انتخابات هیات فوتبال استان بوشهر/ پایان نام نویسی با حضور ۶ نفر!

شناسه خبر: 20401
تاریخ انتشار: 23 تیر 1398

 

اگرچه حدود دوسال از زمان قانونی ریاست کنونی هیات فوتبال استان بوشهر می گذرد، اما اختلافات اداره کل ورزش استان و فدراسیون مانع تشکیل مجمع انتخاباتی طی این مدت شده است.

به گزارش فوتبال بوشهر به نقل از «خلیج فارس»؛ این درحالیست که پنجمین ثبت نام از نامزدهای تصدی ریاست هیات فوتبال، شنبه ۲۲ تیرماه خاتمه یافت که البته طی مهلت یک هفته ای نام نویسی نامزدها چندان بازتاب رسانه ای نداشت، اتفاقی که به ابطال یا نافرجام ماندن ثبت نام های قبلی مرتبط است.

ریاست محمد نجفی بر هیات فوتبال استان در مهرماه ۹۶ خاتمه یافته و یک ماه قبل از آن قرار بود مجمع انتخاباتی این هیات برگزار شود، اما مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره به اعتراضات برخی داوطلبان نسبت به بروز تخلفاتی از سوی هیات، طی نامه ای به فدراسیون، خواستار بازنگری در ثبت نام شد.

براین اساس در آذرماه همان سال مجدد فراخوان ثبت نام برای داوطلبان ریاست پرطرفداران هیات ورزشی صادر شد، اما این بار داوطلبان نسبت به اینکه دبیر هیات همزمان وظیفه ثبت نام داوطلبان برعهده داشته و خودش هم روز آخر کاندیدا شده اعتراض کرده و نقص در مدارک برخی داوطلبان را ناشی از همین مسئله می دانستند، هرچند رییس هیات فوتبال معتقد بود محتشم در سمت دبیر هیات یک روز قبل از ثبت نامش، استعفا کرده بود.

با توجه به ابهامات رخ داده، دو هفته بعد، ثبت نام این هیات مجددا تکرار شد، اما بازهم همه چیز نافرجام ماند.

چهارمین ثبت نام از داوطلبان ریاست هیات فوتبال در دی ماه سال ۹۷ رخ داد و این بار اقدام کمیته بررسی صلاحییت ها که از میان ۱۱ داوطلب، علاوه بر رییس کنونی هیات، فقط دو کاندیدای دیگر که دبیر و عضو هیات رییسه هیات فوتبال بودند، شگفتی بسیاری رقم زد و بسیاری آن را زمینه سازی برای تکرار ریاست نجفی بر این هیات ارزیابی کردند.

این بار نیز مدیرکل ورزش و جوانان نسبت به این رویه معترض شد، هرچند دبیرکل فدراسیون روند طی شده را قانونی دانست، اما عدم برگزاری مجمع انتخاباتی، نشان داد حرف مدیرکل به کرسی نشسته است.

این روند تکرازی به سال ۹۸ رسید و پنجمین ثبت نام از نامزدهای ریاست هیات فوتبال طی هفته گذشته آغاز و تا ظهر شنبه ۲۲ تیرماه ادامه یافت.

در این دوره، ۶ نفر داوطلب شدند که برخی با مراحل قبلی مشترک هستند؛ از جمله سید علیرضا کازرونی عضو هیات رییسه هیات فوتبال، امیرحسین محتشم دبیرسابق این هیات و محمد نجفی رییس کنونی هیات.

همچنین بجای روح الله ارشادی دبیر هیات که در مرحله قبل کاندیدا شده بود، این بار فخرالسادات هاشمی همسر وی و عضو سابق شورای شهر خورموج کاندیدا شده است.

محمدحسین سیدزاده رییس سابق حوزه هنری و بازنشسته صداوسیما نیز همانند مراحل قبل، مجددا ثبت نام کرده است.

اکبر توسلی عضو شورای شهر بوشهر و سید یونس موسوی جاویدان هم دو چهره جدید در میان داوطلبان ریاست هیات فوتبال بوشهر هستند.

گفته می شود با توجه به اینکه طلسم قهر مدیرکل ورزش و جوانان و رییس هیات فوتبال استان طی یک ماه اخیر شکسته و بهروزیان فر در نشست اعضای هیات فوتبال حضور یافته و در برخی بازدیدها نجفی وی را همراهی می کند، انتظار می رود پنجمین ثبت نام نامزدهای هیات فوتبال به سرنوشت ثبت نام های قبلی دچار نشود.

براین اساس، انتظار می رود در مردادماه وضعیت کاندیداهای احراز صلاحیت شده هیات فوتبال استان مشخص شود و اوایل شهریور نیز مجمع انتخاباتی این هیات برگزار گردد تا با تاخیر دوساله، رییس این هیات ورزشی مشخص گردد.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.