هفته چهاردهم لیگ برتر/شاهین شهرداری۱ نفت آبادان۱/ سرنوشت بازی را پنالتی ها رقم زدند!

شناسه خبر: 24009
تاریخ انتشار: 19 آذر 1398

 

 

شاهین شهرداری ۱ نفت آبادان ۱

هفته چهاردهم لیگ برتر؛ سه‌شنبه: ۹۸/۰۹/۱۹ ؛ ساعت ۱۶:۳۰
استادیوم: امام علی بوشهر / تماشاگر: سه هزار نفر
داور: سیدمهدی سیدعلی
کمک ها: امیر محمد داوددزاده ومحسن بابایی
کمک داوران اضافی: محمدحسین ترابیان و ایمان کهیش/ داور چهارم: حامد صفایی

 

*شاهین بوشهر

ماکسیما، مرتضی غلامعلی تبار، لوکا گادرانی، بهروز نوروزی فرد، سلمان بحرانی(۷۰-سعید کریمی)، بهمن سالاری(۸۸-امین مشایخ)،دانیال مومنی، مصطفی احمدی، حسن نجفی، حسین مالکی و صادق بارانی.

سرمربی : میشو کریستیچوویچ

 

*صنعت نفت آبادان

محمد دریس، محمد قریشی، عبدالله ناصری، عقیل کعبی، مسلم مجدمی، مصطفی احمدی (۵۵-ابوذر صفر زاده)، مهدی حنفی، عیسی آل کثیر، میلاد جهانی (۶۶-محمود مطلق زاده)، طالب ریکانی(۷۹-مهدی مومنی) و جعفر سلمانی

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

 

اخطار

مسلم مجدمی دقیقه ۳۵

مرتضی غلامعلی تبار ۸۳

 

 

شرح گل:

شاهین بوشهر ۰-۱ صنعت نفت آبادان(دقیقه ۴۵): توپ ارسالی نفتی ها درون محوطه را حسن نجفی ناقص دور کرد و توپ به جهانی رسید، ضربه این بازیکن به دست بهروز نوروزی برخورد کرد تا یک پنالتی بادآورده برای آبادانی ها به دست بیاید، عیسی آل کثیر به مانند بازی قبل پشت توپ ایستاد و توانست دروازه حریف را باز کند. البته او در موقع پنالتی لیز خورد و بازیکنان شاهین معتقد بودند که توپ پیش از ورود به دروازه به دو پای آل کثیر برخورد کرده که داور بازی اعتقادی به این موضوع نداشت و گل را سالم اعلام کرد.

 

شاهین بوشهر ۱-۱ صنعت نفت آبادان (دقیقه ۸۲- حسین مالکی): حسین مالکی وینگر تند و تیز شاهین با یک حرکت دیدنی درون محوطه جریمه با خطای جعفر سلمانی متوقف شد تا پنالتی برای شاهینی ها اعلام شود، خود مالکی پشت ضربه پنالتی ایستاد و با یک ضربه زمینی دقیق دروازه تیم صنعت نفت آبادان را باز کرد.

 

 

دقایق حساس

 

دقیقه ۳۰:شوت از راه دور میلاد جهانی با اختلاف زیاد از بالای دروازه تیم شاهین به بیرون رفت.

دقیقه ۴۷: پاس میلاد جهانی به سلمانی رسید و ضربه این بازیکن آبادانی در اختیار گلر گرجستانی قرار گرفت.

دقیقه ۵۵: شوت از راه دور عیسی آل کثیر با پای راست از بالای دروازه شاهین به بیرون رفت.

دقیقه ۵۷: شوت از راه دور کاردانی مدافع گرجستانی تیم شاهین با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ۵۸: این بار حسن نجفی با شوت از راه دور شانس خود را امتحان کرد، شوت وی با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰: این بار ضربه زمینی ابوذر صفرزاده بازیکن تازه وارد شاهین با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.

دقیقه ۶۴: حسین مالکی وینگر رامهرمزی تیم شاهین در محوطه تیم نفت آبادان سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت، هواداران شاهین پس از این اتفاق به شدت علیه تصمیم داور اعتراض کردند.

دقیقه ۷۶: سانتر بلند شاهینی ها از سمت چپ توسط سعید کریمی وارد دروازه شد اما با بالا رفتن پرچم توسط کمک داور، افساید اعلام شد.

دقیقه ۸۶: شوت مهدی مومنی با واکنش دیدنی ماکسیما به کرنر رفت.

 

 

شرح بازی:

شاهین بوشهر برای فرار از قعر جدول و نفت آبادان برای نزدیک شدن به صدر جدول نیاز زیادی به سه امتیاز این مسابقه داشتند و همین موضوع باعث افزایش اهمیت بازی شده بود. صنعت نفت در شرایطی گام به میدان گذاشت که ناصر سالاری را به دلیل محرومیت و محمد اهل‌شاخه را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و در تیم شاهین نیز امیرحسین موسی‌زاده و میلاد صارمی به‌خاطر مصدومیت غایب بودند.

 

نیمه اول این مسابقه اکثرا توپ در میانه‌های میدان جریان داشت و دروازه‌‌های دو تیم به جز چند ضربه از راه دور با تهدید جدی مواجه نبود تا اینکه در آخرین دقایق این نیمه سبزپوشان صنعت نفت صاحب یک ضربه پنالتی شدند و عیسی آل‌کثیر مهاجم گلزن صنعتی‌ها از روی نقطه پنالتی تیمش را پیش انداخت تا ۴۵ دقیقه نخست با همین گل به سود نفت آبادان تمام شود.

 

در نیمه دوم، تیم شاهین بوشهر برای جبران گل خورده دست به تعویض‌هایی در بخش تهاجمی زد و با اضافه کردن صفرزاده و کریمی سعی در افزایش فشار به خط دفاعی صنعت نفت و رسیدن به گل مساوی داشت. این فشار سرانجام در دقیقه ۸۲ با اعلام یک پنالتی مشکوک به ثمر نشست و حسین مالکی این پنالتی را تبدیل به گل مساوی کرد تا مصاف این دو تیم جنوبی در نهایت به تساوی یک – یک بینجامد.

 

 

بهترین بازیکن

 

ماکسیما گلر گرجستانی شاهین در این دیدار نمایش فوق العاده ای داشت، او که تک گل دریافتی اش روی ضربه پنالتی بود چندین و چندبار دروازه تیمش را نجات داد تا به نوعی بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد. محمود مطلق زاده نیز در دقایق حضورش در زمین عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشت.

 

در حاشیه

*تیم نفت آبادان امروز با لباس دوم(سبز) بازی می کند و شاهین با همان پیراهن سفید و مشکی همیشه در میدان حاضر شده است.
*با توجه به حضور دو مربی اهل کرواسی روی نیمکت دو تیم این بازی یک حساسیت اضافی هم دارد. این در حالی است آبادانی ها و بوشهری ها از قدیم الایام کری شدیدی در میادین فوتبالی داشته اند.
*مهمترین اتفاق نیمه اول در دقیقه ۴۳ رخ داد جایی که داور پس از برخورد توپ به دست مدافع شاهین از فاصله نزدیک این موضوع را خطا تشخیص داد و به نفع شاهین اعلام پنالتی کرد که با اعتراض شدید بازیکنان بوشهری مواجه شد.
*عیسی آل کثیر در لحظه به ثمر رساندن ضربه پنالتی روی زمین لیز خورد تا توپ را به وسط دروازه بزند. بازیکنان شاهین اعتقاد داشتند توپ به هر دو پای او برخورد کرده و بعد وارد دروازه شده اما صحنه آهسته نشان داد که اعتراض بازیکنان میزبان نادرست است.
*مهدی سیدعلی و سایر اعضای تیم داوری در پایان نیمه اول در حالی زمین را ترک کردند که میشو کریستوویچ سرمربی شاهین بازیکنان تیمش را به سرعت به رختکن برد تا آن ها را آماده نیمه دوم کند.
*گل عیسی آل کثیر هفتمین گل او در این فصل از رقابت های لیگ برتر بود. بازیکنی که اعلام کرده می خواهد از نفت جدا شود و بنابراین مشتریان دست به نقد زیادی دارد.

*مسلم مجدمی چهار کارته و بازی بعدی صنعت نفت آبادان را از دست داد.

*تعداد زیادی از هواداران آبادانی مقیم بوشهر در ورزشگاه حاضر شده اند و به تشویق تیم خود با پرچم‌های برزیل مشغول هستند.

*پیش از شروع بازی، حسین مالکی شاگرد سابق اسکوچیچ به سمت وی رفت و با این سرمربی خوش و بش کرد.

* امین مشایخ بازیکن شماره ۷۰ تیم شاهین برای ورود به زمین نزدیک به چهاردقیقه معطل شد.

* در دقیقه ۸۵ سالاری بازیکن شاهین بوشهر دچار مصدومیت شد که محمد صادق بارانی با بغل کردن او وی را از پشت محوطه جریمه تا کنار خط طولی کول کرد و از زمین به خارج برد.

 

 

اتفاق ویژه

 

با گلزنی عیسی آل کثیر در این دیدار، او در جدول گلزنان هفت گله شد و به صدرجدول در کنار شهریار مغانلو و مهدی قائدی صعود کرد. حسین مالکی نیز با زدن گل برای شاهین، پنج گله شد و او نیز در جدول گلزنان توانست یک پله خود را بالاتر بکشد


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.