همه اتفاقات فنی تساوی خانگی ایرانجوان/ نوازی و اشتباهاتی که می توانست انجام ندهد!

شناسه خبر: 14619
تاریخ انتشار: 30 آبان 1397

۴۸ ساعت از تساوی خانگی ایرانجوان مقابل شهرداری همدان گذشته و شاید زمان بهتری برای تحلیل فنی این بازی در اختیار اهالی فوتبال قرار گرفته تا در این باره دست به قلم شوند.

 

به گزارش فوتبال بوشهر محمد نوازی را اهالی فوتبال ایران به خوبی می شناسند و بدون تردید یکی از بهترین دفاع راست های استقلال پس از انقلاب او بوده که هنر ارسالهایش همیشه در ذهن طرفداران استقلال ماندگار گردیده است اما محمد نوازی خام و کم تجربه راهی بوشهر شده تا هم در ابتدای راه مربی گری تجربه ای کسب کند و البته ایرانجوان از این شرایط بغرنج نجات دهد! آیا بازیکن سابق استقلال تا این هفته لیگ دو{هفته دهم}موفق بوده یا خیر را در این گزارش فنی مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

 

باشگاه ایرانجوان که در طول سه سال اخیر نشان داده کلا روی خوشی نسبت به مربیان بومی ندارد بعد از کناره گیری خرمزی در همان قبل از شروع بازی های لیگ دو به دنبال نامی رفت تا شاید بتواند هواداران خود را به آرامش و امیدی برساند اما باید به گذشته بازگشت و از مربیانی مانند سعید مفتخر ،غلام دلگرم و حتی همین اواخر گودرز خرمزی سوال کرد که چه وعده هایی ابتدای کار شنیدید و در ادامه چه اتفاقاتی رخ داد !مربی بوشهری روی نیمکت هر تیمی که نشسته بعد از جدایی به دلیل همان عرق و تعصب و البته نجابتهای همیشگی بوشهری ها سکوت میکند تا تیم ضربه نخورد! به آرشیو اخبار در طول دو سال گذشته نگاه کنید،سعید مفتخر ؛غلام دلگرم ،خرمزی و حتی حمید کللی فرد سرمربی سابق شاهین شهرداری بعد از جدایی از تیمهایشان با کمترین تنش ممکن و شاید به عبارتی بدون مصاحبه علیه مدیران وقت سکوت اختیار کردند تا تیمهایشان شرایط بدتری را تجربه نکنند …

 

و اما شما آقای نوازی سرمربی محترم ایرانجوان بوشهر که از زمان ورود به بوشهر نشان دادید آدم بسیار محترمی هستید و دوست دارید ایرانجوان را از زمین بلند کرده تا حداقل امسال هم سقوط نکند هر چند که با توجه به سقوط راه آهن در این گروه تنها یک تیم سقوط خواهد کرد که شرایط مس نوین کرمان از ایرانجوان هم بدتر است ولی نباید از یاد برد که تیم بوشهری بیش از ۷ دهه قدمت دارد و این جایگاه و نتایج به هیچ عنوان شایسته کارخانه بازیکن سازی فوتیال بوشهر در یک دهه گذشته نیست!

 

ایرانجوان که وارد زمین شد باز هم شاهد تغییرات در ترکیب اصلی این تیم بودیم تا مشخص شود سرمربی هنوز ارنج اصلی خود نمی شناسد!

ایرانجوان این هفته ها دو مدافع راست خوب دارد ،یکی محمد جواد ماهینی که چند پاس گل داده و دیگری رضا حسن پور که در دو سال اخیر به خوبی پیشرفت کرده است .سرمربی ایرانجوان برای اینکه هر دو را داشته باشد یکی را در پست مدافع چپ قرار می دهد تا به عبارتی  همه نیروهای مطمئن خود را در زمین داشته باشد اما ای کاش رضا حسن پور یک خط جلوتر از محمد جواد ماهینی بازی میکرد تا با ساختن یک زوج تهاجمی شرایط برای ایرانجوان بهتر می شد.۴۵ دقیقه حضور هادی دغاغله در بال راست که هیچ نکته مثبتی نداشت و کاملا مشخص است که او شاید تجربه خوبی داشته باشد اما فعلا کیلوهای اضافی باید آب شود!

 

نمیدانیم در تفکرات سرمربی ایرانجوان چه گذشته اما ابتدای بازی وقتی آرش علیزاده و احسان اسدزادی به عنوان دو هافبک دفاعی که اسدزادی آزادی عمل بیشتری داشت در مرکز میدان میدان قرار گرفتند ،مشخص شد حریف همدانی همه توپهای هوایی و حتی توپهای سوم را خواهد زد! علیزاده جوان و آینده دار نشان داده بازیکن خوبی است و اسدزادی زمانی یکی از پدیده های ایرانجوان لقب گرفته بود اما نه برای پست هافبک تدافعی چرا که هر دوی این بازیکنان بیشتر خصوصیات فانتزی و تهاجمی دارند .بازی دادن دو بازیکن با یک خصوصیات شبیه به یکدیگر برای ایرانجوان فقط ضرر فنی داشت و بس!

اسدزادی با بازی در بال چپ در ایرانجوان چهره شد و شاید سرمربی ایرانجوان هنوز شناخت کافی از وی ندارد و علیزاده جوان با نوع فوتبال رو به جلویی که بازی می کند نشان داده یک پاسور متفکر است تا یک هافبک دفاعی سر زن و دونده !

 

یکی از بدترین اتفاقات بازی ایرانجوان و شهرداری همدان، نحوه رفتار و ادبیاتی بود که از سوی نوازی و کمک وی استفاده می شد که تا کنون در بوشهر روی نیمکت هیچ تیمی به این شکل مشاهده نشده بود! حسین غریبی جوان به جای حسن پور مصدوم به میدان آمد و هنوز دقایقی کوتاهی از حضور وی نگذشته بود که یک ارسال اشتباه از سوی غریبی و به کار بردن چند جمله از سوی نوازی باعث شد تا مهره جوان ایرانجوان عملا از بازی خارج شود و کاملا مشخص بود او را تعویض خواهند کرد!

تصمیمات احساسی ادامه داشت :ابتدا غریبی مدافع چپ شد بعد از چند دقیقه حسین قدرتیان با دستور کادر فنی عقب تر رفت و جای او را گرفت.شاید بهتر باشد دستیاران نوازی و حتی دوستان نزدیک وی در بوشهر این نکته را به وی گوشزد کنند که مردم بوشهر مردمان بسیار خونگرم اما احساساتی هستند و بازیکنان بوشهری هم نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اینگونه فریاد زدن بر سر بازیکن جوان و بکار بردن ادبیاتی که همه حاضران در ورزشگاه هم آن را شنیدند ،کار پسندیده ای نیست و ای کاش سرمربی ایرانجوان در بین دو نیمه و در رختکن این نکات را گوشزد می کرد!

 

حضور پولادی خوش تکنیک و محمد رضا احمدی از بهترین اتفاقات نیمه دوم ایرانجوان بود.پولادی با تکنیکش اگر به محوطه جریمه نزدیک می شد ،می توانست اتفاقات بهتری رقم بزند و شاید اگر احمدی قدرتی و انفجاری که نشان داده توانایی های زیادی دارد از همان ابتدا در بال راست قرار می گرفت ،ایرانجوان برای بردن شهرداری همدان زمان بیشتری در اختیار می داشت! 

 

حمید نادری بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت می تواند یکی از امیدهای ایرانجوان لقب بگیرد اما نه برای بازی در پست پشت فروارد! او ذاتا یک مهاجم سرعتی است که توانایی بازی در وینگر چپ و راست را هم دارد ،بازی دادن او در نقش هافبک نفوذی برای ایرانجوان کارساز نشد و هنگامی که نیمه دوم تغییر پست داد بهتر بازی کرد.

 

محمد نوازی در دوران بازیگری یک دفاع راست کلاسیک بود که زنده یاد حجازی حق زیادی گردن وی دارد اما در بوشهر و ابتدای راه مربی گری باید تجربه های زیادی کسب کند که امیدواریم از این بازی و اشتباهات آن برای موفقیت ایرانجوان در ادامه راه استفاده کند.

 

 


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.