ما که تاکنون در لیگ دو بوده ایم اجباری نبوده است.

در این بین، دهدار اظهار داشت: وقتی تیمی از درآمدهای دولتی یا دستگاههای عمومی نظیر شهرداری ارتزاق می کند، باید دارای اسناسنامه و روند ثبت باشد، ولی اگر تیمی خصوصی باشد این توجیه می تواند قانع کننده باشد که برای تیم شهرداری که ردیف بودجه داشته صدق نمی کند.

دمشقی همچنین درباره موضوع مالیاتی باشگاه گفت: طبق قانون، بازیکنان و کادر فنی باید خودشان نسبت به تسویه مالیاتی اقدام کنند و نیازی به تکمیل اظهارنامه از سوی باشگاه نبوده است. با این حال دهدار رییس شورا معتقد بود: باشگاه شاهین شهرداری مودی مالیاتی محسوب می شده و باید برای پیشگیری از جرایم در آینده، بصورت مستقل نسبت به اظهارنامه مالیاتی اقدام می کرده است.

باشگاهی که اسناسنامه مصوب ندارد، فعالیتش دارای ایراد قانونی است

اکبر توسلی عضو شورا نیز اظهار داشت: علیرغم همه مشکلات در حوزه عمران شهری، شورا و شهرداری در راستای ترویج نشاط و شادابی شهروندان با حمایت خود باعث صعود تیم شاهین شهرداری به لیگ دسته یک کشور شدند و انشالله شورای پنجم حمایت قاطعانه خود از از این تیم را ادامه می دهد، اما انتظار می رود برخی اشکالات نیز مرتفع گردد.

وی با بیان اینکه اساسنامه باشگاه شاهین به تصویب نرسیده ادامه داد: فعالیت باشگاه بدون اساسنامه روال قانونی ندارد و انتظار می رود سریع تر این مسئله مرتفع شود تا ساختار باشگاه انضباط بیشتری پیدا کند، چرا که شورا و شهرداری این تیم را فقط برای یکی، دو سال نمی خواهد.

توسلی همچنین خواستار ارائه نمونه ای از صورتجلسه های هیات مدیره باشگاه به شورا شد و گفت: بعضا گفته می شود که تصمیمات خارج از هیات مدیره و بصورت شخصی بوده که برای بررسی دقیق تر، قبلا خواستار ارائه نمونه ای از صورتجلسه هیات مدیره باشگاه شدیم، ولی هنوز چیزی به شورا ارسال نشده است.

در این بین دمشقی اظهار داشت: من عضو هیات مدیره نبوده ام، ولی اطلاع دارم که دبیر و دفتر صورتجلسه داشته که مصوبات شان نیز ثبت می شده و سرپرست شهرداری که در جلسه حضور دارد می تواند به شورا ارائه نماید.

وی در ادامه با اشاره به سابقه عضویتش در دوره اول شورای شهر اظهار داشت: نظارت شورا باید بصورت عالیه باشد نه اینکه منجر به اخلال در روند کار شهرداری شود و از شورا نیز تقاضا داریم در زمینه تصویب بودجه باشگاه جهت سرعت در شروع تمرینات و جذب بازیکنان همراهی داشته باشند، چون فرصت زیادی را برای لیگ یک از دست داده ایم.

فعالیت باشگاه شاهین شهرداری غیرقانونی نبوده

طاهره شمشیری دیگر عضو شورا نیز از اظهارنظر توسلی همکار در شورا که فعالیت باشگاه شاهین شهرداری بدون اسناسنامه مصوب را خلاف قانون دانسته بود انتقاد کرد و گفت: شهرداری دارای قوانینی می باشد که اجازه هزینه کرد و تصمیم گیری هایی در این خصوص می دهد و درست نیست با این صراحت گفته شود فعالیت آنها طی سه سال گذشته که منجر به صعود تیم شده غیرقانونی است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تصویب بودجه باشگاه، موج امیدواری و شادی که در فوتبالدوستان شهر ایجاد شده حفظ و شاهد حضور مقتدرانه این تیم در لیگ آزادگان باشیم.

عبدالله زاده: اعضای شورا پشت سرم سنگر نگیرند؛ انتقاداتم به دمشقی مدیریتی است

ندا عبدالله زاده دیگر عضو شورای شهر بوشهر نیز با بیان اینکه خانواده من از باشگاه شاهین بوده و کسی نمی تواند مرا از این باشگاه جدا کند، گفت: در سال ۹۴ وقتی لایحه خرید امتیاز تیم شاهین در لیگ دو توسط شهرداری به شورا آمد، در راستای احیای این تیم، با التماس نظر موافق همکاران را در شورا گرفتم و با ۶ رای از ۱۱ عضو مصوب شد، امروز هم به عنوان یک شهروند و عضوی ورزشی در شورا حق دارم انتقاداتم را بازگو کنم و از همکارانم می خواهم پشت سر من سنگر نگیرند.

وی با بیان اینکه اگر انتقادی از دمشقی مدیرعامل باشگاه داشته ام انتقادی مدیریتی بوده وگرنه ایشان را انسانی اخلاقی و پاکدست می دانم، ادامه داد: در ۲۲ اردیبهشت سال جاری که لایحه ای از سوی شهرداری جهت تامین ۶ میلیاردتومان برای بودجه شاهین شهرداری ارسال شد، وقتی در صحن شورا مطرح گردید، با نظر مساعد همه اعضاء مقرر شد ابتدا گزارش عملکرد سال ۹۶ تیم ارائه شود و بعد رقم پیشنهادی نعیین گردد، حتی آسایش دیگر عضو شورا گفت من به بیشتر از ۵ میلیارد برای این تیم رای نمی دهم، اما از همان شب در فضای مجازی علیه من شروع شد و گفتند عبدالله زاده برای شاهین شرط گذاشته، در حالی که این شرط مربوط به همه اعضا بوده است.

وی با بیان اینکه همه می دانند خانواده ما شاهینی هستند و کسی نمی تواند ما را از این تیم جدا کند، خطاب به دمشقی گفت: شک نکنید اگر افرادی از همین شورا که گزینه شهرداری بودند به این سمت می رسیدند، یکی از اولویت های تغییرات شان، برکناری شما بود، پس اینطور نباشد که برخی در شورا پشت سر من سنگر بگیرند و شب به شما زنگ بزنند و جلسه را به نحو دیگری روایت کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری لایحه ۶ میلیاردی به شورا ارسال کرد اما امروز دمشقی در آنالیز خود برای لیگ یک ۷میلیارد و چهارصد میلیون تقاضا داده، ادامه داد: اگر شورا همان دو هفته پیش با لایحه ۶ میلیاردی موافقت می کرد، برای بقیه هزینه تیم و مطالبات چه برنامه ای داشتید، چون نباید روی متمم حساب کرد، چرا که احتمال دارد شورا آن را مصوب نکند.

عبدالله زاده در ادامه با بیان اینکه شنیده ایم باشگاه شاهین شهرداری با پاشازاده برای لیگ یک قرارداد بسته، خطاب به دمشقی گفت: نمی دانیم در قرارداد پاشازاده به چه نکاتی اشاره شده ولی درخواست دارم در صورت انتخاب سرمربی غیر بومی، برای دستیاران، بدنساز و کمک ها از نیروهای بومی توانمند استفاده شود و اینگونه نشود که نیروهای بومی به فراموشی سپرده شوند، ضمن اینکه حمایت از تیمهای پایه شاهین که نتایج خوبی نیز گرفتند در سال جاری استمرار یابد.

عبدالله زاده گفت دمشقی باید اکنون تغییر کند تا هزینه اش را سرپرست بعدی شهرداری ندهد

عبدالخالق برزگرزاده دیگر عضو شورا نیز ضمن تبریک صعود تیم شاهین شهرداری به لیگ یک گفت: افتخار می کنم که در شورای چهارم نقشی کوچک در احیای این تیم و تزریق روحیه نشاط در شهر داشتم، اما برای ما جای سوال است که چرا برخی همکاران طی این مدتی که از شروع کار شورای پنجم می گذرد، به ایراداتی مثل نبود اسناسنامه یا شفافیت مالی توجهی نداشتند، اما تیم که صعود کرد و باید برای لیگ یک آماده شود، ایرادات پررنگ می شود و شاهدیم که طی ۱۵ روز اخیر چه نگرانی و بحث هایی در میان هواداران این تیم رقم خورد.

وی با بیان اینکه برخی همکاران ما باید با مردم صادق باشند و بگویند که منافع شان در نفوذ به تیم شاهین است، ادامه داد: مثلا چند هفته قبل ندا عبدالله زاده خطاب به قاسمی سرپرست وقت شهرداری گفت که باید دمشقی تغییر کند، اما وی پاسخ داد که این مسئله از اختیارات هیات مدیره باشگاه است. من همان جا به عبدالله زاده گفتم فرصت دهید، من می توانم دمشقی را تغییر دهم، ولی عبدالله زاده پاسخ داد می خواهم اکنون این تغییر رخ دهد تا هزینه اش برای سرپرست فعلی شهرداری باشد و به سرپرست بعدی شهرداری سرایت نکند.

عبدالله زاده: به حرمت سن و موی سفیدت چیزی نمی گویم

ندا عبدالله زاده که با چشمانی حیرت زده به برزگرزاده نگاه می کرد، گفت: کی من اینگون حرف زدم؟ برزگرزاده هم گفت: سر همین جایی که الان نشسته اید با هم صحبت کردیم!

عبدالله زاده خطاب به برزگرزاده گفت: به حرمت موی سفید و سنت دیگر حرفی نمی زنم!

در ادامه وقتی برزگرزاده می خواست درباره نحوه حمایت شورای قبل از تیم شاهین مثال آورده و عبدالله زاده را در این خصوص شاهد گرفت، وی خواستار آن شد که وی را مورد خطاب قرار ندهد و گفت: شماره ات نیز در موبایلم بلاک کردم!

دولابی: به راحتی درباره اختصاص چند میلیارد صحبت می کنیم

پویا دولابی عضو شورا نیز با بیان اینکه همکاران ما در شورا طوری درباره اختصاص ۳ یا ۴ میلیارد به تیم شاهین صحبت می کنند که گویا یک بازیکن حرفه ای هستند، گفت: مشخص نیست با چه فرمولی به این اعداد می رسیم، درحالی که این ارقام در بودجه شهرداری بوشهر عددهای درشتی است و باید حداقل آنالیزی از باشگاه شاهین شهرداری درباره برنامه اش برای هزینه کرد آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: حقیقتا در فضای مبهم و مه آلودی در حال تصمیم هستیم و اینکه گفته شود بدون هرگونه آنالیز قیمتی از باشگاه رقمی مصوب شود چون فرصت کم است، توجیه خوبی نمی باشد.

در همین زمینه دهدار رییس شورا گفت: در فضای فوتبال و اغلب ورزش های حرفه ای تنها هزینه های جاری مثل هتل و ایاب و ذهاب قابل پیش بینی است، ولی جذب بازیکنان نیازمند چانه زنی می باشد و متغیر است.

دولابی هم اظهار داشت: برای مذاکره با بازیکنان که متغییر می باشد هم فردی حرفه ای وارد کار می شود و صحیح نیست بدون هیچ حدنصاب و خط کشی وارد کار شد.

نهایتا در زمان تصویب ۲٫۲ میلیاردتومان دیگر برای تیم شاهین شهرداری و افزایش بودجه آن به ۶ میلیاردتومان، دولابی رای موافق نداد.

از حاشیه های این جلسه، درخواست برزگرزاده مبنی بر قول صعود از سوی مدیرعامل تیم و سرپرست شهرداری در ازای تصویب بودجه ۶ تا ۷ میلیاردی بود، در غیر این صورت می توان با ۳ میلیاردتومان این تیم را در لیگ یک نگه داشت و مابقی اعتبار را صرف حقوق باقی مانده کارگران فضای سبز، پسماند و سایر مطالبات زمین مانده شهرداری قرار داد.

در این بین، ندا عبدالله زاده گفت هیچ مربی و مدیرعاملی چنین تضمینی نخواهد داد و دمشقی هم اظهار داشت: ما تیمی مقتدر خواهیم بست ولی نمی توانیم قول صعود دهیم.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.