چند نکته فنی از مصاف شاهین شهرداری و پیکان/ طرحی نو برای جدال با نساجی باید اندیشه کرد!

شناسه خبر: 21943
تاریخ انتشار: 26 شهریور 1398

دیدار تیمهای شاهین شهرداری و پیکان که با نتیجه ۱بر۱ مساوی خاتمه یافت اولین امتیاز هر دو تیم در فصل جدید لیگ برتر بود.

به گزارش فوتبال بوشهر مصاف دو تیم نکاتی فنی داشت که می تواند در آینده ابعاد جدیدی را به خود بگیرد.

 

وقتی ویسی در هر بازی نفرات جدیدی را برای خط هافبک تیمش بکار میگیرد یعنی هنوز به ترکیب دلخواهش دست پیدا نکرده است،بحرانی ،موسی زاده و صادق بارانی در دو بازی گذشته نبض خط میانی شاهین شهرداری بودند که ویسی در این بازی گادرانی را از قلب دفاع به میانه میدان آورد تا او در کنار بارانی قرار بگیرد و یک جوان خوزستانی بنام دانیال مومنی جلوتر از این دو قرار گرفت.

گادرانی تا قبل از مصدومیت و تعویض در محموع بد نبود اما واقعیت این است که خط میانی شاهین شهرداری  یک پلی میکر طراح و خوش فکر را کم دارد و شاید چشم انتظار میلاد شعبانلو باشد تا هر چه زودتر از کمند مصدومیت رها شده و با پاس های پشت دفاع دو وینگر تیم را به سمت دروازه حریف هدایت کند.

بدون شک هیچ فردی به تیم از سرمربی و همکارانش نزدیک تر نیست اما در بازی مقابل پیکان خط هافبک شاهین، حریف حسین پورامینی دونده و طراح نبود ،شاید وقت ان رسیده بازیکن تکنیکی مانند امین مشایخ وارد شود تا غنای تکنیکی شاهین بیشتر شود و در خط حمله شاهد ایجاد موقعیت شویم.

شاهین در سه بازی دو گل به ثمر رسانده که هر دو شوت بوده اند ،باید در خط حمله فضا بیشتر شود و این وظیفه هافبکها و حتی دو مدافع کناری تیم است که به موقع اضافه شوند و بار هجومی تیم بیشتر گردد.

در بازی مقابل پیکان زوج نوروزی و غلامعلی تبار روی هوای و حتی زمین اجازه کار خاصی به مغانلو نداد و تنها  یک ارسال از سعید واسعی خوش تکنیک در بدترین زمان بازی کار دست بوشهری ها داد.در لیگ برتر ما گل نخورذن دوای درد خیلی از تیمهایی با بضاعت شاهین شهرداری است و ابتدا باید گل نخورد !

از دو وینگر شاهین انتظار بیشتری می رود ،مالکی و صفرزاده بازیکنان خوبی هستند اما واقعیت این است در امور هجومی باید به شکلی کار کنند که بازیکن گلزنی مانند صارمی در محوطه جریمه صاحب موقعیت شود.

 

اینکه ویسی جرات می کند و بازیکن جوانی مانند مومنی یا فرخنده پی را در ترکیب اصلی بازی می دهد ،خبر خوبی است .شاهین شهرداری روی نیمکت برای اولین بار محمد رضا شکیب خو و علی رضا سیاوشی دو بومی آینده دار فوتبال بوشهر را داشت و همین با انگیزه ها کم کم باید خودی نشان دهند با این حال برای دو بازی سخت خارج از خانه باید تدبیری نو اندیشه شود.

اصل اول مقابل نساجی و ماشین سازی گل نخوردن است و البته روی ضد حملات به گل رسیدن که دیدن فیلم بازی نساجی و سایپا خیلی نکات اموزنده ای برای گلزنی به شاگردان مهاجری می تواند نشان دهد.

این روزها انتقاد از نحوه بازی شاهین شهرداری زیاد است که طبیعی هم به نظر می رسد ،یک امتیاز از سه بازی نمی تواند راضی کننده باشد اما برای تکان خوردن از قعر جدول شاید بازی مقابل نساجی یک استارت باشد ،بخصوص که تیم پر طرفدار قائم شهری در سه بازی ۸ گل دریافت کرده و این یعنی می شود به نساجی در خانه اش گل زد به شرطی که اصول دفاعی از حمله تا دفاع توسط شاگردان ویسی به خوبی اجرا شود!

 


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.